לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג של שופי


אני אימא טרייה לתינוק, שנקרעת בין בית, עבודה והגשמה עצמית, מחפשת את זהות שלי מאחר שעליתי ארצה לפני 16 שנה.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סיפור קטן, אושר גדול


אתמול אני ופושקין ראינו ביחד את "דורה" האהובה עליו. היא ישב על ברכיי. התרגשתי מהקירבה והחום והתחלתי לבכות. פושקין שאל מה קרה, הסברתי לו שלא תמיד בוכים  שקורה משהו רע, לפעמים בוכים גם כשטוב. הוא הסתובב עליי עם המילים: "אני אתן לך נשיקה ולא תבכי יותר." זה גרם לי לבכי אפילו גדול יותר. הקטנציק הזה הוא האושר האמיתי. וכייף לבכות מאושר...

 

נכתב על ידי , 30/6/2011 07:35   בקטגוריות אושר, אימהות, משפחה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הדלק שלא מתייקר




לא פעם כתבתי על זה וכותבת על זה שוב.

אני מתה על משפחתי ואוהבת מאד את עבודתי, אבל לכל אחד יש את המקום היכן הוא יכול לנוח ולמלא את המצברים. 

המקום כזה עבורי הוא מפגשי בנות. בשנה שעברה השתתפתי בקבוצת הורים והצטערתי מאד שהקורס הסתיים. למדתי המון וגם הרגשתי שזה המקום בו אני יכולה להיות את עצמי – לא לחשוב מה יחשבו עליי אחרים אפילו אם אני טועה, להביע את דעתי, לשתף בנושאים הכי פרטים ולקבל עידוד.

עוד כשגרנו בירושלים,התחלנו עם החברתי הטובה את מפגשי יום חמישי עם ילדים ובלי בעלים. המפגשים האלה הפכו אותנו לחברות הכי טובות. לפחות מבחינתי. אני מודה לה מכל הלב, שגם אחרי שעברנו למעלה אדומים היא לא מתעצלנת לבוא כל יום חמישי עד עלינו. הפגישות האלה קיבלו משמעות אחרת כאשר עלה לה רעיון גאוני – ילדים משחקים, אנחנו מנסים את המתכונים החדשים.  מזה כחודש וחצי אנחנו מייסמים את הרעיון.  הסתבר שחוץ מכיף לנסות דברים חדשים ביחד, כיף ללמוד מאחרים.  חברות אחרות הציעו לנו לארח אותנו בביתן וללמד אותנו מה שהם יודעות לעשות. יצא סדנת בישול של ממש. אני גיליתי עולמות חדשים.

אני אוהבת ללמוד, לכן האלמנט לימוד דברים חדשים עבורי בפגישות האלה הוא המרכיב חשוב מאד, אך צריכה להודות שהוא רק תירוץ. תוך כדי הבישול המשותף קורים את כל הדברים  שהצטערתי עליהם כשקבוצת הורים הסתיימה. זה גורם לי להנאה כפולה. אימצנו לנו עוד מנהג נחמד. בערך פעם בחודש בימי שישי כאשר הילדים בגן, דוחות את כל העבודות הבית ונפגשות בבית קפה, כל פעם במקום אחר. זה הדלק שלי, המפלט שלי, לזה אני מחכה משבוע לשבוע. אני כל כך מאושרת שמצאתי חברות כאלה שאני כל כך מתחברת עליהם.

חשוב לי לציין עוד משהו. גם על זה כתבתי ובכל זאת. כל כך הצטערתי לעזוב את ירושלים בגלל האמהות וילדים שהכרתי שם ופחדתי שבמעלה אדומים לא אכיר כאלה. כעבוד יותר משנה אני מודה שיש לי כאן חברות אמתיות, שאפשר לסמוך עליהם כשצריך וסתם לנהל שיחות נפש, אשר גרות במרחק הליכה מהבית והילדים שלנו הם חברים טובים.

דבר אחרון. השבוע קיבלתי טלפון משתי בנות, סטודנטיות לתואר שני בעבודה סוציאלית בהצעה להצטרף לקבוצת אמהות שיש להם רק ילד אחד במשפחה בשכונה שלנו. הקבוצה מתחילה לפעול ב-20 לפברואר. מסקרן אותי מאד מה זה. אני אעדכן אתכם.

 

 

 

 

סושי שעשינו ביום החמישי האחרון

 

נכתב על ידי , 4/2/2011 20:22   בקטגוריות אימהות, חברות  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ללא מילים


אתמול התארחו אצלי כמה חברות טובות שלי. היינו ארבע. שלוש אמהות לילדים קטנים שהגדול הוא בכיתה א' והחברה הרבעית בהריון מתקדם. כמובן השיחה נסובבה בעיקר סביב נושא הריון וההורות. שלשתינו תיארנו לחברותנו ההריונית  אילו זוועות מצפים לה – סוף הריון קשה, עלייה במשקל, בטן כבדה, אחרי הלידה – דיכאון או לפחות דכדוך, ללילות ללא שינה, חיים שלא שייכים לה יותר, מרד הראשון וכך הלאה. הצלחנו לצמרר את המסכנה עד עומק נשמתה.

-          אז ממה אתן כל כך מאושרת להיות אימהות ? – שאלה באופן הגיוני .

 

שאילתה גרמה לי לעצור את השטף התלונות ולחשוב.

 

 

אני שמה לפושקין את  נעליי הבית, הוא נותן לי רגל אחד ואומר: אימא, יש עוד רגל. אני : כמה רגליים יש לך? פושקין: חבילה.

 

ביום שישי וגם בשבת שיחקנו כולנו בבאולינג, עשינו תחרות על ארבע, פיסלנו את שופי מפלסטלינה, קפצנו על המיטה. כמה צחקנו, שרנו, הצטלמנו, התנשקנו והתחבקנו.

 

בבוקר יום שבת אכלנו ארוחת בוקר ביחד. פושקין עזר לסדר את השולחן לפני ואחרי הארוחה. אחרי שהאורחות שלי עזבו , אני ופושקין ניגבנו ביחד את הכלים. אחרי שהוא אכל שניצל ולכלך את הרצפה, ביוזמתו לקח מטאטא, ויעה ,ניקה את הכול עד הפירור האחרון. הוא עזר לי גם עם הכביסה, ניקה את שולחן האוכל, סידר את כל הצעצועים שלו, עזר לי עם פח זבל וכו'.

 

כשישבנו עם הבנות ליד השולחן מלא בממתקים, פושקין שיחק על הידיים שלי. פתאום הוא תפס שוקולד. שאלתי אותו: האם מותר לך לקחת את? הוא  החזיר את השוקולד מייד למקומו. הסברתי לו שסיכמנו שהוא אוכל שתי חתיכות שוקולד ביום והוא כבר עבר את המחסה. הייתי כל גאה בפושקין שהוא לא עשה סצנות, ללא בכי וללא התקפי זעם, אלא פשוט אמר מילה אחת נבונה: מחר.

 

בבוקר הוא התעורר עם מילים: "היה כיף לישון".

 

הוא לומד, משתף פעולה, זורם.

 

אלה הדברים כל כך קטנים, כל כך יום-יומיים, אבל הם גורמים לכל כך הרבה אושר. איך אני יכולה להסביר ולהעביר את התחושה הזאת למי שאף פעם לא חווה את זה?

 

כנירה הקשיים, בעיות והתלונות מתלבשים על המילים יותר טוב...

נכתב על ידי , 10/1/2011 06:02   בקטגוריות אימהות, הורות בעידן המודרני, אושר  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בת: 52




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , משפחתי וחיות אחרות , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופינקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופינקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)