לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של שופי


אני אימא טרייה לתינוק, שנקרעת בין בית, עבודה והגשמה עצמית, מחפשת את זהות שלי מאחר שעליתי ארצה לפני 16 שנה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2010

יום השואה


יום השואה זה יום מיוחד בשבילי. אני מתחברת עליו מכל כך הרבה צדדים. משפחות של סביי משני הצדדים נספו בשואה. אחד בלטבייה, השנייה באוקראינה. אבא של בעלי הוא ניצול שואה מהונגריה.

 

קראתי אלף ספרים על השואה, ראיתי אלף סרטים ובכל זאת, כל פעם שאני נתקלת בספר בנושא אני נמשכת עליו. אתמול בערב הגעתי הביתה מאוחר מאד, ברגע שפתחתי את הטלוויזיה גיליתי בערוץ הראשון סרט על השמדת יהודי מזרח אירופה וביניהם לטבייה וריגה. באופן טבעי התעכבתי מול המסך.

 

ככל שאני  שומעת סיפורים מן השואה, כך אני מדמיינת את עצמי במצב שלהם. הרי אילו הייתי נולדת שישים שנה קודם באותו מקום בדיוק, הייתי חלק מהם. עכשיו בהיותי אימא התחושה של האימה, פחד, הזדהות עם הקורבנות חזקה עוד יותר. כאילו זו אני שלוקחים ממני בכוח את תינוקי. באופן אינסטינקטיבי רצתי לחדרו של פושקין לבדוק שאיתו הכול בסדר.

 

ראיתי היום בבלוג של נ*גה תמונה של אנדרטה מדהימה לזכר הנספים . אז נזכרתי באנדרטה עלובה וכל כך לא מייצגת בעיניי, במקום בו ב-1941 בבית הכנסת המפואר והגדול של ריגה  נשרפו חיים 400 איש על ידי חברי ארגון לטבי לאומני. במקרה נתקלתי באינטרנט בתמונה עכשווית  של חיילים  הלטבים במשמר הכבוד ליד "אנדרטת החירות" המקומית. נזכרתי בהם בעת ביקורי בריגה. המראה של החיילים הלטבים דומים כל כך לנאצים גורם לי לצמרמורת. הנה התמונות:

 


אנדרטת הזיכרון בריגה

אנדרטת הזיכרון בריגה



אנדרטת הזיכרון בריגה

 


משמר הכבוד ליד פסל החירות הלטבי

בית כנסת הגדול בריגה לפני השריפה

נכתב על ידי , 12/4/2010 17:19   בקטגוריות יום הזיכרון ךשואה ולגבורה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 52




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופינקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופינקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)