לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


נקודת מבט פרטית על החיים לפעמים משעשעת לפעמים עצובה .

Avatarכינוי:  erez5

בן: 51

Skype:  erez 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2013    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

5/2013

לג בעומר


 

ל"ג בעומר

אנשים שואלים אותי מה זה הסוגרים אז כל מה שבסוגרים (מחשבות פרטיות אז שישאר בנינו).

מפורסם קצת באיחור אבל בעצם אף פעם לא מאוחר .

השנה הדתיים נורא דאגו שאנחנו החילוניים נדליק אש בשבת (חס וחלילה), הפחד שלהם שנתלהב להדליק את מדורות החג טרם יסתיים השבת, אז למען שמירת השבת הם החליטו לדחות את החג ליום שלמחרת (ראשון), ככה הם יהיו מודאגים פחות שנשבור את השבת ואנחנו נהיה ממושמעים יותר (למרות שיאיר הבטיח שהם לא ישפיעו עלינו יותר ), אחרי ששיגעו את המדינה ולחצו על משרד הדתות, הציקו לרב עובדיה, הפריעו לראש הממשלה והעירו את האלוהים משנת צהריים הכל בשביל לדחות את החג ליום ראשון.

וככה אחרי לחץ מתון (ממש) הוחלט לדחות את החג לנו החילונים, אבל כנראה שדבר אחד הם שכחו ….... לעדכן את עצמם והם חגגו בכל הארץ במדורות מרשימות והכל במוצ"ש וככה השנה נחגג ל"ג בעומר פעמים יום לחילונים ויום לדתיים.

 

בשבת התקשר אליי רענן להתעניין אם אני יכול לוותר לו מלעבוד ביום ראשון בערב וככה הוא יחגוג עם ילדיו את החג מול המדורה, כי הוא לא יספיק בגלל העבודה (ממש רק רמז לי שאם במקרה אני עושה מדורה הוא פנוי), אז ככה הוחלט באופן ספונטני (ממש הכל כבר היה מוכן רק לא נעים שכחתי אותו) לעשות מדורת ל"ג בעומר לילדים (כן לילדים ממש !!!!….לא בושה, זה לנו המבוגרים).

מייד יצאנו אני והילדים לאסוף עצים רק שלצערנו ילדי המושב לא השאירו אפילו עץ אחד בנוי בתוך משטח של 400 דונם חקלאי של מושב דבורה .

אז כדי לא לבטל את עניין המדורה החלטנו לעשות סדר פסח לרהיטים, אז הוצאנו את כל הספות הישנות, השולחנות השבורים והמיטות הישנות (ממש על מי אתה עובד הקוראים לא מטומטמים), תפסנו פינה נקייה מעשבים, עשינו מעגל אבנים גדול, סידרנו את מיטב הכיסאות הישנים במרכז וחיכנו לשלושה כוכבים שינצנצו בשמיים (פחחח ממש הצחקת חצי מהקוראים), לקחנו עיתון מקומי (לא אינדקס אותו אנחנו שומרים לספריה של הבית -שירותים שם יש שקט ואפשר להתרכז) והדלקנו את העיתון ועם הלהבה הדלקנו את המדורה.

רענן שהגיע עם אישתו "ר" (עורכת דין אין לעיתון כסף לתביעות) דאג להביא איתו בשרים וירקות וואוו... (רק פיתות) וככה התחיל ל"ג בעומר 2013 במיוחד בשביל הילדים (ממש).

 

זכרונות …..אני זוכר כשהייתי ילד בערך בגיל של הילדים שלי היינו מתחילים את ל"ג בעומר בפסח, מפסח היינו פושטים בלילות על כל אתר בנייה ועל כל עמדת סדנאות של הצופים, כבר במהלך החורף היה מסומן כל שכן עם קמין כמטרה מיידית לריקון.

היינו עושים מדורה ענקית יושבים כל הלילה מספרים בדיחות וסיפורים מפחידים, אוכלים תפו"א שרופים, עושים על האש, סטייקים ופרגיות ומנסים להישאר ערים לאור המדורה לפחות עד הבוקר .

 

אחרי שעה קלה שלפתי (בקושי רב נשרפו כל השערות בידיים )את תפו"א הלוהטים מהמדורה הגשתי אותם למרכז השולחן "בתאבון תתפנקו ילדים " הכרזתי …..מיד התחילו התלונות "תפו"א אדמה שרופים...אבא זה שרוף"...נכון זה אנחנו שרפנו. ניסיתי לשכנע את הילדים אבל זה כל הכיף לאכול, "אבל זה שרוף וחם".. רק עם מלח אפילו הקליפה טעימה, אבל כלום היחידים שאכלו זה אנחנו המבוגרים שהתענגנו לנו על כל ביס כמו ילדים בבבבב בל”ג בעומר .

הבן של רענן החזיק לשנייה את התפו"א והתלונן "תחזירו את זה בבקשה לשף!! ביקש הפספוס זה שרוף וצירף אזהרה: אמא שלי עורכת דין ואני מצפה לפיצוי!, איך פיצוי? לא שילמת, זה בחינם! אני ואבא שלך כבר שעתיים עומדים מול הגריל בעיניים דומעות ונזלת על הפנים..ואתה יושב פה מול המדורה ועוד מתלונן!!!! .

ניסיתי לעודד את הילדים, אפילו הסכמתי שיזרוקו קרשים למדורה (נראה לכם הכל באישור ) אבל כלום, הילדות שלי ישבו על השולחן והעלו תמונות לפייסבוק וכל חמש דקות רצו לטלויזיה בבית לראות עם התחילה התוכנית שלהם " 6 טוס " והבנים, כמו בנים שיחקו בצד במי יותר חזק ומידי פעם עשו צעד נועז וזרקו איזה קרש קטן למדורה וברחו כמו איזה זוג סיסיות. "כל אחד שיזרוק משהו שמפריע לו לאש...” צעקה הבכורה שלי (איפה אמא? איפה אמא? )בדיחת קרש.

בעוד יושבים הילדים מול המסך (המדורה) המשכנו אני ורענן לעמוד מעל הגריל ולהכין להם ארוחת בשרים משובחת כמו שרק אנחנו יודעים להכין (אני, רענן רק ניפנף), הבאנו את מיטב הבשרים לילדים שלנו : אנטריקוטים, שיפודי פרגיות ונקניקיות מרגז'. אחרי מאמץ קשה ועיניים צרובות הבאנו למרכז השולחן את מיטב הבשרים, אבל להפתעתנו הילדים כמו ילדים ביקשו כנפיים ורצוי מתוקות, כנפיים מתוקות? התעצבנתי, הלו ל"ג בעומר. הלו אתם נורמלים עם שימשון הגיבור היה רואה את זה הוא היה חותך את השיער כבר בגיל 3 .

 

השעה כבר 21:30 בערך שעה וחצי - שעתיים מאז שהדלקנו את המדורה "אבא אני עייף" התחיל הקטן להתלונן, ילד זה בשבילך כל זה...... ניסיתי להסביר (על מי אני עובד זה בשבילנו), העיינים שלי נהיו אדומות לא, לא מכעס מעשן. הכנסתי עוד משטח עץ לתוך האש בקרירות (התלהבות של ילד בגיל 18) ישבנו על שולחן האוכל אני ורענן מסתכלים על האש בוערת ומבינים שנשאר עוד כמה דקות עד שהילדים יבקשו לישון ואז יגמר לנו הכיף, יושבים ושותקים מול הלהבה הגדולה עם בקבוק בירה קרה ביד ומתחילים להבין של"ג בעומר זה לא מה שהיה, אנחנו לא נחזור לגנוב עצים ולעולם לא נצליח להעביר את הילדות שלנו ואת החויות שעברנו כילדים בל"ג בעומר לילדים שלנו, הזמנים השתנו הדור התחלף וכנראה שבשנה הבאה תהיה אפליקציה של מדורה והילדים ישבו לידה ישירו: "אש אש מדורה תחתונים של בחורה" וילכו לישון …...

[email protected]

נכתב על ידי erez5 , 13/5/2013 11:06  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לerez5 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על erez5 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)