לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2007

האח הגדול צופה


הכנסת אישרה הצעת חוק לפיה יוגבלו אפשרויות הגלישה של גולשים ולא תתאפשר גלישה חופשית לאתרים פורנוגרפיים למי שאין לו אישור מיוחד לשם כך.

איך משיגים אישור? נרשמים במאגר מיוחד שיוקצה לשם כך ואז אפשר לגלוש באיזה אתר שרוצים.

 

בהתחלה חשבתי שהחוק לא נורא כל כך. הגלישה תימנע מילדים להגיע לאתרים כאלה ומי שבאמת רוצה לגלוש באתרים יצטרך להירשם בשביל זה. ממש כמו שיש ערוצי פורנו בכבלים ובלוויין ומי שרוצה יכול להירשם, לקבל סיסמה ולצפות בהם.

 

אולם, אני חושב שיש בהצעת חוק שכזו טעם לפגם. פתאום כבר אי אפשר לגלוש בחסות האנונימיות לאן שרוצים ולכל גולשי הפורנו יש שם. תארו לכם מה היה קורה, לו הרשימה הייתה נחשפת כדרכן של רשימות סודיות?

או יותר גרוע, בעלי עניין, היו משיגים את הרשימות האלו בכדי לפנות בשיווק ישיר אל אותם אנשים ברשימה ומציעים להם הצעות הקשורות בהרגלי הגלישה שלהם.

יש מקומות שיהיו מוכנים לשלם הרבה כסף בשביל להשיג רשימה ממוקדת שכזו.

 

ובכלל, איך אפשר לאכוף את זה? הרי כיום עם האינטרנט באמת אפשר לגלוש לכל מקום ובאמצעות אתרי הורדות שונים להוריד מה שרוצים. מי שבאמת רוצה להוריד סרטים כחולים או תמונות גסות, יכול לעשות זאת באמצעות אתרי שיתוף הקבצים למיניהם. האם החוק יגביל גם אותם?

 

יש בהצעת החוק הזו בעיה גדולה של פגיעה בחופש הפרט. תנו לגולשים לגלוש לאן שהם רוצים, ואל תציעו הצעות שלא ניתנות ליישום. הרי, איך הם מתכוונים ליישם את זה? מישהו יעבור על מליוני  האתרים ויחסום אותם? האם יחסמו רק אתרים ישראליים או גם אתרים בינלאומיים?

 

כשלמדתי באוניברסיטה, המוסד ניסה לחסום גלישה לאתרים לא ראויים בעיניו. כנראה שהם כתבו איזהשהו אלגוריתם שימנע מהסטודנטים להיכנס לאתרים פורנוגרפיים, אבל מה שקרה בפועל, זה שהרבה אתרים נחסמו סתם ולפעמים במהלך שיעור, המרצה רצה להראות משהו לסטודנטים על מסך המחשב שלו ופתאום עלה המסך הסגול המאיים של מוסד הלימודים שהצהיר באותיות ענק שהגולש ניסה לגלוש לאת שמכיל חומר פוגעני או משהו בסגנון. אני זוכר שבכל פעם שעלה המסך הסגול על המסך חשתי אי נעימות, כי הסגול הבוהק ממש זעק: "ניסית להיכנס לאתר סקס ועכשיו נחסמת!!!" גם כשבסך הכל חיפשתי משהו לצורך הלימודים.

 

בעיה נוספת שיש בחוק הזה היא ההגדרות של האתרים. האם אתר שמפרסם תמונה של בחורה בביקיני צריך להיחסם? אתם אומרים שלא, אבל אולי מישהו אחר חושב שכן. מה שיקרה בסוף, הוא שאתרים שלא צריכים להיחסם עלולים להיחסם ואתרים שכן צריכים להיחסם לא יחסמו ובקיצור- נצא קירחים מכאן ומכאן.

נכתב על ידי , 31/5/2007 22:31  
56 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-10/6/2007 19:04



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)