לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של שופי


אני אימא טרייה לתינוק, שנקרעת בין בית, עבודה והגשמה עצמית, מחפשת את זהות שלי מאחר שעליתי ארצה לפני 16 שנה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2011

במקום ברכה


היום קראתי את המאמר "להיות הורים טובים יותר ב-10 צעדים" או במילים שלי, הטעיות הנפוצות ביותר שלנו כהורים. בגלל שחלק מהטעיות נוגעות גם לי ואני משארת גם להורים אחרים, החלטתי לסכם את המאמר.

 

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-4125464,00.html

 

אלה 10 הדברים שאנחנו כהורים צריכים להפסיק.

  1. נאומים ארוכים מדי. אנחנו נסחפים למונולוגים עם חזרות, שמיועדים בעיקר לנו ולא ילדים כאשר הילדים מזמן הבינו הכל.
  2. שימוש במילה "לי"דוגמה: "הילד אכל לי", "הילד ישן לי"
  3. רגשות אשם.מחבר של המאמר טוען שאנחנו נותנים לעצמינו הנחות כאשר מרגישים רגשות אשם, ובמקום הוא מציע לפעול ביתר אחריות ולא להסתתר מאחורי רגשות האשם ואם טעינו, אז להתנצל.  
  4.  לקחת דברים באופן אישיבמילים אחרות – לא להיעלב מהילדים
  5. מה שאחרים חושביםהפחד מהביקורת של אחרים רודפת אותנו מקטינה את בטחונינו. אנחנו צריכים להפסיק להתחשב בביקורת הזאת ולהיות קשובים יותר לקול הפנימי שלנו. 
  6. לרחם על ילדים.ההורים אשר מרחמים על ילדים למעשה מחלישים אותם. הילדים שההורים מרחמים עליהם, חיים בתחושה שההורים לא מאמינים בהם. 
  7. לתת עצות.מסתבר שילדינו לא ממש זקוקים לעצות שלנו והם מסתדרים מצוין בלעדיהן.  
  8. לשים תוויות ולהשוות.תוויות מקבעות את הילדים, מחזק אצל ילד דימוי עצמי נמוך
  9. לחיות את החסר. "נכון, הוא קם היום בזמן, אבל בדרך כלל בקרים אצלו זה סיוט". המילה "אבל" מבטלת את החלק הטוב שבמשפט. היא גורמת לפגיעה בדימוי ובטחון של הילד.
  10. מה שהיה הוא שהיה.הכוונה שאם אתמול ילד התנהג או עשה משהו לא טוב, זה לא אומר שכך יהיה תמיד.

 

 

חלק מהדברים אני לא עושה, חלק, מודעת להם ומשתדלת לא לעשות וחלק אני בהחלט חייבת דחוף לאמץ לעצמי להפסיק. אני כן נושאת באופן קבוע בתחושה שאני אימא לא מספיק טובה ומחפשת בתוך תוכי הצדקות לעצמי, כן, חשוב לי מה חושבים עליי אחרים, הרבה פעמים אני גם מרחמת על ילדי. אני לוקחת את הדברים הללו בתור ברכה לשנה הבאה, פרויקט שאני אישית צריכה לעבוד על עצמי.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 4/10/2011 08:11   בקטגוריות הורות בעידן המודרני, ילדים והורים  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 52




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופינקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופינקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)