|
זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד. |
| 6/2003
שאלות על המבחן אחרי 3 שעות מתישות (קצת פחות, בעצם) סיימתי מבחן מעצבן. בעצם, כל המבחנים מעצבנים, לא? המרצה, שאותו אני מכיר מקורסים קודמים לא נתן מספיק זמן וסירב להוסיף זמן, גם כשהתחננו ממנו. בשיעור האחרון איתו אני ביקשתי בשם כל הכיתה תוספת זמן. המרצה אמר "לא, העברתי את השיעור הזה לקבוצה אחרת והיה להם מספיק זמן". אני: "אבל ראינו את הציונים שלהם (בין 40 ל-60 ע"פ רוב)." המרצה: "זה לא בגלל הזמן". הגענו למבחן וכמובן שלא היה מספיק זמן, אבל המרצה לא ענה לפלאפון שלו כשניסו להשיג אותו לצורך תוספת זמן, וכך כל מי שהיה בכיתת המבחנים שלי הוסיף את המשפט "לא היה מספיק זמן" במחברת שלו. (זה מה שסיכמנו, אני לא יודע אם בפועל זה אכן קרה, כי לא הצצתי במחברות שלהם).
באמצע המבחן יצאתי לשירותים וראיתי בתוך האסלה דף עם חומר מהקורס. אני אולי בחור טוב, אבל לא תמים. איך אנשים מסוגלים להעתיק? איך לא מפריע להם שהציון שהוציאו היה במרמה? שהתואר שלהם הושג לא ביושר? שאחר כך בראיונות עבודה, יראו שהמעתיקן קיבל ציון גבוה בקורס מסוים ויקבלו אותו לעבודה, ואותי לא כי הציון שלי נמוך משלו (אבל הושג ביושר)? איך לא מפריע לו שאחרי שיתקבל לעבודה ויפוטר כי הוא לא יודע את החומר, לא יקבלו אותי לעבודה כי למדנו באותו מקום ("והוא עוד היה עם ציונים גבוהים")? לא נגעתי בדף שהיה שם. הוא היה מגעיל.
| |
|