לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008

ויקהל משה


בשבוע שעבר הייתי בהופעה של אברהם פריד. בחיי, אני חושב שהייתי היחיד באולם שלא הכיר את כל השירים.

נהנתי מההופעה, אבל נראה לי שאם לא הייתי כל כך עייף הייתי נהנה יותר.

מעניין כמה מהקוראים שלי היו בהופעה הזו גם כן. אם הייתם, תזדהו!

 

באמצע ההופעה, קם הרב ישראל מאיר לאו  ונתן דבר תורה. וזה ילמד אתכם שאין אירוע דתי שלם בלי קטע אומנותי של זמר חסידי כזה או אחר, רב שיאמר דבר תורה ומטרה כלשהי שלשמה כולם התכנסו, בדרך כלל גיוס תרומות.

 

הרב לאו סיפר על משה רבינו שקיבל את שמו מ"חסידת אומות העולם"- בתו של פרעה שקראה לו "משה" ברגע של חסד כשהיא הצילה אותו ובכך הפכה אותו למעשה לניצול השואה הראשון בהסטוריה (משום שפרעה רצה לחסל חצי מהעם).

מה שמעניין כאן, זה שהשם "משה" דבק במשה וזה גם השם שהקב"ה בחר להשתמש בו כשהתייחס אליו והשם שכולנו זוכרים את משה בזכותו.

ולמה ה' השתמש בשם "משה" ולא באחד השמות שהעניקו לו הוריו?

משום שהשם שנולד במעשה חסד הוא השם שאותו הקב"ה רוצה לאמץ וזה השם שהוא משתמש בו כסימן לכך שהוא אוהב מעשי חסד.

 

רציתי לכתוב לכם את דברי הרב לאו בשבוע שעבר, אך לא הזדמן לי. בכלל, אתם זוכרים שפעם הייתי מפרסם כאן קטעים על פרשת השבוע? זה נחמד, לא?

נכתב על ידי , 2/3/2008 21:03   בקטגוריות פרשת שבוע  
80 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טבע נאות :) ב-12/3/2008 15:25



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)