לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2007

מערכת החינוך במודיעין


רציתי לשתף אתכם במחדל שקורה בעיר מודיעין.

בשכונה שאני גר בה, יש המון דתיים. בנוסף, זו שכונה עם הרבה זוגות צעירים, ומטבע הדברים יש הרבה ילדים שמזוהים עם המגזר הדתי לאומי. לשכונה קוראים קייזר, למי שמכיר.

למרות הריכוז הגבוה של ילדים דתיים שגרים בשכונה, משום מה בעירייה החליטו שבשנה הבאה עלינו לטובה לא יהיה גן חובה עירוני בשכונה שלנו. למה? כובע.

יש גן חובה פרטי שמנתונים שנמסרו לי לפני חודש, כבר נרשמו אליו כ-40 ילדים מהשכונה. הגן הוא בעל אופי דתי יותר מגן עירוני ואולי בשל כך השנה הגן הזה לא קיבל מבנה ובמקום שיפעל מתוך מבנה, הוא פועל מתוך דירת מגורים, שמשפחה מתגוררת בו (וזו לא משפחת הגננת...).

מה יהיה בשנה הבאה? אינני יודע. מזל שאין לי ילד שעולה לגן חובה בשנה הבאה.

 

אבל יש לי ילד שעולה לכיתה א'.

עד השנה, ביה"ס הממ"ד "התארח" במבנה של בי"ס אחר בשכונה ולמעשה פעלו מתוכו כמה בתי ספר, אחד דתי ואחד לא.

התנאי לאירוח של ביה"ס הממ"ד במבנה ביה"ס החילוני, היה שזה לעולם לא יהיה בי"ס ממ"ד, כלומר, שהאירוח לא יהפוך למשכן קבע.

בשנה הבאה, ביה"ס אמור להיבנות, אך במקום לבנות אותו בשכונת קייזר, שבה יש ריכוז גבוה של דתיים, החליטו בעירייה שביה"ס ייבנה דווקא בשכונה אחרת, הנקראת שכונת השמשוני. המרחק למקום שבו בונים את ביה"ס הוא כמה קילומטרים.

ומה עם שכונת קייזר? בונים שם בי"ס אחד או שניים, אך בתי הספר האלה יהיו ממלכתיים ולא ממלכתיים- דתיים.

יש פי כמה וכמה בתי ספר ממלכתיים יותר מבתי ספר ממלכתיים דתיים. זה הגיוני, כי יש יותר משפחות חילוניות, אולם כמות הדתיים שגרה בשכונת קייזר מצדיקה בית ספר ממ"ד קרוב לבית.

 

אז אם בית הספר נמצא בשכונה אחרת, איך הילדים אמורים להגיע לשם?

ובכן, יש שתי אפשרויות: או שהורים יסיעו אותם בכל יום הלוך ושוב (כי המרחק גדול מדי בשביל לתת לילד בכתה א' ללכת לבד), או שהילדים יסעו בתחבורה הציבורית שמיועדת להסעות תלמידים.

ומה רע בהסעות התלמידים?, אתם ודאי שואלים את עצמכם. ובכן, ההסעות האלה עוברות בכל בתי הספר באיזור. כלומר, ילדים בכתה א' בבית ספר דתי, יסעו בהסעה עם תלמידי תיכון חילוניים. אתם ודאי יודעים איך נערים משתוללים בהסעות, האם אתם הייתם נותנים לילד שלכם לעלות לאוטובוס שבו נערים גדולים יכולים להתעלל בו? לחשוף אותו למראות שלא מתאימים לילדים קטנים? ונניח שהייתם שולחים את הילד שלכם בהסעה הזאת, מי ידאג לכך שהילד שלכם יירד בתחנה הנכונה, בבית הספר הנכון?

 

את השאלה הזאת בדיוק, שאלתי את האחראית על שיבוץ הילדים בבית הספר בעיר. היא אמרה לי שהאחריות מוטלת על ההורים ועל הילד. כלומר, אם משהו קורה, אם הילד ירד בתחנה הלא נכונה והנהג לא ראה, או לא ידע איפה הילד היה אמור לרדת, אז מישהו זר יכול להגיע לילד לפני הוריו, או סתם הילד ירד במקום הלא נכון ויהיה מאוד עצוב כשלא ידע איך להגיע לבית הספר שלו או לביתו.

כל זה יוצר מצב מאוד לא נוח. ומה יקרה אם הילד יפספס את ההסעה? איך הוא יחזור הביתה? כדי ללכת לבית הספר הממ"ד, אנשים יצטרכו להחזיק 2 רכבים ולהיות זמינים כל הזמן לקחת את הילד אל בית הספר ובחזרה.

 

יש גם אלטרנטיבה. מדובר בבית ספר פרטי, שתמורת 400 ש"ח בחודש מספק ארוחה חמה, הסעות עד לפתח הבית (רק לתלמידי בית הספר הזה) ולימודים ברמה קצת יותר גבוהה. אז מה הקאטץ'? זה בי"ס שמקורות המימון שלו הן מקרן וולפסון, שהיא מזוהה עם הזרם החרדי.

יש הרבה ליחשושים בשכונה ואנשים חוששים שמטרת ביה"ס תהיה "להשחיר" את הילדים כדי שבבוא העת ילכו לישיבות שחורות.

אגב, זו לא פאראנויה שהם המציאו. בישיבה התיכונית שבה למדתי, הרבנים התחלקו לשניים: כאלה שרוצים להשחיר את הנערים ולגרום להם ללכת לישיבה שחורה אחרי התיכון, וכאלה שתמכו בישיבות הסדר ובמכינות קדם צבאיות.

השמועה אמרה שאם אצל רב "שחור" התלמיד היה אומר שאחרי התיכון הוא הולך לישיבה שחורה, הוא יקבל ציון טוב בבגרות בגמרא. אחד מחבריי, שכבר בכתה י"ב החליט שהוא לא רוצה להיות דתי יותר, אמר שהוא הולך לישיבה שחורה וסיים עם ציון 100 בגמרא.. אני לא יודע אם הציון הגיע לו או שזה היה בגלל שאמר שהוא הולך לישיבה שחורה. מצד שני, התלמיד היה גאון והיו לו הרבה מאיות, אז יתכן שזה הגיע לו.

למזלי, הרב שלי לא היה מה"משחירים" ולכן לא נזקקתי לשקרים (הגם שבאמת הלכתי לישיבת הסדר).

אבל אני סוטה מהנושא.

 

ביה"ס הפרטי הזה, מאפשר יום לימודים ארוך יותר מבית הספר הממ"ד ובאמת הרמה התורנית שלו גבוהה יותר, אך במקביל הם גם מלמדים אנגלית כבר בכיתה א', וזה נראה לי יתרון על פני הממ"ד.

וגם, אם מחשבים את עלויות ההסעה הציבורית ועלויות נוספות שבטח יצוצו, נראה לי שמבחינת מחיר זה יההי בערך אותו דבר.

הכיתות בביה"ס הפרטי יכילו עד 20 תלמידים בכיתה, מה שמבטיח יחס אישי, לעומת ביה"ס הממ"ד שיכולים להיות בו גם 40 תלמידים בכיתה.

 

לפני כמה שבועות יצאו עשרות תושבים דתיים מהשכונה עם הילדים והלכנו להפגין. המצב הזה שבו אין בי"ס דתי ואין גן דתי בשכונה הוא לא הגיוני ובלתי אפשרי.

תושבים רבים כתבו מכתבים לגורמים בעירייה (ואני ביניהם), אך בעירייה דחו אותנו עם טיעונים כמו: "אין הצדקה ליותר מבית ספר ממ"ד אחד לשכונות שימשוני- ציפור- קייזר. בעתיד אולי ייבנה בי"ס בקייזר". אולי.

ההבדל בין שכונת קייזר לשמשוני וציפור, הוא שבקייזר עדיין בונים ויש אוכלוסיה דתית גדולה יותר מאשר בשמשוני וציפור יחד.

למעשה, ילדי קייזר לבדם יכולים לאכלס בי"ס.

ההגיון הפשוט היה שהבי"ס החדש בשכונה יהיה ממ"ד, אך משום מה בעירייה חושבים אחרת.

 

תושבים רבים בשכונה חושבים שצריך לשמור על קהילה מאוחדת ושכל הילדים צריכים ללכת לממ"ד כדי לחזק אותו. הבעיה היא, שכדי לחזק את הממ"ד, הילד שלי עלול לסבול- גם בגלל רמת הלימודים וגם בגלל המיקום של ביה"ס שבעקבותיו הוא יזדקק להסעה מיוחדת או ציבורית משותפת וזה דבר לא מומלץ כפי שהסברתי לעיל.

יוצא מכאן, שביה"ס הממ"ד יהפך לבי"ס "עליתיסטי" שרק מי שיכול להרשות לעצמו להסיע בכל יום הלוך ושוב את הילד שלו יילך אליו, ומי שלא יכול להרשות לעצמו את הלוקסוס הזה (בכל זאת, זה אומר לצאת באמצע היום מהעבודה ו/או להחזיק 2 רכבים בבית), ילך לבית הספר הפרטי.

 

אנחנו עדיין לא החלטנו מה נעשה עם בננו בשנה הבאה, אך ביה"ס הפרטי קורץ לי יותר. החסרון העיקרי שלו יהיה אם כל החברים מהשכונה ילכו לממ"ד ורק הבן שלי ילך לביה"ס הפרטי.

נכתב על ידי , 8/2/2007 01:12  
63 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ucmldilnqnx ב-17/2/2013 10:30



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)