לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

War Is Peace, Freedom Is Slavery, Ignorance Is Strength


כינוי:  kavod

בן: 37





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2006

אי ידיעה


פחד הינו חשש מהגרוע ביותר.

הפחד מכניס את האדם\חיה למצב מגגנה: העלת הורמון האנדרנלין בדם, הרחבת האישונים, העלת לחץ הדם והרחבת לחץ הדם אל השרירים ועוד'.

מכאן אנו מסיקים שהפחד הוא אינסטינקט. שנוצר מכיוון שהאבולציה השאירה את אלה הנכנסים אוטומטית למצב של מגננה. כמובן שהאבולציה תעדיף יצור לא מפחד שכן פחד הוא חולשה. אך כאשר ישנה אי ידיעה של המצב, פחד הינה הדרך הרווחית(פר השקעה) ביותר לפעול(ועל כן היא תכונה שורדת).

כאשר אדם אינו יודע מהם הדברים המתרחשים(מה מצבו, מול מי הוא עומד, מה יהיה עתידו וכו') הוא פוחד.

הפחד נובע מאי ידיעהאוביקטיבת של המצב.

כאשר אדם יודע את כל המתרחש סביביו הוא לא צריך להשתמש באינסטינקט, אלא הוא יכול לחשוב בהגיון.

הדרך לא לפחד הוא להכין את עצמך מראש(עד כמה שניתן) למצב של אי ידיעה.

לאדם הפוחד יש שני ברירות

להתאמת מול הפחד, על ידי ניתוח המצב, וחקירת המצב. ולהעזר בנשק החזק ביותר שלו, המוח. כלומר להתאמת מול האינסטינקט ולהעלים אותו.

או להמשיך לפחד, להשאר במצב מגננה ולקוות ש'הסכנה' תחלוף.

 

אני מפחד מעתידי, מכיוון שעמודי התווך שלי נפלו(חלק מרצוני וחלק לא).

התוכניות שלי לעתיד נגוזו ועל כן אני מפחד מהגרוע מכל.

אייני אדם אינטואטיבי הנכנע לחולשותיו, יש בידי את הכוחות וההגיון לפעול על מנת ליצור עמודי תווך חדשים וחזקים, כאלה שיאפשרו לי לבנות את עתידי בחוכמה, ללא פחד.

הנני צריך לפעול על מנת ליצור תוכנית(וכמו כל תוכנית טובה, היא תתוכנן להשתנות) ריאלית ומבוססת(השואפת אל לטוב ביותר) לעתידי בכל תחום שהוא. ליצור לה נקודות אחיזה חזקים ויציבים.

התוצאה תגרום לי להיות שלם עם עצמי, להגיע להישגים ובין היתר גם להפסיק לפחד.

בהצלחה לי.

נכתב על ידי kavod , 10/6/2006 14:06   בקטגוריות פילוסופיה ותכלית החיים, אני אנוכי גילוי עצמי  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לkavod אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על kavod ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)