לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: 2048. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

המזרח התיכון לקראת 2050: מורדו אברהם על "2048" מאת דוד פסיג


                                2048 מאת פרופ' דוד פסיג.

חבר'ה- עזבו לרגע את פייס- בוק, הוא לא יברח. תנו לי כמה רגעים מזמנכם בהשאלה ותקראו מה שהעזתי לכתוב בפעם הראשונה כאן על ספר. אבל לפני כן רק כדי לנסות ולהסביר במה דברים אמורים, אני מבקש להזכיר משהו שידוע לרובינו ורק לשם השוואה בלבד. דמינו לעצמכם שאתם ילידי שנת 1920 ובשנות השלושים לחייכם נפל לידיכם הספר של ג'ורג' אורוול  1984 והייתם מדפדפים בו בשעמום רב ולא מאמינים למילה ממנו. והנה היום, שידוע כי ג'ורג' אורוול "ראה" את עולמנו בחזיון  כבר אז,  זה אולי שמאפשר לי להעיז ולנסות לעניין איתכם בספר 2048 ובלי התחייבויות מצידכם. תרצו תקראו, לא בא לכם עכשיו -תקראו מחר. הספר אינו רומן. אין בו משרתות וחדרי מיטות נסתרים. אבל יש בו את כל הסממנים של אנשים ועמים שנהרגים ולעיתים על כלום ובגלל פחדים חסרי פשר ואחיזה. ויחד עם זאת הוא קריא כמו "חַסַמְבָּה".

 

באומץ לב  ובלשון השווה לכל נפש ניגש פרופ' פסיג בספר זה לבחון את עתידם של העימותים אשר יתרחשו במזרח התיכון לקראת 2050. תאמינו לי כי לאחר שתקראו את הספר תישנו טוב יותר בלילה. מחבר הספר פרופ' דוד פסיג מתמחה בחיזוי מגמות טכנולוגיות, חברתיות וחינוכיות. הוא בוגר אוניברסיטת מינסוטה בארצות הברית, שבה סיים את התואר השלישי בחקר העתיד, ונחשב ליחיד המחזיק בתואר זה במדינת ישראל. פרופ' פסיג הוא חבר באוניברסיטת בר-אילן, מכהן בתפקיד ראש המגמה לטכנולוגיות תקשורת. הוא יועץ לארגונים רבים בישראל ובעולם ומרצה בנושאי עיתוד תהליכי קבלת החלטות בעניינים חברתיים, תעשייתיים וטכנולוגיים.  על כל פנים אני שעכשיו יודע עד כמה מעט ידעתי על עצמי ומאיפה שכנראה באתי לכאן, יש לי הרגשה שאני גם אהיה מוכן אם ידרשו ממני להקריב יותר כדי לחיות בארץ הזו. זו לי פעם ראשונה לקרוא בספר שהוא רציני בעיניי בגלל הוכחות היסטוריות שמביא הכותב מחפירות שעשו  ארכיאולוגים מכל העולם. אלה כתובים שאני מאמין בהם, ולא סיפורי סבתא וכיפה אדומה. אפילו שרוצה אני לעשות עליכם רושם כדי לשכנע אתכם לקרוא את הספר, אני מיד מוותר כי לבטח תתפסו אותי באמירות כאלה נפוחות שלא יובילו אותי ואתכם לשום מקום. בספר זה תמצאו עלינו הישראלים כמה עובדות שלא ידעתם.  ואולי גם התרחשויות על עתידנו כאן. לי אישית ישנה עוד סיבה אנוכית לכך.. נכדי בעוד כמה שנים יהיה חייל, ואני מתפלל בדרכי שלא יצטרך להילחם. פרופ' פסיג מבקש להעניק לקורא כלים שבעזרתם אפשר לנתח את הדרך שבה פועל האדם בהיסטוריה ולהבהיר כיצד קורה הדבר שהוא מביא על עצמו אירועים היסטוריים צפויים מראש ללא כוונת מכוון. בכל אופן אומר הפרופ' שהוא ישמח אם נכדיו יאמרו עליו ועל הדברים שבספר זה: יצא וחצי מתחזיותיו בידו.

 

לכם, למחפשים הנועזים, למנסים, רק לכם אני מספר את החידה אשר ראיתי- את חזונו של הבודד מכולם. זוהי ציטטה שהוצאתי מהספר "כה אמר זרתוסטרה". ובכוונה לא כתבתי את שם הסופר כי בארץ מיחסים לו דעות ומחשבות אישיות שלו, שלא היו ולא נבראו על היהודים, ההפך הנכון. לסיום: יש ספרים שדורשים מאיתנו מאמץ כדי לסיימם. אבל כמו על עליית פסגת הר שהיא קשה, רק בסיום אנחנו מרגישים את אוויר הפסגות.    בהצלחה.

 

 

מאת מורדו אברהם

 

נכתב על ידי , 15/11/2010 17:41   בקטגוריות 2048, מורדו אברהם  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)