לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2006

10 טיפים לכתיבת קטע טוב


בשעה טובה פתחתם בלוג. הזמנתם את כל החברים הוירטואליים שלכם לפתיחה הגדולה, וכן את מיטב הבלוגרים ברשת לבוא ולקרוא את מיטב הפנינים שלכם בבלוג.

עכשיו רק נשאלת השאלה, מה כותבים בבלוג?

בשביל זה הכנתי את המדריך הקצר לכתיבת פוסט (קטע) טוב. זה לאו דווקא המדריך האולטימטיבי ומן הסתם יהיו כאלה שיחלקו עליי, אבל אני ארשום כאן דברים שאני חושב שראויים להיכלל במדריך, בעיקר בגלל שככה אני אוהב.

  1. ד"שים. זה היה מאוד נחמד מצידכם שהזמנתם את כל הכיתה לקרוא בבלוג שלכם ואפילו אחד מהם אולי יתרגש כשתקדישו לו פוסט כזה או אחר, אבל בסופו של יום, החברים שאתם מעניינים אותם יכנסו בכל מקרה ולעומתם מבקר בפעם הראשונה בבלוג שלכם לא באמת מכיר את מורן ושירן ולא מעניין אותו שאתן נפגשות אצל אורטל לרכל על בנים. אין צורך לכתוב הודעות אישיות כאלה בבלוג, או להקדיש כל פוסט למישהו אחר. זה לא "ד"ש עם שיר" והם לא משלמים לכם חסות.  מדי פעם אפשר לחרוג מהכלל הזה ובמקרים מיוחדים להקדיש פוסט למישהו יקר כזה או אחר, אך לא להפוך את זה למנהג קבע.
  2. פוסטים ארוכים. אפשר לכתוב פוסטים ארוכים אם הם באותו נושא, אבל אם אתם סוקרים את אירועי הטיול השנתי ומספרים מה קרה בכל רגע משלושת ימי הטיול, בסופו של דבר תקבלו תגובה קצרה בסגנון "אז היה לכם, כיף אה?". זה ממש יתסכל אתכם, כי השקעתם כל כך הרבה זמן ומחשבה בתיאור כל פרט ופרט בטיול. אלא שדווקא אותם פרטים רבים, הם אלו שיגרמו לאנשים לדלג לפסקה הבאה. אז מה עושים? מתמצתים. אם אפשר, מחלקים את הפוסט הארוך לכמה פוסטים ומפרסמים אותם בימים שונים, כך יש יותר סיכוי שיקראו את הכל. מה שמוביל אותי לסעיף הבא.
  3. אל תפרסמו יותר מפוסט אחד ביום. יקיריכם, שטרחו ועשו מנוי על הבלוג שלכם, מאוד ישמחו לקרוא אצלכם כל מילה. אולם, הם עלולים לפספס פוסט בגלל שהם יקראו רק את הפוסט האחרון שפורסם. זה ממש חבל, כי ודאי השקעתם בפוסט הראשון ואתם רוצים שיקראו ויגיבו לכם.
  4. הגבלת תווים ומילים. בניגוד למסך התגובות או תיאור הבלוג, אין הגבלת תווים על הפוסטים ולכן, אין סיבה לכתוב בקצרנות. פוסט שמתאר את עלילותיכם בחופשת הקיץ שיכול להכיל תיאורים על הפעילויות השונות שעשיתם, המקומות שטיילתם בהם והחוויות הרבות שעברתם, לעיתים מתפספס כשמתמצתים הכל לפוסט קצרצר: "החופש נגמר. טיילנו הרבה. היה כיף. מקוה שנהנתם! מחר ביצפר!!!". זה לא SMS ולא מברק. אפשר לפרט יותר ואף מומלץ, אם אתם רוצים לעניין את הקוראים.
  5. רשימת קניות. בצידי הבלוג יש מקום לרשימות. שם המקום לרשום את כל רשימותיכם. לעומת זאת, בפוסט, אם אין לכך שום משמעות, אין סיבה לרשום משהו בסגנון: "הלכתי היום לסופר. קניתי שם: 1.5 ק"ג עגבניות, 1 ק"ג מלפפונים, 2 קוטג', 4 מעדנים (2 שוקולד ושניים וניל), לחם, גזר וחסה". זה פשוט לא מעניין אף אחד מה קניתם. לעומת זאת, אם נניח קניתם חלב מקולקל שתאריכו לא פג, או שקרה לכם משהו משעשע בחנות, זה יכול לעניין ויש טעם להזכיר זאת.
  6. גופנים (פונטים). אל תכתבו בפונטים גדולים מדי. אל תחליפו גדלים של פונט כמה פעמים בפוסט אחד ואל תשתמשו במגוון רחב של צבעים לפונט. תישארו עם צבע וגודל אחידים. רוצים להדגיש משהו? ביחרו בכפתור "מודגש" וזהו.
  7. סימני קריאה מוגזמים. הימנעו מסימני קריאה מיותרים. זה מאוד מעצבן. מספיק סימן קריאה אחד אם רוצים להדגיש משהו ובנוסף אפשר ללחוץ על כפתור ה"מודגש" אם זה משהו ממש חשוב. הימנעו גם מריבוי סימני קריאה בכל משפט. פוסט כמו: "ראיתי היום כוכב נולד!!!! הראל סקעת שולתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת !!!!!!!!!!1111 אני חולה עליו!!!! אבל אין כמו נינט טייב!!!!! יהודה סעדו תעשה לי ילד!!!!!", יבריח במהרה את כל הקוראים שיחפשו מחסה ממתקפת הסעדו הבאה.
  8. עיצוב הבלוג. חשוב שיהיה נעים לעין ונוח לקריאה. אם הקורא צריך להתאמץ בכדי שיצליח לקרוא את מה שכתבתם, סביר להניח שלא יטרח. לכן כדאי שעמודת הרשימות לא תהיה רחבה יותר מגוף הקטע (איפה שכותבים פוסטים) ושצבעי הבלוג יהיו כאלה שקל לקרוא אותם. אל תשתמשו באותו גוון גם לטקסט וגם לרקע, משום שזה מקשה על הקריאה. תשתדלו להשתמש בגופן שנעים לקרוא אותו על מחשב (כמו פונט "אריאל"). פונט "דייוויד" למשל, נראה מאוד יפה כשהוא מודפס, אבל על מסך המחשב הוא לא נעים לעין.
  9. עברית משובחת. תשתדלו לכתוב בעברית צחה. אל תשתמשו בביטויים כמו "אני יכניס" במקום "אני אכניס"  או "אני יבוא" במקום "אני אבוא". שגיאות כאלה צורמות ואולי כשמדברים זה פחות מפריע, אך כשקוראים את השגיאות הללו זה ודאי מפריע. תכתבו יפה וגם תקבלו תגובות יפות בהתאם. כמו כן, הימנעו משגיאות כתיב שלא מוסיפות כבוד.
  10. הסברים מיותרים. כאשר אתם מתארים משהו שעשיתם או קניתם, אין צורך בהסבר מפורט עם לינקים להסברים נוספים. מי שבאמת מתעניין ידע איך ליצור איתכם קשר כדי לקבל פרטים נוספים. מה עוד, שהוא ודאי מכיר את מה שאתם מתארים ולא צריך הסבר נוסף. אפילו אם אתם מורים, אין צורך לחנך את הקוראים. כך למשל, פוסט שמסביר על הקטנוע החדש שרכשתם, לא צריך הסברים מלווים בסגנון: "מי שרוצה לראות את המפרט הטכני של הקטנוע, יוכל לראות אותו כאן  ומי שרוצה לראות תמונה של האופנוע יכול ללחוץ כאן... לפרטים ומידע נוסף ליחצו כאן...". לעומת זאת, אם אתם מספרים על משהו שקרה לכם וזה קשור לפוסט ישן שלכם שיעזור לקוראים להבין טוב יותר את הקטע, רצוי להוסיף קישור לקטע הרלוונטי בכדי שיבינו במה מדובר.

 

אלה היו 10 טיפים לכתיבת פוסט טוב. אולי הם לא יעזרו ולא יביאו לכם קוראים נוספים, אבל לפחות אני אדע שאם תקיימו את הכללים הללו יש יותר סיכוי שאהנה מהפוסט שלכם וגם זה משהו.

השתדלתי לא לחזור על 10 הטיפים להפיכת הבלוג שלכם לפופולרי יותר, מה שהכי חשוב זה שתכתבו לעצמכם ושיהיה לכם כיף עם מה שאתם כותבים. הטיפים האלה יכולים רק לעזור למי שרוצה שלאחרים יהיה כיף לקרוא...

נכתב על ידי , 11/5/2006 14:15  
210 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-22/5/2006 23:48



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)