לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


~

Avatarכינוי:  The Oncoming Storm

גיל: 28



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2013

MIG שלי,


אין לך שמץ של מושג בכלל כמה באמת הפחדת אותי היום. זה היה כל כך נורא שהיה לי דחף כזה להרביץ לך ברגע שאני אראה אותך, שקצת התנגש עם הדחף לחבק אותך ברגע שאני אראה אותך, כי מצד אחד כל כך שמחתי שאתה בסדר ומצד שני כעסתי עלייך.

אבל הכל בסדר. הכל הכל הכל הכל הכל בסדר.

ואני שמחה שנכנסת כשראיתי סטארגייט כי זה קצת הרגיע אותי.

ואני דואגת לפעמים וזה קצת קשה, אבל זה בסדר.

 

תשמור על עצמך. אני לא יודעת מה אני אעשה לך אם יקרה לך משהו. 3>

 

אן.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 31/12/2013 20:41   בקטגוריות MIG, המלאכים שלי.  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מר ג׳ היקר,


בוקר טוב!
וואו, לא תאמין איזה נהדר היה אתמול. 
אז הגעתי לאוניברסיטה ממש מוקדם, בערך שעה לפני הזמן. בדרך כלל יש לנו קבוצת לימוד כזאת, שנפגשת שעה לפני השיעור, אבל הפעם היה די ריק. היתה שם עוד מישהי אחת, אז קצת דיברנו על עבודה ולימודים וכל מיני כאלה. היא התחילה לעשות סיכומים של החומר לקראת המבחן (התחלתי לעשות דבר דומה לפני תחילת הסמסטר, אבל קצת התייאשתי. אני לא מהמסכמים), אז אחרי שדיברנו איזה רבע שעה היא חזרה לסיכומים שלה. 
קצת אחרי זה הגיעה מישהי אחרת שאני מדברת איתה, אז הלכתי לדבר איתה קצת. דיברנו קצת על הממ״ן הנוכחי, ועל גיקים וכל מיני כאלה (דיברתי על עצמי! מרצוני החופשי!) והיה נהדר. היא באמת מקסימה וקל לי להתחבר אליה. תוך כדי הגיעו עוד אנשים, אז התנהלו כל מיני שיחות, ולמרות שאתה טוען שאני לא, אני חושבת שאני טיפה ADHD, וכל הזמן פניתי לשיחות אחרות כי היה לי מה להגיד. אני נהנית מדי מהממ״נים והספר והשיעורים והכל. והיא כל הזמן התפעלה ממני וזה הרגיש לי קצת מטורף. 
ואז המנחה שלנו הגיע, והוא ועוד מישהי דיברו על פסיכואנליזה, אז כמובן שהייתי חייבת להתערב. היא אמרה משהו על זה שיונג הכריח את המטופלות שלו להתאהב בו, אז אמרתי שזה לא מדויק, ומדובר בעצם באהבת-העברה. הסברתי מה זה והכל והיה ממש נחמד. ואז הערתי משהו על זה שלפרויד יש מאמר מעניין על זה (המאמר היחיד שלו שנוגע באהבת-העברה), והוא שאל אותי אם אני גם בקטע של פסיכולוגיה פיזיולוגית וגם בקטע של פסיכואנליזה, אז אמרתי שהתחלתי מיורם יובל (ומיד חשבתי עלייך). ואותה אחת שדיברתי איתה (בפסקה הקודמת) גם שאלה על שאלה ששאלתי בפורום (משהו בנוגע לרגשות, לאמיגדלה ולקורטקס - פעם חוקרת מוח, תמיד חוקרת מוח), אז הסברתי שאני מגיעה מתחום חקר המוח, אז דיברנו קצת על פיזיולוגיה וזה היה מגניב. 
וזה מזכיר לי שהראיתי ל-MIG את הספר שאני קוראת עכשיו, והוא כזה, ״לא אמרנו שמפסיקים לרוץ לדברים הקשים?״. ואז הוא החליט שיובל בעצם די מפשט את העניינים אז אפשר לקרוא את זה, אבל הייתי משועשעת כי אני כבר קוראת פרויד וויניקוט, וכל מיני כאלה. וחשבתי לעצמי שאם אמרת לי להתחיל בסערת נפש, ושאלת אותי אז אם כבר קראתי פרויד, כנראה שגם אתה דוגל בגישה שלי ש״נקרא מה שמעניין ונשלים את החוסרים בדרך״.
ואז בשיעור למדנו על התפתחות האישיות (פרויד והתיאוריות הפסיכיות שלו, לדוגמא. שמת לב שהכל אצלו קשור למין?), והיה ממש מעניין למרות שכתבתי הרבה יותר מדי. למדנו על ההתפתחות החברתית לפי בנדורה (ומיד חשבתי על MIG), ולמדנו על רוג׳רס ומיד חשבתי עלייך. נזכרתי בדפים ששלחת לי וזה גרם לי לחייך סתם ככה באמצעה שיעור. 
ואז כשנגמר השיעור יצאתי עם המנחה אז בינתיים שאלתי על הממ״נים (שאני משתגעת בינתיים כי אין ציונים), אז הוא אמר שיש עומס. וסתם ככה קצת יצא לדבר, אז סיפרתי שלדוגמא הצקתי למורה שלי לאזרחות כל הזמן בנוגע לציונים, והוא כזה, ״בתיכון?״, וחשבתי לעצמי, ״כן, זה היה בשנה שעברה״. וזה נהדר כי לאף אחד אין מושג שאני תיכוניסטית (או מחוננת), ואני סתם אחת מכולם. ונזכרתי בשאלה שלך, מתי כדאי להיות אחד מכולם ומתי כדאי להיות בולט, אז אני חושבת שמצאתי את הקומבינציה הנכונה. כי אני כן מראה ייחודיות והכל, אבל אני לא מחפשת מאפיינים כאלה ישר ואני לא מדגישה מיד כמה אני שונה מכולם. 
זה גם מזכיר לי שהתפתח דיון מעניין בנוגע לפסיכולוגיה ביום חמישי האחרון, אבל הוא נקטע ובסוף לא סיימתי אותו. וזה חבל, כי היו לי כמה דברים חכמים להגיד (בא לי להוסיף ״לשם שינוי״, אבל זה לא נכון). 
וזה היה מצחיק כי עשינו שאלות אמריקאיות ונבחרה תשובה וחשבתי לעצמי ש״אוקיי, זה בסדר שטעיתי״ ואז בדקנו שוב וגילינו שצדקתי וזה הרגיש טוב. 
ויש לי כל כך הרבה מחשבות לאחרונה, אבל אני מנסה לצמצם אותן. בשבוע שעבר היה לי שבוע מרגש והייתי בהיי כזה כמו בהיפומאניה, אבל בשבת התרסקתי, ועם כמה שנהניתי מהשבוע עצמו, אני מעדיפה לוותר על זה בשביל למנוע התרסקויות. ועם הקצב שבו אני כותבת את המכתב הזה, אני קצת מפחדת שאני בדרך לשם שוב. (אבל אני משגיחה על עצמי...)
וזהו. אתמול היה נהדר וממש גרם לי לחייך, ולמרות שהגעתי לשיעור לא מוכנה, בכל זאת הכרתי את רוב התיאוריות (פרויד, בנדורה, רוג׳רס...). וזה הרגיש טוב להיות שם שוב. (-:

אן.

אני חושבת שזה נורא מצחיק שאיך שסיימתי את המכתב הזה נכנסת לביה״ס.
נכתב על ידי The Oncoming Storm , 31/12/2013 10:53   בקטגוריות המלאכים שלי., Mr. G, תואר ראשון בפסיכולוגיה-מדעי הקוגניציה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על פוליטיקה וממשל בישראל. (וגם: הרולטה של השר פירון.)


פוליטיקה היא דבר כל כך מעניין. לראות אנשים משקרים אחד לשני, מדליפים, מנצלים את הכוח שלהם לרעה, דואגים לכיסא שלהם במקום למדינה שלהם וכדומה זה כל כך מעניין, במיוחד כשהם מנסים להסתיר את זה. אפשר לראות בבירור איך כל אחד מנסה להטביע איזשהו חותם אישי, ובמקום לדאוג לעשות דברים טובים, רק דואג לעשות דברים "חדשים". יש גם אנשים טובים שם, אני לא אגיד שלא, אבל יש לי הרושם שרוב האנשים שמגיעים לפוליטיקה מאבדים את האידיאלים שלהם, אם אי פעם היו להם, ונעשים שחקנים מומחים במשחק שנקרא פוליטיקה.

 

הממשל הישראלי הוא מיוחד, מה שהופך את הפוליטיקה הישראלית למעניינת במיוחד. הממשל הישראלי מיוחד כי הוא לא יציב. נכון, זה לא משהו כל כך נדיר בעולם שלנו, אבל הממשל הישראלי הוא ממשל שמתחזה לממשל יציב של מדינה מפותחת, כשבעצם הוא ממשל בלתי יציב של מדינת עולם שלישי. "איכות החיים" כאן עשויה להטעות לפעמים, אבל המדינה הזאת, מהרבה בחינות, לא שונה מכל מדינת עולם שלישי אחרת. מעניין לראות איך הכנסת מפזרת את עצמה כל שנתיים וחצי-שלוש, כשחוק היסוד שלנו אומר שהממשל יחזיק מעמד במשך ארבע שנים. מעניין לראות שהיו הרבה יותר ממשלות (הנוכחית היא הממשלה השלושים ושלוש) מאשר כנסות (הנוכחית היא התשע-עשרה). ועוד יותר מעניין לראות את ההתנהגות של בכירים בממשלות שלנו.

 

ניקח לדוגמא את ראש הממשלה. אותו האדם שלא מצליח לשלוט בשרים במפלגה שלו (שמצביעים בניגוד להחלטה שלו). אותו האדם שלא מצליח לבחור לעשות משהו לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל במקום לדאוג לכיסא שלו. אותו האדם שדואג לעצמו יותר משהוא דואג לאזרחים שלו. וכן, אותו האדם שמשחקי הכוח של הכנסת, אם לשאול את הביטוי מהבריטים, מעניינים אותו יותר מהבעיות של המדינה שלו.

 

וזה כל כך מעניין. מעניין לראות איך ראש הממשלה היקר שלנו מעדיף לשחרר אסירים מורשעים, רוצחים שפגעו במשפחות במדינה הזאת שוב ושוב, על פני לעצור את הבנייה בהתנחלויות, כי זה יפגע בו פוליטית. מעניין לראות איך אותו ראש ממשלה מצד אחד דואג להסכם השלום, ומצד שני מעודד את אותה הבנייה (הוא כנראה עדיין לא הפנים שאי אפשר להיות גם ימני וגם שמאלי באותו הזמן). מעניין לראות איך ראש הממשלה מוציא עשרות אלפי שקלים על שטויות, כשלאנשים במדינה הזאת אין מקום לגור בו או כסף לדאוג לאוכל. אם מנתחים לרגע את ההחלטות של נתניהו, אפשר לראות כמה באמת הוא דואג לאזרחי מדינת ישראל, המדינה שלכאורה הוא אמור לשרת ולהנהיג, וכמה הוא דואג למעמד ולכיסא שלו, על כל טובות ההנאה המשתמעות מכך.

 

ובכל זאת, הוא עדיין נבחר, תחת התירוץ השחוק ש"אין מישהו אחר להצביע לו". נכון שהפוליטיקה הישראלית מעניינת?

 

 


 

 

היו לי כאלה תקוות כשפירון קיבל את תיק החינוך. סופסוף, אדם שהגיע מתחום החינוך ישנה דברים במערכת החינוך הנוראית שיש לנו בישראל. היו כאן כל כך הרבה אפשרויות לשינויים טובים, שינויים שבאמת יסייעו לחינוך הישראלי וישפרו אותו. באמת האמנתי שאיש חינוך במערכת יוכל לשפר את מערכת החינוך בצורה שאף אחד לא יכול לשפר אותה, בטח ובטח שלא המנותקים במשרד החינוך.

 

אז טעיתי.

 

מלבד ההחלטה לבטל את מבחני המיצב, שלטעמי היא החלטה נהדרת, ומלבד פרסום מועדי הבגרויות מוקדם והתוכנית שהוא הכין לקיץ, עושה רושם שהמטרה האמיתית של השר פירון היא לראות כמה נזק הוא יכול לגרום למערכת החינוך הכושלת-גם-ככה שלנו. באותה המידה הוא יכול היה להכין רולטה, לכתוב עליה את כל הדברים הטובים שעדיין נשארו במערכת החינוך, ולהתחיל להרוס אותם אחד-אחד בשיטתיות. זה היה נראה אותו הדבר גם ככה.

 

הרעיון לאחד חלק ממקצועות הבגרות הוא כנראה הרעיון הכי גרוע שלו ששמעתי השנה. מעבר לזה שאין באמת קשר בין לשון וספרות, שני המקצועות הללו כבר במצב כל כך נואש מבחינת חומר, שהאיחוד שלהם יגרום לכל אחד מהם יותר נזק מאשר להשאיר אותם כמו שהם. כמו שמלמדים לשון היום, המקצוע חסר משמעות, אבל האיחוד שלו עם ספרות לא יוסיף לו משמעות, אלא יעלים את מעט התועלת שהוא עוד יכול להביא. לדוגמא, באוניברסיטה הפתוחה יש קורס לנוער שנקרא "אורינות אקדמית". בקורס הזה מלמדים, בין היתר, לנתח טקסטים, ולהשתמש בפירוק לנשוא ונושא על מנת לבנות משפטים נכונים בשפה העברית. צריך ללמד את זה בלשון, אין ספק בכלל, אבל הצירוף של לשון לספרות יעלים את החלק הזה של המקצוע, ככה שאפילו המעט שהמקצוע הזה כן נותן יימחק. מה גם שבספרות יש מספיק חומר בלי שהמורים יצטרכו לעסוק גם בלשון.

 

על אזרחות והיסטוריה רציתי לדבר בנפרד, כי כידוע, אזרחות הוא אחד המקצועות האהובים עליי. אמנם בעבר היה מקצוע "אזרחות ותע"י", אבל אני דווקא חושבת שהפירוק של המקצוע לשני מקצועות נפרדים היה רעיון נכון. היסטוריה נוגע להיסטוריה של העם היהודי - וטוב שכך. אמנם אזרחות מתבסס גם על ההיסטוריה היהודית, אבל יש בזה הרבה יותר מאשר היסטוריה. מקצוע האזרחות אמור לגעת בדמוקרטיה, באיך דמוקרטיה אמורה להתנהל, בדברים הטובים והרעים, וכן, גם בדמוקרטיה וחברה במדינת ישראל. אז נכון שיש יותר מהאחרון ופחות מהראשונים, אבל הפתרון לזה הוא דווקא אחר: לשנות את חומר הלימוד (כן, כפי שנעשה המון בשנים האחרונות), ולא לצמצם את החומר בשני המקצועות.

 

את הרעיון מאחורי צמצום מספר בחינות הבגרות אני מבינה, אבל עדיין חושבת שהרעיון כרעיון הוא רע, בדיוק כמו צמצום הימים שבהם נערכות הבחינות. צמצום מספר בחינות הבגרות יאריך כל בחינה בהתאם, גם אם תהיה איזושהי הערכה חלופית. ההערכה החלופית הרי לא תבוא במקום המבחנים, אלא בנוסף. ומה לגבי מקצועות שבהם אי אפשר לבצע הערכה חלופית? כמו פיזיקה, שבמקצוע זה כל ארבע הבחינות נערכות השנה ביום אחד, שיימשך כעשר שעות (כולל תוספות זמן)? מעניין איך משרד החינוך יתרץ את הירידה בציונים של תלמידים השנה, אחרי שהוא מכריח אותם לעבור בחינות במשך כמה שעות רצופות. צמצום מספר בחינות הבגרות יביא בדיוק לאותה התוצאה גם במקצועות אחרים, במיוחד בכאלה שאי אפשר להוסיף בהם הערכה חלופית (לשון, לדוגמא?).

 

ראיתי גם באחד העיתונים בזמן האחרון שהאוניברסיטאות תומכות ברעיון של פירון לשנות את מתווה הלימודים כך שאפשר יהיה להכין תלמידים לאוניברסיטה מגיל צעיר. זה מעלה שאלה אחרת- מתי מערכת החינוך שלנו הפכה למערכת הכנה לעבודה פוטנציאלית? ככה זה נראה היום - מערכת שדואגת להכין תלמידים לאוניברסיטה, כדי שהאוניברסיטה תוכל לתת להם תואר שחלקם בכלל לא מתעניינים בו, כדי שהם יוכלו למצוא עבודה. אני לתומי חשבתי שמערכת החינוך תפקידה לחנך, ללמד ולהעשיר, ואמנם נכון שזה בעייתי בישראל, אבל הנחתי שדווקא שינוי יילך לכיוון הזה, ולא לכיוון ההפוך.

 

אבל זה מעניין, לא? מעניין מה יהיה הדבר הבא שעליו הרולטה של פירון תיעצר והוא יוכל להרוס גם אותו.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 30/12/2013 08:20   בקטגוריות אזרחות, חינוך, מדינת ישראל, פוליטיקה וממשל, פילוסופיה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מר ג' ו-MIG היקרים שלי,


אני קצת צריכה את עזרתכם,

כי הימים האחרונים היו הדבר הכי מפחיד שחוויתי אי פעם.

ואני לא יודעת איפה עובר הגבול בין נורמלי לפתולוגי,

ומתי זה בסדר ומתי זה לא בסדר,

ובכלל איך להתמודד עם כל הדברים הטובים האלה.

כי אני כל כך טובה בלהתמודד עם הרע,

שכבר שכחתי איך מתמודדים עם הטוב.

ועכשיו זה פתאום נעשה מפחיד,

אבל אני לא אוותר,

למרות שבכלל אין לי כוח לזה יותר.

נכתב על ידי The Oncoming Storm , 29/12/2013 16:03   בקטגוריות MIG, המלאכים שלי., Mr. G, מילה עליי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

20,356
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לThe Oncoming Storm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על The Oncoming Storm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)