לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2003    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2003

כיפה זרוקה


הקטע הבא מיועד לציבור ה"כיפות הסרוגות", אבל כולם מוזמנים לקרוא ולהגיב: היום נסעתי עם חבר וסיפרתי לו על חלק מחוויותי בבלוג. הוא יודע שאני כותב בלוג, אבל לעולם לא יכנס. אין בינו לבין המחשב שום קשר והוא רוצה שכך זה יישאר. שיבושם לו. בכל אופן, סיפרתי לו שיש הרבה דתיים ודתיות מבר אילן שטוענים שרוב הדתיים נוגעים אחד בשני (בבלוג אחד רשמו הערכה של 90 או 95 אחוז). הוא לומד בבר אילן (שכחתי לציין שנסע איתנו עוד חבר שלו שגם לומד שם), אז שאלתי אותו אם השמועה נכונה. 2 החברה' האלה טענו שבבר אילן יש 2 קבוצות: אלה שנוגעים ואלה שלא נוגעים. הקבוצות כמעט שוות בגודלן, אם כי יש רוב לאלה שנוגעים.   אחרי זה הוא סיפר לי על כמה חברה' שהייתה ביניהם בחורה בגופיה עם חבר והכל, שפתאום הצהירה שהיא דתיה. אחד החברה'- חילוני גמור- אמר: "אם את דתיה, אז גם אני דתי!". ואת זה אמר בחור שאינו דתי.   אני לא רוצה לפשפש בציציות של כל אחד ולקבוע מיהו דתי ומי לא. לאף אחד אין ריבונות על הדת. הדת היא של כולנו מי שרוצה להאמין שיאמין ומי שלא- שלא יאמין. אבל, כשיוצאים בהצהרות כגון: הרבנים מחמירים סתם, או אין שום בסיס הלכתי או תורני להלכות כאלו או אחרות שקבעו הרבנים והם רק משניאים את הדת עלינו, זה מפריע לי. יש כאלה שטוענים: "תראה לי איפה כתוב בתורה כך וכך". אם זה לא כתוב בתורה אז הם לא יקיימו את זה. לאנשים האלה קוראים "קראים". הרבנים של היום לא המציאו שום דבר. מימים ימימה קיימו היהודים תורה שבכתב ותורה שבע"פ וקיימו את מצוות הרבנים המנהיגים של הקהילה. יהיו שיטענו- הוריי מעולם לא שמרו נגיעה וגם רקדו יחד הורה. יתכן, אבל מי אמר שמה שהורייך עשו היה הדבר הנכון מבחינה הלכתית? בסרט "כשהארי פגש את סאלי", הארי אומר לסאלי שלא יתכן קשר ידידותי אפלטוני בין 2 בני זוג שאינם מאותו מין. היא מתווכחת איתו ובסוף רואים שהוא צודק. גם פה, יש סייגים של שמירת נגיעה בכדי שלא יגיעו למצבים חמורים יותר.   יש גם כאלה שטוענים שבגלל "התחרדות הרבנים"- הדת מאוסה ושנואה יותר ויותר בקרב דור הכיפות הסרוגות. אני לא חושב שזו הסיבה שהדת שנואה עליהם (ואם היא שנואה למה הם דתיים?). לדעתי אותם אנשים מחפשים "חופש", - לא ראיתי, לא שמעתי, לא אמרתי. לא רוצים לברך כי זה מעצבן, ולא רוצים להתפלל כי אין כוח ובכלל למה לי להתלבש בצניעות? מה שהם מפספסים זה את הקשר העמוק של העם עם תורתו ועם המורשת שלו. כל "התחרדות הרבנים" זה לא משהו חדש. רבנים תמיד היו חרדים. תראו לי רב אורתודוקסי אחד שרוקד מעורב ועושה עוד דברים מעין זה. אין. חוקים והלכות זה דבר מעצבן, אני מודה. יש דברים לא מובנים בכלל. אבל זו הדרך שבה בחרתי מתוך אהבה ואמונה. גם חייל בצבא חייב לעשות מה שאומרים לו, אם לא הוא יקבל ריתוק או עונש אחר. זה מעצבן? כן! אבל חייבים לעשות את מה שהמפקד אומר. ואם הרמטכ"ל לא באיזור, שומעים למפקדים בדרגות הנמוכות יותר, שהם השליחים של הרמטכ"ל. אתם כבר יודעים מה הנמשל.   אני מקווה שמה שכתבתי היה הגיוני. אם יש לכם מה להגיב, אתם מוזמנים כמו תמיד. זיכרו רק שאני לא מדבר על כלל האוכלוסיה, אלא רק על הציבור הדתי, מה שנקרא "הכיפות הסרוגות", שעצוב לי מאוד שכך הוא נראה, ולא בגלל הרבנים או ההסדרניקים.  
נכתב על ידי , 6/7/2003 19:00  
62 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלאכים ושדים ב-15/4/2009 22:46



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)