לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כשכושי מקלדת

איך מחמיצים פיל? מאחרים לפגישה שקבעתם.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2009

היידה ביבי! או התכנית הכלכלית הסודית להצלת המשק.


 

אם לא יגיע במשך הלילה המשיח האמיתי, זה מלובביץ', המלך ביבי ישוב אל בית ראש הממשלה (קשה לי שלא לתהות מי יסכים לבצע את ההובלות עבור הזוג נתניהו), יפשיל שרווליו ומין סתם יפנה תחילה, או אולי רק אחרי שהוא יפתור את בעית הטרור העולמי, להצלת הכלכלה של מדינת ישראל משיני המשבר הכלכלי הגלובלי האימתני.

 

אמנם, התכנית אמורה להיות סודית (כדי שמדינות אחרות לא יישמו אותה לפניו ואז יאשימו אותו בהעתקה), אך היות והודות לפעילות הברוכה של הקוסם כשר אוצר, נמחקו לזוגי ולי 30% מחסכונותינו בקופות הגמל זאת בעוד הפרוספריטי שנוצר כתוצאה מההטבות לעשירים לא בדיוק חלחל אלינו, אלא אנחנו חלחלנו משכבת הביניים הבורגנית השבעה אל עבר שכבת הבקושי מתקיימים, החלטתי לפרסם קבל עם ועדה את התכנית הכלכלית של הביבי.

 

התכנית מבוססת על התזה הקפיטליסטית החביבה על הוד קוסמותו, הקובעת שהעניים אשמים במצבם ואם רק ירצו, הם תיכף ומיד יהפכו למנכ"לי בנקים, מנהלי מחלקות בבתי חולים ויזמי הייטק מצליחים.

נקודה.

לכן, מתכוון הביבי לנקוט באותו היגיון עידודי שנקט בעבר, שגרם (בהצלחה!) לאלפי קשישים לשנס מותניהם, להירפא מכל מחלותיהם, להשיל 30-40 שנה מגילם, לאלפי נכים להצמיח גפיים חדשות, לעיוורים לפקוח את עיניהם ולכולם יחד לצאת לעבודה ולהשתכר למחייתם בכבוד ורווחה, זאת בעוד חד הוריות חסרות השכלה וכישורים מינימליים הפכו לטייקוניות נדל"ן בין לאומיות שמשתכרות אלפי דולרים לשעה ומאות אלפי ילדים ממשפחות מרובות ילדים למדו להתקיים מאדי הסולר של האוטובוסים בצירוף קרני השמש הים תיכונית הלוהטת.

 

והרעיון פשוט – מיסוי הפוך.

כדי שלעניים תהיה מוטיבציה להפוך לעשירים, כלומר – להגדיל את הכנסתם, הביבי יבצע רפורמה במיסוי שתקטין את המס לכל מי שמשתכר מעל לשכר הממוצע במשק, בעוד מי שמשתכר מתחת לשכר הממוצע - ישלם  מיסים מוגדלים.

כך למשל מי שמשתכר מעל 16,000 ש' לחודש, ישלם 30% מס, מי שמשתכר מעל 50,000 ש'  לחודש ישלם רק 10% מס ואילו מי שיצליח להגיע ל-100,000 ש' יהיה פטור מתשלום. בעלי הכנסה של למעלה מ-200,000 ש' לחודש יקבל חבילת סיוע מהמדינה בסך 100,000 ש' נוספים – הכל כדי לסייע לעשירים להתניע את גלגלי הכלכלה וכדי שהצמיחה תחלחל בששון אל כיסי האלפיון העליון.

לעומתם, משתכרי שכר המינימום ישלמו 90% מס ואילו מי שאינם מגיעים לשכר מינימום, יאלצו לשלם 120% מס (קרי, מי שירוויח 1000 ש' לחודש, ישלם 1200 ש'...).

בתחילה, הוצע גם שכדי להגביר את הגברת העידוד המוטיב ציוני, כל המכפיל את הכנסתו תוך 3 חודשים יזכה בתמונת פורטרט חתומה של שרה נתניהו, אך הצעה זו נפסלה בגלל ההוצאות הגדולות הכרוכות בצילום המלכה שרה ירום הודה (נצפו בעיות במציאת הצד הטוב שלה).

 

אם תיושם שיטה זו, ברור שאוצר המדינה לא יפגע, זאת היות ויש יותר עניים מאשר עשירים, כך שהגיוני (בהיגיון החזירי המצוי) שסכום המיסים שיגבה יהיה דווקא גבוה מאי פעם.

שיטה כלכלית זו ידועה בשם שיטת ה"דווקא" ומטרתה לעורר את יצר הקנאה הטבעי שיגרום לשיפור משמעותי במוטיבציה האישית של העניים ותעודד את השכבות החלשות למאמץ כלכלי ניכר שיביא לצמיחה מואצת ולהכנסה מוגדלת לשכבות החלשות, כך שמדינת ישראל בראשות הוד ביביותו תהפוך למדינה העשירה ביקום וגם לאור לגויים.

או שלא.

בכל מקרה, כך או כך, בעיית העוני במדינת ישראל תיפטר על איזשהו צד, אם לא על ידי התעשרות פתאומית של העשירונים התחתונים, אז על ידי מציאת נפט ויהלומים או אולי על ידי התפגרות מסיבית של השכבות החלושות. שזו גם דרך*, לא?

 

ואת הקדנציה של המלך ביביהו נסיים כולנו (כל מי שישרוד) בשירת: "הוא קוסם! הוא קוסם! הוא קוסם"

 

 

*והיות והשכבות החלשות מורכבות ברובן מערבים וחרדים, גם הדוכס ליברמן יוכל לטעון שהוא מילא את הבטחותיו במלואן.... ופתר בהצלחה את הבעיה הערבית והחרדית במדינת ישראל.

 

 

נכתב על ידי , 9/2/2009 21:19   בקטגוריות אקטואליה  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 




1,000
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לליאה.R אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ליאה.R ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)