לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2003

טקס הברכות


 
אני ממוצא אשכנזי ואשתי ממוצא ספרדי. זה לא מפריע לנו (עובדה- התחתנו), אבל אי אפשר להתעלם מהבדלי המנטליות של המשפחות.
יש הרבה הבדלים, ואולי מתישהו אני אמנה חלק מהם, אבל עכשיו רציתי רק לכתוב על דבר אחד.
 
כל שבת כשאנחנו אצל ההורים של אשתי יש מין טקס כזה שבסעודה אבא שלה מוזג לעצמו (ולמי שרוצה) כוסית שיכר ואומר לחיים.
אלא שהוא לא אומר רק לחיים. הוא גם אומר לחיי X ולחיי Y ותודה שבאתם ושתמיד נהיה שם ושגיסתי תמצא חתן...
ובד"כ זו לא רק כוסית אחת, אז הטקס מתחיל מהתחלה, ושוב כל הברכות.
אני לא צריך לשאול, כי אני מעריך שאני יודע שלא נוח לאחות של אשתי שהיא רווקה. ועם כל כוסית יין או וודקה או מה שלא יהיה, הלב שלה בטח נחמץ כל פעם מחדש.
אני לא אוהב את טקס ה"לחיים" הזה. אני מרגיש גם כאילו עם כל "לחיים", אבא של אשתי מנסה לעקוץ איכשהו, אם זה את גיסתי על רווקותה או את האחים שלה שהוא מאחל להם בהצלחה בלימודים (הם לא התלמידים הכי מוצלחים), או אולי אותנו כשהוא אומר שתמיד נבוא ושתמיד נהיה ביחד (אצלם)- כי אנחנו לא באים כל שבוע.
 
בכלל, אני מאמין ש"אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין". אם כן, למה להזמין "עין הרע"? למה לאחל לגיסתי שתמצא חתן כל חמש דקות? אולי כל הברכות האלה דווקא עושים לה "מנחוס" וזה יעכב את בוא החתן?
אני מרגיש רע כל פעם שהוא מברך. מעין צביטה בלב. הרי אנחנו לא נבוא לשם כל שבוע, אז מה הטעם?
יש לו גם מנהג כזה שכל פעם שאנחנו עוזבים את הבית שלהם- אנחנו כבר עם התיקים עלינו- הוא אומר "מה, אתם כבר עוזבים?, אולי תשארו פה הלילה?". באמת! אנחנו כבר עם התיקים על הגב! אתה באמת חושב שנעזוב הכל ונישאר רק כי אמרת ברגע האחרון?
וכל פעם שהוא אומר את זה אני מרגיש רע. כאילו עשיתי משהו לא בסדר שאנחנו עוזבים.
 
בשבת האחרונה אמרתי לו בקשר ל"עין הרע" שאולי הוא גורם עם הברכות. אשתי בעטה בי מתחת לשולחן כדי שאשתוק. לא ידעתי איך הוא יאכל את זה, אבל הוא אמר שבד"כ הוא מאוד נזהר מעין הרע, אבל בבית שלו, כולם משפחה וכולם רוצים האחד בטובת האחר ולכן אין חשש לעין הרע.
 
הלוואי.
 
נכתב על ידי , 23/6/2003 20:11  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלאכים ושדים ב-14/4/2009 09:51



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)