יהיה לי קצת קשה לכתוב פוסט על העבודה החדשה, מבלי לתת יותר מדי פרטים, אך אני אנסה בכל זאת, ולו רק בגלל שבוער לי בקצות האצבעות לכתוב על זה ואני מאמין שאם יש משהו שבוער לכתוב עליו, אז כדאי לכתוב עליו ולא להדחיק.
לא שיש כאן מה להדחיק, פשווט זה משהו שחשבתי עליו ורציתי לשתף את כם בו.
נתחיל מזה, שאני עדיין לא עזבתי את מקום העבודה הקודם. אני פשוט עובד שם הרבה פחות. איך זה מסתדר? איכשהו זה מסתדר, אם כי אני לא יודע עוד כמה זמן אני אמשיך בסידור העבודה הזה. כרגע נראה לי שאם אוותר על משהו, אז זה יהיה על מקום העבודה הקודם שלי ולא על החדש, למרות שגם בחדש יש סיכוי שלא ארצה להמשיך במידה והפרוייקט שאני מעורב בו יתבטל.
יש סיכוי שהפרוייקט יתבטל. כשקיבלו אותי לעבודה אמרו שזה יתכן ושרק ההנהלה תחליט מה יהיה, אבל כרגע זה ממשיך. השבוע אמר לי אחד העובדים הותיקים יותר שהתוצאות שאנחנו ניתן בחודש הקרוב הן אלו שתקבענה האם הפרוייקט הזה ימשיך או יתבטל.
אני ממש מקווה שהפרוייקט ימשיך, כי הוא ממש טוב. אם הפרוייקט יתבטל, חלילה, יציעו לנו להיות מעורבים בפרוייקטים אחרים בחברה, אבל אני רוצה להישאר בפרוייקט הזה. לכן, כל מה שנותר לנו לעשות זה להוכיח את כדאיות הפרוייקט ואני מקווה שכולם באמת יתנו את המירב כדי שהפרוייקט יצליח.
הצוות שמעורב בפרוייקט מורכב מקובי, האחראי הישיר על הצוות ועל 7 יועצי שיווק שמנהלים תיקי לקוחות של חברות שונות (כל השמות בדויים).
קובי, הוא בחור נחמד, שלא מפריע לעבוד, אך גם לא ממש נמצא שם כשמחפשים אותו. תמיד הוא עושה עוד דברים וגם כשהוא נמצא באיזור, הוא מתעסק בדברים חשובים כמו צפיה בחדשות על גבי מסך המחשב שלו.
בני, הוא רווק חתיך חסר מעצורים, שבשיחות שלו עם לקוחות אני נדהם כל פעם מחדש מהנחמדות שהוא מקרין. ברגע שהקו מתנתק, בני עדיין נחמד אך יציאות לא פוליטקלי קורקטיות יוצאות לו בשרשרת מהפה ואם מקודם נדהמתי מהמתיקות שלו בטלפון, כעת אני נדהם משאר היציאות שלו. בני מעורב בפרויקט הזה מתחילתו, לפני כמה חודשים ועזר לי ולחברי הצוות החדשים האחרים הרבה כשהגענו לשם.
רמי, ותיק כמו בני. עושה מעט שיחות ללקוחות, אך אחוז המכירות שלו גבוה. הוא עדיין בגדר תעלומה לגביי.
אריק, חדש בצוות, הגיע כמה ימים אחריי. הוא מאמין בשיטת שכנוע תקיפה וכך, בכל פעם שהוא מתקשר ללקוחות פוטנציאליים, הוא מתחיל מיד בהסברים מדוע מה שהם עושים עד עכשיו לא טוב ושהם חייבים להשתמש בשירותים שלנו. כשהוא שמע אותי מדבר עם לקוחות, הוא אמר לי שהאני צריך לנקוט בשיטה שלו ושאני מקרין חוסר בטחון עצמי. יש מצב. לכן, למחרת ניסיתי את השיטה שלו. הייתי מאוד תקיף וחטפתי בראש על כך מהאחראית עליי (שנמצאת בסניף של החברה בחו"ל) ושמעה את השיחה. מאוחר יותר התעדנתי וקיבלתי ממנה שבחים על כך.
לאריק יש עבר ביחידה מובחרת בצבא ואני מעריך שמשם באה התקיפות שלו. בין העובדים החדשים הוא שלח הכי הרבה הצעות ללקוחות (אחת יותר ממני), אז אולי השיטה התקיפה עובדת עבורו.
שמואל. שמואל הוא בריטי נעים הליכות, שנעים לשמוע אותו מדבר. הוא מקרין בטחון ושלווה, אך בגלל שהוא הגיע אחרון לצוות, עדיין לא הגיע להישגים כלשהם.
דני. דני הוא בריטי גם כן, אך בניגוד לשמואל, אף אחד לא מבין מה שהוא אומר. או שלא שומעים אותו, או שזה פשוט המבטא הבריטי הכבד, שכשמשוחחים עם לקוחות בארה"ב, קשה להבין מה הוא אומר. למרות זאת, ואולי בגלל זה, דני ביצע יותר שיחות מכל אחד מאיתנו. אני חושב שזה בגלל שאף אחד לא הבין אותו ולכן הוא פשוט אמר "טוב, אני מייד אתקשר אלייך שוב..." וכך הרוויחשיחה נוספת
. למרות שדני ביצע יותר שיחות מכולנו, הוא לא שלח עדיין אף הצעה ללקוחות ולדעתי מה שחשוב זו האיכות ולא הכמות. דני התחיל לעבוד באותו יום שאני התחלתי.
אני. אני מנסה לעשות את עבודתי על הצד הטוב ביותר, אך בסופו של יום, כשסופרים כמה שיחות כל אחד מאיתנו עשה, אני רואה שאני ביצעתי פחות מהאחרים. בימים הראשונים לא הייתה לי הצלחה מסחררת והרגשתי רע עם זה. לקחתי את זה קשה עד שאריק תפס אותי לשיחה והסביר לי שאני יורד על עצמי חזק מדי ורק התחלנו. למחרת, כבר הרגשתי יותר טוב עם עצמי והשיחות שלי השתפרו. זה היה גם היום שבו ניסיתי להיות תקיף כמו אריק ואז האחראית מחו"ל אמרה לי שזו לא הדרך (ובאמת מיד אחר כך, כשהייתי עצמי הצלחתי ושלחתי לאחד הלקוחות הצעה טובה).
יש עוד עובד אחד שעדיין לא זכיתי להכיר כי הוא מחלים מפציעה.
גם לכם בא לשבור משהו כשאת שומעים את הפרסומת עם "לאקי הכלב מהטלוויזיון"?