לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

. . .


. . .


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

שיגעון


אני מכיר ילדה, היא ממש חכמה ומאד נחמדה וחברה מאד טובה שלי לחיים ולכיתה, אבל ההופעה החיצונית והדרך ההתנהגות וההתנהלות שלה בחברההקנתה לה את הכינוי "משוגעת. לדעתי זה כינוי מאד שגוי משתי סיבות: האחת, היא ששיגעון הוא דבר יחסי, הבו לכם דוגמא, לתלות את עצמך זה מעשה משוגע, אבל לקפוץ מבניין זה יותר משוגע, אבל לירות לעצמך בראש זה אפילו יותר משוגע אבל לקבור את עצמך זה ממש משוגע. וכך הלאה וכך הלאה. והסיבה השניה שלדעתי חשיבה מחוץ למסגרת אינה אלא יותר מגאונות ולאו דווקא שיגעון. יום אחד שאלתי אותה: "למה את מתנהגת ככה אם את יודעת שקשה לך שקוראים לך ככה בגלל איך שאת מתנהגת?" (מצטער על התנסחות), והיא ענתה בלי היסוס: "כי אני לא מכונה לוותר על מי שאני בגלל עלבון. רק דבר אחד יוכל לגרום לי להפטר מעצמי, וזו אהבה, אני יודעת שזה נשמע קיטשי ודיבלי, אבל רק בשביל אדם שאני באמת אוהב אני איהיה מוכנה לוותר.", הייתי אומר שזו אימרה משוגעת, אבל כבר שמעתי דברים יותר משוגעים מזה.

"יש מצבים שבהם אם אינך יוצא מן הדעת, פירושו של דבר שאין לך דעת לצאת ממנה."
-ויקטור פרנקל-

אני בכלל דוגל בזה שבעולם הנוחכי שאנחנו חיים בו, אין אנשים שפויים, אבל הכוונה שלי היא לא אנשים לא שפויים חותכי ורידים ושוחטי חתולים. אלא אנשים שהדעות שלהם כ"כ שונות שזה גורם לכל אחד לחשוב שחברו לא שפוי, "הרי איך הוא יכול לחשוב ככה? איך הדעה שלו לא דומה לשלי?! זה לא שפוי לחשוב בצורה כזו!", אנשים משוגעים, וזה דבר שהוחכתי לעצמי אחרי מחקר קטן, אנשים משוגעים תמיד חושבים שהדעה שלהם אמורה להיות דעתם של הכלל ושהיא לא מתקבלת כי כולם חושבים שהוא מוזר.
אבל אם נשים לב רגע כל אחד שעכשיו יושב וקורא את זה רוצה שכולם יחשבו כמוהו, כי הרי זו החשיבה הנכונה. וכמו שהבהרתי כל אדם אשר חושב שכולם צריכים לחשוב כמו הוא אדם משוגע, משמע: כולנו משוגעים.

"
איזה אדם שפוי יכול לגור בעולם הזה ולא להיות משוגע?"
-
אורסולה ק. לגיון-

בכלל החבררה שאנחנו חיים בה, ואני מדבר על העולם ככלל ובישראל כפרט, הוא עולם עם קידמה מטורפת ששואפת להתפתחות מהירה ומציאת פתרונות למה שההתפתחות גורמת. ההתפתחות הטכנולוגית, מרוב שזה קרה כ"כ מהר זה השאיר חלק מהאנשים המבוגרים באיזשהו "הלם", ובגלל זה הרבה אנשים זקנים ומבוגרים כיום לא יודעים להשתמש במחשב, אבל השיגעון המודרני לא נובע מזה, אלא מהניסיון לנסות לחדש כל דבר ולעשות את הכל קטן וקומפקטי ושהכל יגיע לידי שלמות, ואני לא חושב שזה צריך להיות ככהה משתי סיבות: האחת, היא ששלמות היא דבר יחסי, הנה לכם דוגמא, "הדוגמנית הזאת כ"כ יפה, אבל זאתי שבאה אחריה הרבה יותר משלומת, אבל ההיא שבא כמה דוגמניות אחריה גם נראיית לי חכמה, אז היא גם יפה וגם חכמה, איזו שלמות. יו1 אבל תסתכל עליה לא אכפת לי גם אם היא טיפשה היא שווה בטירוף! ! ! פשוט מושלמת".
והסיבה השניה היא שאם נביא כל דבר לידי שלמות כבר לא יהיה לנו למה לשאוף, אז כל עוד נשאר במצב שלנו ולא נגיע לשלמות עדיין יהיה לנו למה לשאוף. ברגע שלו יהיה לנו למה לשאוף, אנחנו נשתגע.

"אי שפיות ביחיד היא נדירה, אבל בקבוצות, אירגונים, מדינות ותקופות, היא החוק."
-פרידריך ניטשה-
נכתב על ידי 2Vicarious , 14/12/2008 22:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  2Vicarious

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל2Vicarious אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על 2Vicarious ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)