לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2017

למה כולנו צריכים לתמוך בסדרות במאבק נגד זיר"ה.


אז אחרי שזיר"ה הוציאו צו בית משפט נגד סדרות, היה קצת קשה למצוא אותם באינטרנט. אבל אל דאגה, סדרות חזרו באופן רשמי (ועם הכתובת הכי טובה בהיסטוריה. טרולינג למופת), ובזה הוכיחו שאפילו בית המשפט לא יכול לעצור אותם. (כמובן, אם מישהו בזיר"ה היה טורח לבדוק מה קרה במקרה של MegaVideo הוא כבר היה יודע שזה חסר תועלת, אבל ללמוד מההיסטוריה זה קלירלי אובררייטד.)

 

כמובן שעם החזרה של סדרות לאוויר, המאבק של זיר"ה בטח יתחדש. כולנו יודעים שזה יהיה מאבק ארוך, מיותר ומטופש (מלבד זיר"ה, כנראה), שבסופו סדרות יישארו באינטרנט והדבר היחיד שישתנה הוא מידת הכבוד העצמי של זיר"ה. 

 

ולמרות שזה ישמע אבסורד, כולנו צריכים לתמוך בסדרות.

 

אז לפני שאני אסביר למה, אני רוצה לציין שאני לא תומכת בהורדות פיראטיות. אני לא מורידה; אני קונה את ה-DVDs או את הפרקים/סרטים/מוזיקה באייטונס. אני מאמינה שלכל אחד מגיע לקבל כסף על העבודה שהוא עשה, ועבודה על סדרה/סרט/מוזיקה/ספר היא עבודה לכל דבר. ככותבת, אני יודעת שלא הייתי רוצה שיורידו את הספר שלי (לכשהוא יהיה קיים) בחינם באופן פיראטי.

 

אבל - ופה האבל הגדול - המאבק של זיר"ה בסדרות הוא פשוט מטומטם. זה כמו ניסיון לעצור המופיליה עם חוסמי עורקים. הח"ע אולי יעצור את הדימום בפעם הזאת, אבל זה לא יימנע את הדימום הבא, או זה שאחריו. הוא פותר בעיה קטנה, אבל מתעלם לחלוטין מהבעיה הגדולה יותר שמאחוריה.

 

העולם שבו אנחנו חיים הוא עולם שונה מהעולם של לפני עשרים שנה. אז אנשים היו לוקחים איתם דיסקים לנגן באוטו וספר בתיק לקריאה, או חוזרים הביתה ושמים קלטת עם הקלטה של התוכנית האהובה עליהם בוידיאו. אז אנשים היו משתמשים בטלפונים נייחים ובמחשבים איטיים ודי גדולים. לאף אחד לא היתה היכולת לנגן סרט באורך מלא במכשיר בגודל כף יד.

 

היום דברים נראים אחרת. היום אפשר להחזיק את כל ספריית המוזיקה בטלפון, לראות סרטונים, סרטים וסדרות כמעט בכל מכשיר אלקטרוני, ובכללי לגשת לכל דבר שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים. עם האינטרנט והיכולות של המכשירים האלקטרוניים שלנו, אף אחד כבר לא צריך דיסקים, DVDs או ספרים. למה שמישהו יצטרך, כשיש YouTube, Apple Music ו-Spotify? למה שמישהו יקנה DVDs (אלא אם הוא אוסף אותם, כמוני), כשאפשר להוריד דרך iTunes, Amazon Prime או Netflix? למה לראות בטלוויזיה כשאפשר במחשב, דרך נטפליקס והולו? למה להחזיק עשרות ספרים (שוב, אלא אם ממש אוהבים את זה) כשאפשר לקנות בקינדל בשליש מחיר והם אפילו לא תופסים מקום?

 

אין ספק שההתפתחות הטכנולוגית שינתה את השוק. במדינות החכמות (בריטניה, ארה"ב, קנדה וכדומה) השוק השתנה במקביל אליה (אם כי קצת לאט יותר). אנשים לא מחזיקים טלוויזיות יותר? אין בעיה, כל רשת גדולה היום מציעה צפייה ישירה בתכנים שלה באינטרנט לאנשים באותה המדינה (לדוגמא, ה-BBC iPlayer). לא רוצים להתחיל לרוץ לחפש או שאתם מחפשים משהו מארץ אחרת? תצטרפו לנטפליקס או הולו במחיר של כמה דולרים בחודש ותקבלו גישה לספריות הוידיאו הגדולות בעולם. לא קונים דיסקים? תמורת תשלום מינימלי אתם יכולים להוריד ולשמוע את כל השירים שתרצו, או שלחלופין, אם אתם לא מעוניינים, אתם תמיד יכולים לקנות את השירים הספציפיים שאתם מחפשים באמזון או באייטונס. הכל נמצא ברשת, בצורה חוקית, תמורת תשלומים מינימליים.

 

לא במדינת ישראל.

 

למרות שהרבה אמנים ישראליים מעלים את המוזיקה שלהם ל-Apple Music (שאפו על זה), ולמרות שההוצאות הקטנות בארץ מתחילות לפרסם ספרים לקינדל, המצב בארץ מבחינת הדיגיטציה הוא בכי רע. אם להגיד את זה בצורה קצת יותר בוטה - הוט ויס עושות כל מה שביכולתן למנוע את השינויים הללו. במקום להתאים את עצמן לעולם של היום, שתי החברות הללו עסוקות בלנסות למשוך אנשים חזרה לעולם של לפני עשור או שניים. הסכומים שהן משלמות על סדרות כדי לקבל זכויות בלעדיות לשידור בישראל מונעים מנטפליקס לשדר הרבה סדרות פופולריות. מודל פשוט כמו נטפליקס או iTunes לא יכול לעבוד פה בארץ, והכל תודות לשתי החברות הללו.

 

לא שזה משנה, כי בכל זאת אנשים עוזבים את הטלוויזיה.

 

וזאת בעיה עבור יס והוט.

 

המחשבה שהפתרון הוא להיאבק בצפייה ישירה לא חוקית היא מחשבה מטופשת שמצביעה על חוסר חשיבה עמוקה. כן, צפייה והורדה לא חוקיות הן בעיה, אבל הן לא הבעיה העיקרית. הן סימפטום של הבעיה. העבודה של נטפליקס הורידה את אחוזי הפיראטיות בצורה משמעותית בכל מדינה שאליה האתר נכנס באופן מלא - והדבר מראה בדיוק מה הבעיה ואיך אפשר להיאבק בה.

 

אבל הוט ויס לא מבינות. הן לא מבינות שהן הבעיה.

 

ולכן, God bless סדרות. אם הם יהיו הגורם שיפיל את הוט ויס, או לפחות יגרום להם להתאים את עצמם למציאות של היום, אני תמיד אהיה בעדם. אולי, לפחות, הם יגרמו לאיזשהו שיח בנושא. אולי, מתישהו, גם מדינת ישראל תתקדם למאה העשרים ואחת.

 

אולי.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 11/3/2017 12:33  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



20,356
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)