לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2014

ממתי חירות הפרט קודמת לזכות לחיים וביטחון?


ביזיון. זאת הדרך היחידה לתאר את התגובות של אנשים במדינה הזאת לירי הצעיר הערבי ע״י השוטר.

 

העובדה שהתקשורת מצדיקה את הדעות לפיהן השוטר הוא רוצח או מחבל (תלוי את מי שואלים) וצריך לעצור אותו לפי חוקי מדינת ישראל, העובדה ששרים וחברי כנסת מתבטאים נגדו בגלוי, העובדה שאזרחים קוראים לאסור אותו או אפילו להרוג אותו - כל אלה מצביעים על משהו בסיסי ומהותי במדינה שלנו, בדמוקרטיה שלנו, שפגוע בצורה מוחלטת. כי אותם האנשים שעושים את כל הדברים האלה - הם אנטי-דמוקרטיים בעליל, כי למרות שהדמוקרטיה נשענת קודם כל על חירות ושוויון, אף אחד מהמרכיבים האלו לא יכול להתקיים בלי הגנה על חיי אדם. 

 

אז עזבו לרגע את העובדה שהתקשורת מעזה להביע דעה בגלוי (באמצעות ניסוח החדשות וכיוון השאלות, כמו שנעשה לפני רגעים ספורים בגל״צ). עזבו לרגע את העובדה שחברי כנסת ישראליים בוחרים לא לגבות את המשטרה שלנו אלא להראות לכל האויבים שלנו שאנחנו מפוצלים ושבורים כמו שלא היינו מעולם. עזבו את זה שמאפשרים בכלל למגזר הערבי להתנהג בצביעות הזאת לפיה הם מגנים את השוטר שהגן על עצמו אבל תומכים בצעיר שניסה בגלוי לרצוח אותו ואת השוטרים שאיתו מלכתחילה. עזבו את כל אלה לרגע. מדובר פה במשהו הרבה יותר בסיסי. 

 

נוהל פתיחה באש של חיילי צה״ל אומר בצורה ברורה שאם חייל חש שהוא, חייל אחר או אזרח נמצאים בסכנת חיים ברורה ומידית (או לחלופין, אם האדם שמתקדם אליהם מחזיק נשק ולא עוצר), מותר לו לפתוח באש על מנת להרוג - בלי אזהרות, התראות או ניסיונות הידברות. נוהל פתיחה באש של המשטרה אמנם שונה במעט - אבל גם הוא מציין שאם שוטר חש שהוא או האנשים שאיתו נמצאים בסכנת חיים מידית, מותר לו לפתוח באש על מנת להרוג. למה? על מנת להגן על חייו או על החיים של האנשים שאיתו. 

 

אני לא יודעת איך חושבים חלק מהאנשים במדינה שלנו, אבל אותי לימדו שכשמישהו רץ לעברי עם סכין, במטרה ברורה להרוג אותי - זאת סכנת חיים מידית. 

 

ובדיוק בגלל שהזכות לחיים, ביטחון ושלמות הגוף היא הזכות הכי בסיסית בדמוקרטיה, אם הייתי במצב הזה, הייתי פותחת באש בלי למצמץ. 

 

כי נכון שזכותו לרוץ שם וזכותו לחיות וזכותו להרבה דברים, אבל לאף אדם במדינה דמוקרטית אין זכות לפגוע באחרים. וכשאדם כזה קם ומנסה להרוג, זכותו של המותקף לחיים, ביטחון ושלמות הגוף קודמת לזו של המתקיף, במיוחד אם המותקף הוא חלק מכוחות הביטחון. 

 

ולכן - ישר כוח. וכל הכבוד למפכ״ל, לראש הממשלה ולכל אותם אנשים שתומכים בו. 

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 9/11/2014 07:06   בקטגוריות אזרחות, מדינת ישראל  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,356
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)