לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2006

מצעד התועבה


הרבה אנשים דוחקים בי לכתוב על מצעד התועבה (ראו מאמרו של הרב אבינר- "הטעות!" שמסביר למה זה נקרא "תועבה"). גם מחוץ לבלוג וגם בתוך הבלוג.

ואולי לפני שאתחיל לכתוב על זה, כדאי שאתן לגיטימציה לדבריי, שכן, ע"פ בלוגים מסויימים, אם אינך עובד או שלא שירתת בצבא, אין לך זכות להביע דעה ולכן אני מצהיר כאן בפני כולכם:

אני עובד. ולא רק זו, אלא שמעולם לא קיבלתי כספים מהמדינה למחייתי, כך שאני לא "נטל על החברה". כמו כן, אני משלם מיסים כחוק.

שירתתי בצבא. ולא סתם שירתתי, אלא התנדבתי. כן, כן. היה לי פטור רפואי והתנדבתי לצבא למרות הפטור.

אני מקבל קיצבאות ילדים עבור שלושת ילדי, אבל אם מישהו חושב שאפשר לחיות מקצבאות ילדים שעומדות על כ-144 ש"ח לילד, הוא טועה ובגדול. תיכנסו פעם לסופר פארם ותבדקו כמה עולה חבילת טיטולים. עכשיו תכפילו את זה ב-2, כי זו הצריכה הממוצעת של טיטולים לילד בחודש ותבינו שלא נשאר שום דבר מקצבת הילדים. וזה מבלי להזכיר אוכל וביגוד, מעונות, גנים וכדו'.

לא התחתנתי בשידוך. אשתי ואני נפגשנו בצ'ט וקוראיי הותיקים יודעים זאת.

 

עכשיו, כשיש לי את ה"זכות" להביע את דעתי, אני אוסיף רק דבר אחד נוסף: כפי שודאי ראיתם בכותרת הבלוג, אני משתייך לזרם הדתי-לאומי, דהיינו: הכיפות הסרוגות. אני לא חרדי ולא חילוני. אני דתי לאומי.

 

אני חושב שעצם הרעיון לקיים את מצעד הגאווה בירושלים היה פורובוקטיבי. הרי יוזמי המצעד ידעו שזה יעורר מחלוקות, הדים והם יזכו להרבה פרסום חינם. כל מי שמבין משהו ביחסי ציבור יודע שכל פרסום הוא פרסום טוב ושאם היו בוחרים לעשות את המצעד בתל אביב- "המרכז העולמי של ההומוסקסואליים" (כך שמעתי), הם לא היו זוכים לכמות כה נכבדה של פרסום. מקסימום ידיעה קצרה בעמודי האמצע של החדשות עם תמונה צבעונית. וזהו.

אבל הם רצו את החשיפה. הם רצו לעורר פרובוקציות. להרגיז. אז הם החליטו שהם רוצים לצעוד דווקא בירושלים. עיר הקודש, שמקודשת לשלוש "דתות".

וזה מה שמפריע לחרדים. החרדים לא מוכנים שמצעד מוחצן שכזה, הכולל נוצות ולבוש מינימלי ופרובוקטיבי יצעד בעיר הקודש. ועוד ביום שישי, רגע לפני שנכנסת שבת קודש, כשהם עומדים לקבל את השבת בלבוש חגיגי וצועדים לבית הכנסת לתפילת השבת (בהנחה שהמצעד לא יסתיים לפני כניסת השבת), איך אפשר לחזות במראות כאלה? איך הם מסבירים את זה לילדיהם?

 

ובאמת, שאם המצעד היה מתרחש בתל אביב, זה היה עובר בשקט יחסי. מבחינת החרדים התל אביביים יכולים לעשות מה שהם רוצים. כמו שירושלים היא עיר הקודש, כך תל אביב היא עיר ללא הפסקה.

 

אתם חייבים להבין שכל המהומות שהחרדים עושים (לא כולם, רק חלק) זה בגלל שזה ממש ממש מפריע להם. הרי לא ראיתם מהומות כאלה בגירוש גוש קטיף, למשל. זה בגלל שזה בער אמנם לתושבי הגוש שגורשו ולחלקים אחרים בעם, אבל כנראה שלא מספיק כדי שישרפו דברים ויעוררו מהומות. אולי אם בגירוש גוש קטיף היו עושים כאלו מהומות, הפינוי היה מתבטל. לא יודע.

 

אני לא מצדיק את המהומות האלימות. אני חושב שזה לא נכון להשחית ולשרוף משהו שלא מוצא חן בעיניך. ויותר מכך, גם הרבנים לא מעודדים את זה. הם כן אומרים למחות, אבל לא באלימות. אך אין להם שליטה על כל החוליגנים שחושבים שהם פועלים בשליחות האל ושהם חייבים לעצור את זה בכל מחיר. לכן, הם מדברים עם גורמים במשטרה ומזהירים אותם מפני אותם חוליגנים בכדי שהמשטרה תעצור אותם.

לפני פורים, פנו גדולי הרבנים החרדיים למשטרה וביקשו את עזרתם להשליט סדר ולמנוע בעד הנערים שישתכרו בפורים מלהרוס ולשרוף פחים כפי שקורה מדי שנה בשכונת מאה שערים בירושלים. מה עשתה המשטרה? הגיעה בכוחות יס"מ רכובים על סוסים ובמקום להשליט סדר בנועם, עשו זאת בכוח.

 

במשטרה הבינו שאי אפשר לאבטח את מצעד הגאווה כראוי ולכן הם ביקשו להעתיק את המצעד למקום אחר. מה אמר היועץ המשפטי לממשלה? "לא. לא ניכנע לאיומים" (בתרגום חופשי). טיפש. אם המשטרה אומרת שהיא לא יכולה לאבטח אירוע מסויים, וזאת למרות הכח הרב שעומד לרשותה (כשהם רוצים הם יכולים, ראו את פרעות עמונה, למשל), כנראה שהם באמת לא יכולים.

האם זה באמת שווה שאנשים ייפצעו, או חלילה- יהרגו בגלל זה?

ושיהיה ברור, המוני חרדים ודתיים יבואו מכל הארץ כדי למחות על התועבה ואפילו אם אף אחד מהם לא ינהג באלימות, זו עדיין כמות גדולה מאוד שקשה לאבטח בבת אחת.

 

אני חושב שאם ההומוסקסואלים רוצים לצעוד, שיצעדו בעיר אחרת, שאינה סמל מקודש ושלא ידועה כעיר הקודש ברחבי העולם. הרי, ברור שאם היו מבקשים לצעוד במדינת הותיקן, למשל, לא היו מאפשרים להם את זה. אז למה בירושלים כן? ומעניין לדעת מה היה קורה אילו היו בוחרים לצעוד נניח ב... רמאללה? אתם חושבים שהמצעד היה עובר בשקט או שהיה קורה משהו חמור בהרבה ממה שקורה עכשיו בירושלים?

אני חושב שזכותם של החרדים למחות על כך, אך לא במחאה אלימה. מצד שני, כבר ראינו לפני ההתנתקות שבמחאה שקטה לא משיגים תוצאות...

אני חושב גם, שאם המצעד יצעד בירושלים, התוצאות תהיינה מסוכנות לכולם.

נכתב על ידי , 7/11/2006 10:28  
311 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-24/11/2006 14:07



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)