לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של שופי


אני אימא טרייה לתינוק, שנקרעת בין בית, עבודה והגשמה עצמית, מחפשת את זהות שלי מאחר שעליתי ארצה לפני 16 שנה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2012

בושה וגאווה


אתמול בערב צפיתי בסרט תעודי "לוכד הנאצים האחרון" ששודר בערוץ 10.

היום סיפרתי לחברתי בריגה על הסרט ועל ד"ר אפריים זורוף, לוכד הנאצים ועל קושי להעמיד את הפושעים הנאצים למשפט, בפרט בארצות הבלטיות. חברתי לא התפלאה וסיפרה, שכל שנה ב16 למרץ בריגה מתקיימת צעדה לזכרם  הלגיונרים הלטביים אשר שירתו ב- SS. היא אף שלחה לי את התמונות מהצעדה של השנה. בתמונות האלה זיהיתי את ד"ר זורוף, שהשנה, הסתבר, ביקר בריגה. למרות שגם לי לא היה שום דבר חדש בהערצת לטביים כלפי נאצים , התמונות היו קשות עבורי. הדהימה אותי כמות  האנשים הצעירים וחברי הממשלה המקומית שלוקחים חלק בצעדה..

בתמונות רואים את זורוף נותן ראיונות לתקשורת המקומית. מצאתי את מה שהוא אמר בראיון לאחד העיתונים החשובים ביותר של לטביה. התגובות לראיון הכניסו אותי להלם.אני מדגישה שוב, אין זה חדש עבורי, הרגשתי את האנטישמיות על בשרי מאז הילדות ובכל זאת...

חשוב לי לתרגם מלטבית  חלק מהתגובות, כדי להזכיר לנו שאנטישמיות זה משהו ממשי מאד, יום-יומי, טמון באנשים שם. שוב להזכיר מי שעלה, למה אנחנו כאן ולהגיד לצברים שחולמים על חיים באירופה ויש להם אשליות, תשכחו מהן, אנחנו לא רצויים שם. אומנם לא כולם שונאי יהודים, אבל הם רבים, רבים מאד, רבים מדי. כל היתר מילים מיותרות. תקראו בעצמכם.  

 

"על זורוף לסתום את הפה, זידים הם רוצחים, עוד מימי התנ"ך, רק אלוהים ידע למה הם הפכו לעם סגולה, אך ז'ד הוא תמיד זיד, בכל דבר  מחפש את התועלת לעצמו."

"אין עם כזה יהודים, יש רק זידים..."

"ז'דים זאת מחלה. כמו דבר או איידס. צריכים סכין רפואית חדה שתעקור אותם מהשורש. סוג של פרזיטים שצריכים לשרוף אותם לעולם. "

יש עוד תגובות רבים, אך חשוב לציין באף אחד לא מוזכרת מילה בלטבית "ebrei" – יהודים, רק "ז'דים".

וזה קישור לתמונות של הצעדה

 

 

http://rus.delfi.lv/news/daily/latvia/fotoreportazh-vse-meropriyatiya-pamyati-legionerov.d?id=42213460#!/2687866/foto.delfi.lv

 

 

אני מרגישה עצב וכאב על קורבנות הלגיון, בושה בלטביים וגאווה בכך, שישנו האיש כמו ד"ר זורוף, שלא מפחד לעמוד לבד מול כולם ולהגיד את האמת של כולנו.

נכתב על ידי , 20/4/2012 22:43   בקטגוריות אנטישמיות, יום הזיכרון ךשואה ולגבורה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 52




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופינקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופינקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)