לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2013

מהפכה נוספת בתחום החינוך (ולמה אני חושבת שהיא רעיון רע).


מ"יש עתיד" אני מאוכזבת.

אתם יודעים מה, לא מ"יש עתיד", כי רוב השרים עדיין לא הספיקו לעשות שום דבר. אני מאוכזבת מהעובדה ששי פירון הוא שר החינוך.

אחרי היוזמה הקודמת שלו, שלצערי אני מאמינה שרק תפגע בחינוך בישראל, הוא מופיע עם יוזמה חדשה. מה על הפרק הפעם? שינוי החופשות של המורים והתלמידים כך שהן יתאימו לחופשות של ההורים. למי שעדיין לא קרא עיתון, הרעיון שעליו הוא חושב הוא לקצר את החופש הגדול בעוד שלושה שבועות, לוותר על כמה ימי חופש בחגים ולבטל את ימי שישי לחלוטין.

כמובן שאני נגד המהלך. והנה הסיבות שבגללן זה רעיון רע.

נתחיל מהורדת שלושה שבועות מהחופש הגדול. במהלך החופש הגדול צוות בית הספר, כולל המורים, מבלה די הרבה זמן בבתי הספר. בתחילת החופש הגדול הם עסוקים בסגירה סופית של שנת הלימודים האחרונה. בסוף החופש הגדול הם עסוקים בהכנה לשנת הלימודים הבאה. אם אני זוכרת נכון, החופשה האמיתית שלהם היא בין ה-15 ביולי ל-15 באוגוסט. חודש. אם מורידים את שלושת השבועות האלה מהחופש הגדול פוגעים, יותר מבכל אדם אחר, בצוות בית הספר, שעובד מספיק קשה במהלך כל שנת הלימודים. זה פחות או יותר מבטל להם את החופש הגדול בצורה הכי אפקטיבית שיש.

יש שיגידו שלמורים יתווספו ימי חופש בסופי השבוע. להזכירכם, מורים בכל מקרה מוצאים את עצמם עובדים בסופי השבוע. עבודות, מבחנים, מערכי שיעור, דפים לחלק לתלמידים - מה שרק תרצו. ונוסף על הכל להרבה מורים יש ילדים בבית ומשפחה לדאוג לה. זה לא באמת משאיר להם את החופש- זה פשוט נותן להם קצת יותר זמן להתכונן לשבוע העבודה שאחרי זה.

כמובן, שלא לדבר על העובדה שללמוד באמצע אוגוסט בבית ספר עם מזגנים שלא עובדים יהיה סיוט לתלמידים. כמה באמת נלמד? את השנה האחרונה הכיתה שלי התחילה עם מזגן מקולקל- למיטב זכרוני, הם לא הופיעו לחצי מהשיעורים שהיו לנו. סוף הקיץ-תחילת הסתיו זה עוד נסבל, אבל אמצע הקיץ? כשיש ים בחוץ? קשה לי להאמין שיתנהלו לימודים מכל סוג שהוא.

נוסף על כך, התלמידים נתונים בלחץ רב במהלך שנת הלימודים. אני לא אטען שכולם בלחץ, אבל לפחות בחטיבה ובתיכון הם בלחץ. האמת היא שאני לא זוכרת את היסודי מספיק בשביל לדבר על הלחץ ששם, ובכל מקרה אני נהניתי בתקופה ההיא. אבל בחטיבה ובתיכון החופש הגדול הוא הדבר היחיד שמחזיק את התלמידים לאורך השנה. הם יודעים שיש להם חופש של חודשיים מבית הספר ורק ממתינים לרגע שבו הוא יגיע. קיצורו יפגע גם בתלמידים, גם אם הפגיעה במורים גדולה יותר.

שוב, יש שידברו על ימי שישי, אבל כמו המורים, גם התלמידים מנצלים את סוף השבוע בין היתר כדי ללמוד, להכין שיעורים, ללמוד למבחנים וכו'. כמה כבר יתן להם יום שישי חופשי?

נמשיך בביטול ימי שישי. ביטול ימי שישי לא יפגע רק במורים או רק בתלמידים- הוא יפגע גם בהורים. אני מאמינה שמרבית ההורים בארץ מנצלים את ימי שישי, שבהם הם בבית, על מנת לעשות את כל הדברים שקשורים לבית שהם צריכים לעשות, או סתם כדי לנוח. ביטול ימי שישי אומר, למעשה, שההורים מאבדים את הבוקר החופשי האחד שיש להם בשבוע. זה לא מקומם את ההורים?

בנוסף, ביטול ימי שישי יפגע גם בתלמידים, במיוחד בתלמידי התיכון. ישנם תלמידים בארץ שלומדים שמונה שעות ביום או יותר בכל יום בשבוע, כולל ימי שישי. ביטול ימי שישי יגרום להארכת כל יום בשבוע עד לשעות בלתי-נסבלות. מדובר בשעות תשיעית-עשירית-אחת עשרה ואפילו יותר. המערכת של רוב תלמידי הכיתה שלי כוללת לפחות יומיים שבהם הם לומדים עד חמש- האם זה נשמע למישהו הגיוני שהם ילמדו ככה כל יום בשבוע רק בשביל לוותר על שישי? האם הם יצליחו ללמוד באמת בשעות האלה (שבהן הם כבר לומדים פחות מהרגיל)? ויותר חשוב, מה ימי שישי חופשיים יתנו לתלמידים? אני מאמינה שלא הרבה, אבל על זה כבר דיברתי.

מבחינת המורים, ביטול ימי שישי גם יאריך את שעות העבודה שלהם, דבר שיפגע בהם גם מבחינת העבודה וגם מבחינה משפחתית. כאשר המורים מגיעים הביתה, יש להם הרבה לעשות- לדאוג לילדים, להיות עם הילדים והמשפחה, להכין מבחנים או לבדוק מבחנים, לבדוק עבודות, להתארגן לשיעורים שיש להם למחרת וכו'. אם הם יגיעו מאוחר יותר הביתה, עשוי להיות להם פחות זמן למשפחה, או פחות זמן לעבודה - תלוי באנשים. בכל אחד מהמקרים האלה נפגע מישהו, בין אם אלה התלמידים ובין אם זאת המשפחה. בכל מקרה נפגעים גם המורים. כאמור, הוספה של חופש בימי שישי לא תוסיף להם חופש, אלא רק תמתן את הלחץ המוטל עליהם. לצערי, אני מאמינה שזה לא מספיק טוב.

ברור לי שחייב להיעשות משהו על מנת שלא לפגוע גם בהורים, שמרגישים שהם כבר לא יכולים להתמודד עם כל החופשות הללו. אני אפילו מסכימה שמשהו צריך להיעשות. ומצד שני, כמו שאמר מורה לפני כמה ימים, לא ייתכן מצב שבו המורים הם שק החבטות של הציבור. הם עובדים קשה מאוד במשך שעות ארוכות, והחופשים הללו מגיעים להם לא פחות משחופשים אחרים מגיעים לעובדים אחרים.

מה אפשר לעשות? אפשר לעשות הרבה דברים.

אפשר לשנות את מועדי החופשות של ההורים כך שהם יתאימו לחופשות של הילדים. אפשר.

אפשר להוזיל את מחירי הקייטנות בחופש הגדול- קייטנה או שתיים מצמצמות להורים את הצורך להיות בבית בזמן שהילדים שלהם בחופש הגדול. זה יאפשר להורים לקחת ימי חופש, במקום בחופש הגדול, בימים אחרים, שבהם אין להם פתרון לילדים.

עוד הצעה שעלתה בדיון שלי עם מישהו- אפשר לארגן פעילויות העשרה לילדים על ידי המתנ"סים השונים. אפשר לארגן את הפעילויות האלה במהלך הבקרים בכל מיני חופשים, כך שההורים יהיו פנויים ללכת לעבודה, לילדים תהיה תעסוקה והכל יהיה בסדר.

מעל הכל, אסור לפגוע במורים. אפשר להפוך את השינוי הזה לשינוי לבתי הספר היסודיים בלבד, אבל עדיין יפגעו המורים. ואסור לתת לזה לקרות.

יש אפשרויות - זה לא שאין. אבל צריך להסתכל על כל הצדדים ולחשוב טוב לפני שעושים שינוי כזה, בטח ובטח כשהוא פוגע בכל כך הרבה אנשים. לאור הדברים שכתבתי אני מקווה ששינוי שכזה לא יקרה, אבל אם הוא יקרה, אני לא רוצה לחשוב על התוצאות שלו.

 

אן.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 29/4/2013 07:53   בקטגוריות מדינת ישראל, חינוך  
הקטע משוייך לנושא החם: קיצור החופש הגדול
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,357
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)