לפני כשבועיים הלכתי לקופת חולים כדי לקבל טופס 17 והם שלחו אותי לרופא (אלה תמצית הדברים, את הסיפור המלא תוכלו לקרוא כאן).
להלן המשך הדברים, נכון לרגע כתיבת השורות:
ביקשתי מהרופא הפניה לבדיקות דם, ממש כפי שנתבקשתי לעשות על ידי הפקידה מקופת החולים. הוא חשב שלא יקבלו בקשה רטרואקטיבית, אבל נתן לי הפנייה.
ניגשתי עם ההפניה לקופת החולים והזכרתי להם את הסיפור.
אך הפקידות שם אמרו שכדי לקבל אישור לבדיקות דם, הן צריכות להעלות את ההפניה למנהלה ורק שם יחליטו אם לאפשר לי לעשות בדיקות דם (שכזכור, כבר נלקחו ממני).
הזכרתי לפקידות שבפעם הקודמת שהייתי שם, אמרו לי רק להביא הפניה מרופא והן אמרו, "כן, זה לבדיקת רופא, בדיקות דם אתה צריך לעבור בקופה ואת זה רק המנהלה מאשרת".
התשובה תגיע מהמנהלה רק בעוד שבוע.
עזבתי בכעס את קופת החולים ושמתי פעמיי לבית החולים, שם היה לי תור לרופא.
סיפרתי לפקידה שם את הסיפור עם הקופת חולים והיא "הרגיעה אותי" שכדאי מאוד שיאשרו לי את הבדיקות כי אם לא אני אאלץ לשלם עבור הבדיקות.
"כמה הן עולות?"
"1,000 ש"ח".
בלעתי את רוקי.
כשנכנסתי לרופא, סיפרתי גם לו את הסיפור והוא הוסיף שמן למדורה כשאמר שקופת החולים גם לא מבצעת את כל הבדיקות.
"אז מה אפשר לעשות?" שאלתי.
"שום דבר".
דיברתי אחרי זה עם הפקידה הראשית והיא אמרה שאם המנהלה לא תאשר לי את הבדיקות, אז שאקח טופס "לבדיקת רופא" עבור אותו תאריך והיא תנסה להעביר אותו (בתקווה שבגלל שזו תקופת מעבר יקבלו את זה).
עכשיו נותר רק לחכות ולראות מה תחליט המנהלה.
המשך יבוא...