לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקפות ביער


לבזבז את הזמן בחכמה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה עדיף?


אוקיי,

זה יהיה קצר.

 

בעוד שלושה חדשים בערך יש לי יומולדת שלושים.

כבר מאז היומולדת הקודם אני מתכננת להזמין במתנה מהעולם/ מעצמי/ מההורים שלי (על מי אני עובדת, הם הגורם המממן בחיי להוצאות מהסוג הזה...) נסיעה לצרפת בקיץ, לשבועיים מרוכזים של קיטאידו בכפר קטן שנקרא "מניל".

עכשיו פתאום חשבתי להמיר את זה לקורס וואטסו בקיבוץ לוטן (ואולי אח"כ קפיצה לסיני?).

 

טוב בטח אפחד לא יודע מה זה קיטאידו וגם לא מה זה וואטסו.

אני מתרגלת קיטאידו כבר איזה שנתיים במידה מסויימת של אינטנסיביות ואוהבת את זה מאוד.

 

אני בדרך כלל נגד לתכנן מראש, מאמינה שזה לא יוצא, אבל יש דברים שצריך...

שיקולים (בעד ובנגד):

אז מדובר בשני דברים שמזמן מזמן אני רוצה לעשות ואין לי את האמצעים בדרך כלל.

הוואטסו זה יותר דבר שיכול לקדם אותי מקצועית, יכולה להתפתח לעסוק בזה.

הנסיעה למניל זה יותר יקר ויש פחות סיכוי שאני אעשה את זה אי פעם אם לא עכשיו. ובכלל יש פחות סיכוי בלי קשר.

שבועיים אימונים מפחיד אותי מבחינת המעמסה הגופנית. לפעמים בעומס אני לא מתפקדת כל כך טוב ומוותרת על אימונים. אז זה יכול די להרוס לי.

לא יצאתי את גבולות ישראל מאז הטיול אחרי צבא בשנת 2000. הגיע הזמן לאיזה נסיעה לחו"ל, לא?

האמת שכרגע יותר בא לי וואטסו אבל אני חושבת שאת זה אני אעשה מתישהו גם בלי יומולדת 30.

טוב, בזמן שחיפשתי את האתרים כדי ללנקק ראיתי שקורס וואטסו עולה פחות מ- 3000 ש"ח. בהישג יד. אז יש גם אפשרות תיאורטית לעשות את שניהם...

 

האביב הזה שבא פתאום עשה לי חשק למשהו לחלום עליו.

נכתב על ידי שבורה, שלמה (ש"ש) , 6/3/2009 14:04   בקטגוריות עוד מעט בת 30, שיאצו, תנועה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ציטוט אהוב


"The three most common narcissistic snares are the aspirations to heal all, know all, and love all"

או בתרגום שלי:

"שלוש המלכודות הנרקיסיסטיות הנפוצות [אצל מטפלים] הן השאיפות לרפא את הכל, לדעת הכל, ולאהוב את הכל"

 

מתוך "טראומה והחלמה"- Trauma and Recovery לג'ודית' ל. הרמן. אבל זה לא משפט שלה.

נזכרתי בגלל התגובה הראשונה לפוסט הקודם.

נכתב על ידי שבורה, שלמה (ש"ש) , 28/2/2009 16:59   בקטגוריות התפתחות, שיאצו  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קשב (1)


-קצת חולה-

 

חשבתי שהשפעת הסתפקה בערב של גרון כואב ובוקר של אפצ'י אבל אז היא היכתה בי בעוצמה רבה יותר.

הבוקר הובסתי על ידי כאב הראש ולקחתי אופטלגין. ואם כבר לקחתי אז הלכתי ללימודים.

זה מנוגד לעקרונות שלי, לקחת משכך כאבים ולהמשיך לתפקד כרגיל. אבל אני גמישה עם עצמי.

זה כמובן לא הנושא, אבל בהמשך אני מדברת על החשיבות שבלתת התייחסות לדברים המיידיים שמציקים אז כדאי שאני איישם קצת...

 

אותו הדבר עלה גם בימימה וגם בשיעור שיאצו היום.

לפעמים זה לא הולך. אתה בא לטפל ומשהו בא איתך ולא עוזב. לא מצליח להיות בשקט הנכון עם המטופל. לא הצליח ממש להקשיב למה שקורה אצלו.

[ובימימה- מקשיבה לאדם אחר או לחומר הנלמד ובא איזה דבר של עומס שמכריח אותי להקשיב דרכו]

כולם אצלנו בעלי מידה כלשהי של היכרות עם מדיטציה ואי שניות ואי היקשרות ולא להגיב ו"אין אני" ועוד כהנה וכהנה.

גם אני. מידה מועטה, יש לציין. אבל זה לא מתחבר לי. זה קר לי. ויותר מכל, זה לא עוזר לי.

נשאר איזה פער. זה ברור שבמצב כזה מה שאני צריכה זה להפסיק לרצות. להפסיק "לנסות" לעשות את מה שזה לא יהיה שאני מנסה. אבל בדיבורים המזרחיים אני נשארת עם זה. ונשארת דרך לא פשוטה לעשות בעצמי- אני הרי לא יכולה להפסיק לרצות רק בגלל שאמרו לי שזה הפיתרון.

זה אפילו נשמע לי מוכר מכל מיני סיטואציות אחרות בחיים ומיד מבעיר לי איזה פיוז.

אני, איך שאומרים לי לעצום עיניים ולדמיין שאני מחזיקה כדור גדול בין הידיים נתקע לי דימוי של קולב גדול ששכחתי להוציא מהחולצה ומכריח את הכתפיים שלי להיות נוקשות ומורמות ואחרי שתי שניות כואבות. איך שאומרים לי להרפות אני מיד מפסיקה לנשום. נו, ליתר ביטחון...

 

אצל ימימה אני מוצאת תשובות. וכלים.

אולי זו אותה תשובה אבל משהו שם בא לי טוב כל כך, בנעימות וברכות ובתחושה של מוכר ואהוב.

בלי אמירות מנוכרות שיכולות להביא אותך למסקנות מוזרות ומרחיקות לכת ומנוגדות לטבע. 

אז היא אומרת, בפשטות, שצריך "להכיר בעומס, אך לא את כולו" כלומר, להכיר בו אבל לא לנסות לברר אותו או משהו כזה. לא לחפור ולא לחטט. במקום להמשיך להיות עסוקה בו- או בלנסות לא להיות בו- לחזור לתהליך ההתפתחות שלי שבו הייתי מלכתחילה. משהו כמו "אוקיי, איפה היינו?".

 

כשימימה מדברת על קשב היא אומרת שהקשב קורה ומתפתח במקביל- קשב למי שמולי וקשב לעצמי פנימה.

ושוב בשיאצו אנחנו רואים פעם אחרי פעם שאי אפשר לחוש את המטופל רק מלהיות מופנה אליו. אנחנו חשים אותו באמצעות החושים שלנו, נכון, אבל גם באמצעות הבטן והלב שלנו ואליהם אנחנו חייבים להיות כל הזמן ערים. ואם באתי לטיפול עייפה, נניח, אז ברגע שאני אנסה "לא להקשיב" לזה, אני מכבה חלק מהאנטנות שלי ולא יכולה להקשיב לדברים שעולים מתוכי. אני מקשיבה רק באמצעות החושים שלי ולא נמצאת שם באמת.

זאת אומרת, תהליך ההקשבה (אני מתכוונת בגדול, לא רק באזניים) הוא משהו כזה: החושים שלי קולטים התרחשות מבחוץ- מגע, קול, תנועה, מראה. הגוף שלי, או ה"הארה" (בטן של שיאצו) או הלב, מושפעים מזה באופן כלשהו. אני מתבוננת בעצמי ומסיקה מסקנות ממה שהקלט החושי הזה עושה לי. כשאני מתבוננת בעצמי כמו כשאני מתבוננת במטופל או בבן שיחי אני צריכה להיות נטולת פניות ומוכנה "לשמוע" כל מה שעולה. גם אם זה כביכול לא רלוונטי. אין שום אפשרות אחרת. ואז אם נניח עולה לי העומס שלי, או איזה דבר שהבאתי מבחוץ, אז אני יכולה לראות אותו בין כל הדברים ופשוט לשאול את עצמי אם יש עוד משהו.

 

ולפעמים אי אפשר. גם זה קורה. העיקר ברכות עם עצמי ועם מי שמסביב.

זה לא הולך בכוח.

 

*טוב לא יודעת למה לא פרסמתי את זה אתמול כשכתבתי...
הבטחה לעצמי: להשתדל לכתוב את החיים שלי בלי להתפלצן. אבל זה חלק מהחיים שלי, מה לעשות.

 

נכתב על ידי שבורה, שלמה (ש"ש) , 17/2/2009 22:13   בקטגוריות שיאצו, ימימה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי:  שבורה, שלמה (ש"ש)

בת: 45




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשבורה, שלמה (ש"ש) אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שבורה, שלמה (ש"ש) ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)