לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


חלום הבלהות של גילי הקטנה

כינוי: 

בת: 32





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כשקופצת לך המוזה לכביש


 

מר אדון יקר,

 

חשבתי שאתמול קבענו להיפגש. פרסתי מפה פרחונית ומגוהצת על השולחן, ערכתי אותו במיטב יכולתי וגם הדלקתי זוג נרות. חשבתי שאתמול קבענו להיפגש. הנחתי מגוון מטעמים על השולחן, סידרתי צלחות וגם יין אדום היה שם. חשבתי, בלי שום ערעור, שקבענו אמש להיפגש. רציתי להביט לך ישר בעיניים. חשבתי שבששת הימים האחרונים התרגשת, חכית, לאותו יום בו גלומה קדושה ונחת. ציפיתי לשבת מולך, להסתכל ולהביט בחשש, שנייה לפני שאנעץ בך את כל שאלותיי. אז אתמול בערב, כאשר הכל היה כבר ערוך ומוכן, ישבתי וחיכיתי. לך, אדון יקר.

האור התפזר בשלווה בכל החדר, הוילון בצבע שמנת הסתיר שלל פרחים ששמחה בקעה מהם לכל עבר. ישבתי מול המטעמים, כשניחוחות חמים התעופפו מהם באנרכיה מוחלטת. הבטתי בסלסילת הקש הזהובה, כששתי חלות מציצות מבעד לבד הדק והלבן. הצצתי באורלוגין התלוי על קיר האבן. השעה שנראתה הייתה בין ערביים, ומועד הגעתך חלף מזמן. לא הכרתי אותך בתור אחד שמאחר, אבל במחשבה שנייה, אי אפשר לומר שהכרתי אותך בכלל.

וידאתי כי מלחיית החרסינה הונחה על השולחן, וחיכיתי מבלי לתת לסבלנותי לפקוע. אני יודעת, מסיפורים רבים ששמעתי עלייך, שיש לך נטייה להפתיע שלא בזמן. כמעין נס אתה מופיע, ובקול דממה דקה מסביר בנועם ובפשטות, את מבוקשייך. אבל הפעם הייתה זו אני שרצתה לבקש, כשהצלחות והסכו"ם המהודרים משמשים עדים למחשבות שגלשו אט אט מראשי. ליבי וכליותיי עמדו להתפוצץ ולהתפרץ, כשדלת הפלדה הגדולה נפתחה לרווחה. זינקתי מהכיסא שכבר הספיק להתחמם, מציצה לעבר הדלת בעוד גבותיי מתרוממות. אך למרבה הבלבול, היו אלה סבתא רותי וסבא מנחם שבאו הישר מחיפה לביקור. כמובן שגם הם הגיעו לארח חברה, לערב מיוחד זה כביכול בשבוע.

חיכינו עוד דקות ארוכות, בחוץ כבר נעשה חשוך. אפילו לאור היום נמאס, והוא מצא עצמו בדרכו לצידו השני של העולם. התיישבנו כולנו, מלבדך, סביב השולחן. מחכים בקוצר רוח להתחיל. הנרות זלגו ואיבדו מגובהם, מביטים בנו מלמטה כגבע אל ההרים. תקתוק השעון הוא שקטע את השתיקה, מאיים עליה ללא בושה. סבא הציע שנתחיל, שלא נחכה. הוא אמר שאנחנו מספיק גם ככה ושאתה בטח מתעכב. אבל בכל זאת, ואולי ליתר ביטחון, גם ספר קידוש הוצאתי. קראנו בו, קראנו לך.

ובכל זאת, לא באת.

 

נכתב על ידי , 28/6/2009 03:44   בקטגוריות געגועים, הרהורים, ושמחת בחגך, זמן, חיים, ביקורת, אלוהים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תהיות


אני לא חושבת שמה שכתוב פה אמור לעניין אתכם. סליחה, שלום!

 

שנה לקחתי להרהר בהכל, לחשוב אם זה בכלל מתאים לי, ואם אני חלק מזה. מה ההבדלים בעצם? הם הרי לא כל כך גדולים. אפילו קטנים. פעוטים. קטנטנים. זעירים. טוב, על מי אני עובדת? אולי הם באמת לא כזה ביג דיל (רק בשביל סבתא שלי שלא מסכימה לשום דבר שלא החליטה בעצמה). למראה עין הם דווקא נראים עצומים, שני מימדים אחרים.

וזה מה שחשוב כאן.

אני תוהה איך ההחלטות שלי יתקבלו, איך יתמודדו עם זה האנשים הקרובים אלי ביותר. אני יודעת שישאלו שאלות, אני גם יודעת שלא יקבלו תשובות. הרי מה זה עניינם בכלל?

אני בטוחה שזה לא יהיה מה שאני חושבת, זה יהיה אחרת. אבל מי אמר שאחרת זה רע?

כי ובכן, למה הדרך שלנו, מיום היוולדנו, סלולה שנים קודם? למה לא נותנים כמעט לאף אחד להחליט בעצמו מה הוא רוצה? למה זה כזה ברור לכל סבתא במשפחה שלי שנכדיה ילמדו בייל?

טוב, מה זה קשור בכלל?...

 

חשבתי על זה לעומק,  בחנתי את זה מכל הכיוונים. ונראה לי, למרות הבעיות שעולות; ששום דבר לא אמור למנוע ממני לעשות מה שאני רוצה. אז זהו- זה יהיה. כי ככה החלטתי.

השקעתי בזה לא מעט מחשבה, ובסופו של דבר גם הגעתי למסקנה. לא כל כך פשוטה, אבל זה מה יצא.

 

וזהו.

תעזבו אותי ותנו לי להאמין במה שאני רוצה. לא אתם.

 

 

נכתב על ידי , 25/7/2007 19:11   בקטגוריות פסימי, ביקורת, שותי שוקו קבוע בשבת, פרשת שבוע, חלומות והזיות, ושמחת בחגך, וידוי, הרהורים, הגיגים בתרי-זוזי, גילויים מרעישים!, אמור לי מי חבריך  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בצורה היפותטית ולא מציאותית




נכתב על ידי , 20/6/2007 01:17   בקטגוריות שחרור קיטור, סיפרותי, עבודה, ביקורת, שותי שוקו קבוע בשבת, הרהורים, וידוי, גחלילית בחפפה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , מתוסבכים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להגברת הראשונה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הגברת הראשונה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)