לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

כן ולא- מעבר בית ספר, מגמה, כיתה.


והנה אני מוצאת את עצמי מתחילה לכתוב את הפוסט הזה בתשע וחצי, בערך עשר שעות אחרי שחזרתי מבית הספר. קיץ.

 

כתבתי את זה יותר מפעם אחת- כבר כמה חודשים שאני שוקלת לעבור בית ספר. לאחרונה נפתחה בעיר מגמת רפואה, שפשוט דרשה שאני אגיע לשם. אחרי הכל, זאת ההתחלה הכי טובה למי שרוצה להיות רופאה, לא?

הבעיה היא שכרגע אני נמצאת בכיתת מחוננים. מה שאומר שהכיתה שלי מתקדמת כל כך בחומר עד שהילדים כאן בטח לא ידעו בכלל מה אני אומרת.

בכל מקרה, שללנו את זה בהתחלה כי בשביל רפואה באוניברסיטה צריך פיזיקה, וכששקלנו את זה אמרו לנו שהכיתה הזאת לומדת ביולוגיה, לא פיזיקה. אז, "היה נעים להכיר, היה כיף בשיעור ניסיון, אבל זה לא מתאים".

לאור כמה אירועים שהתרחשו לאחרונה החלטתי שאולי כדאי לשקול את זה מחדש. אז היום נקבעה לנו פגישה עם המנהלת של בית הספר שאליו אני רוצה לעבור. גילינו שם כמה דברים מעניינים, למען האמת.

 

להלן השיקולים בעד ונגד מעבר-

 

בעד-

*חברים- בכיתה הנוכחית שלי היו לי שתי חברות (ועוד אחת בקבוצה שלנו, אבל לא ממש היה לי קשר איתה) ושני חברים. השתיים האלו עוזבות, אחת מהן בדיוק למגמה שאני שוקלת להגיע אליה. כלומר, בכיתה הנוכחית שלי לא ממש נשארו לי חברים. בכיתה ההיא תהיה לי לפחות אחת. פלוס: אל המגמה מגיעים גם תלמידים מהשכונה שלי. תמיד יכול להיות שאני עוד אזכור מישהו מכיתה א'-ב', לפני שהצטרפתי למחוננים.

*התחלה חדשה- אף אחד, מלבד אותה חברה, לא מכיר אותי כאן. אני יכולה להתחיל לגמרי מחדש, לבנות לי קבוצת חברים חדשה והכל. לא שזה אומר שלא שומרים על קשר עם הישנה.

*כיתה קטנה- הכיתה הנוכחית שלי מונה 33 תלמידים, וגם אם שלושה עוזבים זה עדיין לא מעט לכיתת מחוננים. בכיתה הזאת אמורים להיות בערך 20.

*רפואה- לומדים כל הזמן רפואה ואפילו יוצאים לבתי חולים ועושים ניתוחים בכיתה. הייתי באחד מהם. היה מ-מ-ש כיף. ורפואה, כמו שכבר אמרתי, זה חלום ישן. אין סיבה שאני לא אתחיל להגשים אותו עכשיו.

 

 

נגד-

*הקצב הלימודי- עברנו אותם בהרבה במתמטיקה, כימיה ופיזיקה. מה שאומר שאם משעמם לי בכיתת מחוננים, כאן יהיה לי אפילו יותר משעמם - גם בי"א-י"ב, אבל בעיקר בי', כשהם יהיו עסוקים בלהשלים את כל מה שאני למדתי בט'. כמו כן, בניתי על לגמור את רוב הבגרות במתמטיקה וכימיה בי', ואז אולי להמשיך לאוניברסיטה בי"א. ומה עכשיו?

*פיזיקה- אי אפשר ללמוד פיזיקה.

*מוכר- אני מכירה את הכיתה (שאני שונאת), את בית הספר, את המורים, הכל. בבית הספר הזה הכל שונה. חדש. אז זאת אמנם התחלה חדשה, אבל אף אחד לא הבטיח שאנחנו לא מחליפים את השטן שאנחנו מכירים בשטן אחר, גרוע יותר. אז לא עדיף להישאר כבר עם המוכר? (אחרי הכל, לא כולם במקום הזה מרושעים.)

 

*אחותי- וכמובן, אחותי שבדיוק בשנה הבאה מגיעה לבית הספר הנוכחי שלי. כל כך חיכינו לזה. ועכשיו... אז נכון, זה לא בדיוק שיקול רציני, אבל זה עדיין מרגיז.

 

 

טוב, איך שהוא זה יצא הרבה יותר קצר משחשבתי. אולי זאת השעה. אולי זה פשוט כי אני לא מהחופרים. לפעמים.

 

אה, וכמובן, איזה תעודות בגרות אני מוציאה בכל אחד מהמקומות:

 

כיתת מחוננים-

*5 יחידות מתמטיקה. [י'-י"א]

*5 יחידות פיזיקה. [י'-י"ב]

*5 יחידות כימיה. [י'-י"א]

*5 יחידות מדעי המחשב. [י'-י"א]

*5 יחידות ערבית. [י'-י"ב]

*5 יחידות אנגלית. [י'-י"ב?]

*2 יחידות ספרות.

*2 יחידות לשון והבעה.

*2 יחידות היסטוריה.

*2 יחידות תנ"ך.

*2 יחידות אזרחות.

*1 יחידה חנ"ג.

 

סה"כ: 41 יחידות.

 

+אפשרות ל-5 יח"ל רובוטיקה בכיתה י"ב, במידה ושאר הציונים שלי יהיו מעולים.

 

מגמת רפואה-

*10 יחידות רפואה. [י'-י"ב]

*5 יחידות מתמטיקה. [י'-י"א]

*5 יחידות פיזיקה. [י'-י"ב]

*5 יחידות כימיה. [י'-י"א]

*5 יחידות אנגלית. [י'-י"ב?]

*2 יחידות ספרות.

*2 יחידות לשון והבעה.

*2 יחידות היסטוריה.

*2 יחידות תנ"ך.

*2 יחידות אזרחות.

*1 יחידה חנ"ג.

 

סה"כ: 41 יחידות, תלוי אם הרפואה מתקבל או לא.

 

 

עכשיו השאלה היא מה לעשות. לעבור למקום חדש שבו אולי יהיה לי טוב יותר או להישאר עם התוכנית הזאת ולהגיע למקום הרבה יותר רחוק משאני אוכל להגיע אליו בכל תוכנית אחרת?

כן. את זה אני צריכה להחליט עד מחרתיים בערך. נפלא.

 

בתקווה שלא שכחתי כלום ובהחלטה לחזור לזה מחר בבוקר, כשאני אהיה קצת פחות מטושטשת ואולי יהיה מישהו שיעזור לי להחליט,

אן.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 22/6/2011 11:49   בקטגוריות מילה עליי, תיכון, שינויים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,356
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)