לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של שופי


אני אימא טרייה לתינוק, שנקרעת בין בית, עבודה והגשמה עצמית, מחפשת את זהות שלי מאחר שעליתי ארצה לפני 16 שנה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2011

הרזיה=חיסכון, או פגישה האחרונה במסגרת "פעמונים"


קשה להאמין אך מאז שבפעם הראשונה הגיע אלינו יעקב מחברת פעמונים עברה שנה. הגיע זמן להיפרד וזה עצוב מאד.

 

למרות ההתנגדות קלה מצד בעלי לפני שהתחלנו את התהליך, הפנייה לפעמונים התבררה כחוויה חיובית ביותר. תאמינו, לא צריך את  הדרמות של אלון גל, יעקב שלנו הוכיח לנו שאפשר לעשות את אותו הדבר בשקט ובנעימות.  הייתי כל רוצה שהפגישות חודשיות שלנו ימשיכו, הם נתנו לי עידוד כל כך חזק גם ברגעי השפל  הקשים ביותר מבחינה פיננסית. אך לפי השקפת פעמונים או שלומדים איך להתנהל תוך שנה או שלא לומדים בכלל. כנראה זה נכון. אני אישית למדתי המון, למרות שאני יודעת שעדיין יש לי נקודות טורפה ואני יודעת איך לתקן אותן.

 

מצאתי דמיון רב בין ניהול תקציב משפחתי לבין דיאטה. אני מדברת על המצב שבו המשכורות הם קבועות ואין ירושה פתאומית מדוד סאם או העלת המשכורת מטורפת.

 

בשניהם העיקרון הוא פשוט : תסתום את הפה.

 

 לפי שיטת שומרי משקל בן אדם צריך לאכול כמות נקודות מסוימת ביום, לא יותר. אם הוא עובר אותה, הוא משמין. אך הוא לא יכול לא לאכול, כלומר הוא חייב לזבז את הנקודות.  השאילה : איך. ניתן גם להחליף את המזון עם כמות גדולה  של נקודות ,  כלומר, משמין, לאוכל משמין פחות, שדורש פחות נקודות.

 

עכשיו נדמיין שכמות הנקודות זה התקציב שלנו, אשר מורכב משתי משכורות. אם נעבור אותו, נכנס למינוס, אם נבזבז סכום שווה להכנסות, נקבל אפס, אם נבזבז פחות – נחסוך כסף.  יש הוצאות שאי אפשר לחסוך, בשפה שלמדנו דרך פעמונים, הם נקראים הוצאות לא נזילות – כלומר כאלה שלא תלויים בנו ואנחנו לא יכולים לשנות אותם.  דוגמת תשלום משכנתא, ארנונה וכו'. ישנם הוצאות שכן תלויות בנו, נזילות – דוגמת – חשמל, מים, הוצאות טלפון נייד, מותרות וכו'.  אך גם כאן ניתן לשחק עם ההוצאות ולהמר אותם בזולים יותר. דוגמה, להתמקח עם חברות סלולר ולקבל תוכנית זולה יותר, לצאת לטבע במקום להיכנס למקום בתשלום, לקבוע שאוכלים בחוץ פעם בחודש, אך לפנק את  עצמך בגלידה, לעשות סקר שוק ולבחור מקום קניות  זול יותר. אין סוף לדוגמאות.

 

בשני המקרים ישנה גם מטרה ברורה והתוצאה נעימה מאד.

 

בשני המקרים דרוש מאמץ וכוח רצון חזק.

 

אני אישית מרגישה שאחרי שהפנמתי את עקרונות ירידה במשקל הרבה יותר קל לוותר בעניין  הכספי.

נכתב על ידי , 13/4/2011 23:07  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 52




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופינקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופינקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)