לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2007

טעם טוב בפה


השבוע אהרן החליט להפתיע אותנו וסידר את החדר שלו בעצמו.
הוא הציע את המיטות, סידר את הבגדים בארון ואסף את כל הצעצועים מהריצפה. לבסוף קרא לנו לראות את התוצאה.
לאחר שאמרנו לו כל הכבוד על ההפתעה הנעימה, הוא סיפר לנו שהוא הוסיף עוד לבנה בבית המקדש, משום שעשה מצוות.



במסגרת אירוע משפחתי (זבד הבת לאחיינית שלי) שהיה לנו ביום העצמאות, אהרן ביקש לשיר שיר לכבוד בת דודתו החדשה. הוא תפס את המיקרופון ובביישנות שר "היום יום הולדת". לאחר שסיים את השיר, הוא פלט אוויר ואמר שהיה קשה. אולם התגובות הטובות שקיבל מכל המשפחה עודדו אותו וכך, הוא מצא את עצמו עולה בבטחון מלא ושר הדרן לקול מחיאות הכפיים של האורחים באולם. הוא שר את "לך אתן את הארץ הזאת" והאורחים באולם התמוגגו והתרגשו. מה שבטוח זה שאת הכישרון המוזיקלי שלו הוא לא ירש ממני...

 


 

לילדים שלי הייתה משחת שיניים של אורביטול. משחת השיניים הזו, היא בטעם תות. משום מה, אשתי מעולם לא אהבה את המשחה הזו ותמיד דחקה בי לקנות משחה אחרת לילדים.

יום אחד, משחת השיניים נעלמה. חיפושים נרחבים אחריה העלו חרס וכך מצאתי את עצמי בוחר משחת שיניים חדשה לילדיי. טיילתי עם אלעד ליד מדף משחות השיניים והוא בחר באריזת משחת שיניים של אלמקס לילדים המעוטרת באיורי "לוני טונס" (טוויטי, באגס באני ועוד).

כשהגענו הביתה הילדים שמחו שיש להם משחת שיניים חדשה (הם תמיד שמחים שיש משהו חדש- ממש כמוני) והשתוקקו לטעום ממנה.

כשמרחתי לאהרן את משחת השיניים על מברשת השיניים שלו, הוא פשוט נגעל. אמרתי לו שככה זה גם עם משחות שיניים של מבוגרים ושככל שהטעם נוראי יותר, ככה המשחה יותר בריאה (כמה בריאה יכולה להיות משחת שיניים בטעם תות?) וזה שיכנע אותו לצחצח במשחה של אלמקס באותו יום. למחרת, כבר לא הסכים לצחצח במשחה הזו ודרש שאקנה לו רק את המשחה של אורביטול שאותה הוא אוהב.

הדעה של אריאל לא הייתה שונה בהרבה. ברגע שהמשחה נכנסה לפיו הוא צרח וברח משם ולא הסכים להכניס את משחת השיניים של אלמקס לפה שלו. גם למחרת, התגובה שלו הייתה דומה(לדכותם ייאמר שגם אני מתעב את משחת השינים של אלמקס (הגירסה הרגילה) ולא מסוגל להכניס אותה לפי).

ורק אלעד, כשטעם את המשחה של אלמקס אמר "אמממ... טעים!" וביקש עוד.

 


 

אלעד הלך איתי לתפילת מנחה בשבת אחר הצהריים. באמצע התפילה הוא אמר שהוא רוצה ללכת לאהרן (שלא בא איתנו לבית הכנסת).

"אתה לא יכול ללכת לאהרן" אמרתי לו.

"כן, אני כן יכול!" אמר אלעד והדגים לי איך הוא יכול ללכת בשתי רגליו.

בפעם הבאה כדאי שאדייק יותר ואומר לו שהוא "אינו רשאי ללכת לאהרן".

נכתב על ידי , 29/4/2007 18:32  
97 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-4/5/2007 12:18
 



התקבלה תגובה חדשה לתגובה שלך בבלוג


נוי (אין לינק לבלוג שלה כי הוא כבר לא פעיל), קוראת כאן בקביעות. כך לפחות היא טוענת.
אין לי מדד אחר לדעת אם היא אכן קוראת כאן בקביעות, או רק מפציעה לביקור פעם בכמה זמן. המדד היחיד שיש לי הוא התגובות שהיא משאירה.
נוי אומרת שלא צריך להגיב בכל פעם שמבקרים בבלוג ומספיק שהכותב יודע שהיא קוראת, גם מבלי שתגיב.
אך בנשימה אחרת היא אמרה שבעל הבלוג חייב להגיב לכל מבקר שהגיב אצלו, אפילו אם זה רק באמצעות פרצוף סמיילי.
אני, כמו תלמיד טוב, מילאתי אחר הוראותיה (אסור לסרב לבעלי הממון ) ומאז שאמרה לי את זה, השתדלתי להגיב לכולם, כדי שיראו שהתייחסתי, ראיתי וקיבלתי את מה שאמרו.
לפעמים אין לי מה לומר ולכן אני לא מגיב, אבל אם יש משהו שאני יכול להוסיף (ואפילו אם זה שטותי, כפי שהפיה הטובה אומרת), אני אגיב וזה לא משנה אם זה בבלוג שלי או בבלוג אחר.
נוי אומרת שכשמישהו מגיב לך, הוא טרח לקרוא, נכנס והגיב ומגיעה לו התייחסות, ממש כמו אורח שמגיע לבית של מישהו אחר ומביא מתנה ולכן המארח צריך להודות לו מקרב לב על הטירחה ("באמת שלא הייתם צריכים!"), או לכל הפחות להגיד לו שלום.
לעומת זאת, היא אומרת שמארח (בעל בלוג), לא צריך לצפות לשום דבר. הוא כותב פוסט על דעת עצמו. אם מישהו קרא והגיב מה טוב. אם הסכימו איתו- עוד יותר טוב. אם לא מסכימים איתו גם טוב. אבל שלא יצפה לתגובה בכל פעם, ממש כפי חברות ענק כמו מייקרוסופט לא מצפות שמישהו יודה להם בכל פעם שמתשמשים בתוכנה שלהם. מספיק שקנו את התוכנה. ועל אותו משקל- מספיק שקראו את הפוסט.

ככותב בלוג, אני אוהב בדרך כלל לשמוע מה אנשים חושבים על מה שכתבתי. לא תמיד יש לי מה לענות להם חזרה ולכן לפעמים תגובה שלי תכיל מילה בודדת או רק סמיילי כמו שנוי הציעה בזמנו, ולפעמים, כשממש אין לי מה לומר לא אגיב חזרה בכלל.
כמגיב לבלוגים אחרים, לפעמים אני מוצא שאין לי מה לומר ולכן אני עוזב את הבלוג מבלי להשאיר תגובה. אבל אם יש לי מה לומר, תמיד אשאיר תגובה.

נוי הציעה שאשאל אתכם מה אתם חושבים על העניין. היא ציינה שרוב הקוראים כאן אמרו שהם שמחים כשאני מתייחס לתגובתם ומגיב להם חזרה.
מה אתם חושבים, זה בסדר לקרוא בלוג הרבה זמן מבלי להגיב בכלל?
האם אתם מרגישים חובה להגיב, לאחר שכבר נכנסתם וקראתם?
האם בעל בלוג חייב להגיב חזרה לקוראיו?
ובכלל, מה אתם עושים בבלוג שלכם וכקוראים בבלוגים אחרים? האם אתם מגיבים יותר לאנשים שהגיבו בבלוג שלכם מאשר בבלוגים אחרים, או שכל מקרה לגופו וזה בכלל לא חשוב אם זה בבלוג שלכם או בבלוג של מישהו אחר?


עריכה:
זה ציטוט מדויק של רצף התגובות עם דבריה של נוי:
אז ככה, יש הבדל. התכוונתי שאם מישהו השאיר אצלך תגובה, הנימוס מחייב להשיב לו ואפילו בסמיילי, אם אין לך מה לומר, סוג של אקנולג’מנט..כי אם מישהו טרח לקרוא ולהגיב לך, הוא ראוי לתגובה, ושים לב שאכן מרבית התגובות התייחסו כאן לעובדה שאתה מגיב לכולם.

בחור טוב:
ומי שעומל וכותב פוסט, לא ראוי לתגובה ממך, לאחר שקראת אצלו?



נוי : חיכיתי לשאלה הזו
ביקשתי ממך לכתוב את הפוסט? הזמנתי אותו? אז ככה, בלוג זה כמו קוד פתוח, [או אם תרצה, בית פתוח] כל אחד מוזמן להכנס, לשתות קפה לאכול ולקרוא עיתון בשירותים.   אין צורך לומר תודה אלא רק לזרוק פידבק, אם בא לך. [אתה משאיר תגובה אצל מייקרוסופט כשאתה מוריד תוכנה פתוחה?] כשאתה פותח את הגיגך לעולם אתה בעצם אומר "כנסו"    ובהחלט תשמח אם גם [כמו במקרה של רילאסטייט נניח] הלקוח גם יקנה, אבל אתה יודע שלא כולם יאהבו, או סימפלי, לא יהיה להם מה לומר או לא בא להם לומר משהו. וזה לגיטימי. אני באופן אישי מרגישה שלקרוא אצל מישהו לאורך זמן, בפרט אם זה בלוג אישי, מבלי להשמיע קול, זה סוג של מציצנות, שאני חוטאת בו לעיתים, אבל במקרה שלך, כמו בעוד בלוגים, הם יודעים שאני שם. זה ברשות...
לא כך, לגבי הקורא, שטרח עד אליך, השקיע מזמנו לקרוא [כי הוא נהנה, נכון]   השקיע מזמנו בכתיבת תגובה שלעיתים מחייבת סימפטיה, עצה, מילה טיבה [לאו דווקא אתה. באופן כללי] והוא מצפה למענה ממך, הוא הרי בא אליך, לבית שלך, הביא מתנה, ואתה אפילו לא אומר לו שלום. קאפיש?
אולי תכתוב על זה פוסט.  תעשה משאל עם. הרי כולם אמרו לך כמה טוב שאתה מגיב לכל תגובה. יש לציין שהיית תלמיד טוב. תן לי את הקרדיט


נכתב על ידי , 24/4/2007 09:51  
171 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-23/5/2007 23:06
 



סיפור חסידי קצר


רציתי לשתף אתכם בסיפור שסיפר הרב דוד לאו במסגרת שיעורו השבועי.

הרס"ג (הרב סעדיה גאון) כתב פיוט לחג השבועות ובו 2 מילים על כל מצווה מהתרי"ג מצוות.

בוורשה היה יהודי אחד, שלקח את הפיוט של הרס"ג והפך אותו לספר עם שלושה כרכים עבי כרס. השנה הייתה תרע"ג (1913) ואותו יהודי, ירוחם פישל פרלא, הסתתר בעליית הגג. כשסיים לכתוב את הספר ובו הרחבות על כל המצוות, הוא שלח אותו לרבנים ברחבי העולם.

לאחר שהרבנים קראו את הספר, והתרשמו מגאוניותו המופלגת, הם שלחו חזרה מכתב לוורשה, אך היות ולא הייתה כתובת בידם, המכתב הגיע לרבנות וורשה.

הרב הראשי, שקיבל את המכתב, לא הכיר את הרב ירוחם פישל פרלא.

הרב פרלא, שהיה כל כך צנוע ועניו, לא רצה שיכירו אותו. הוא התחבא בעליית הגג ושם למד תורה. אך בוורשה לא הכירו בגדולתו ולכן הרב הראשי לא ידע מי זה. לבסוף מצא אותו ונדהם לגלות את הידע העצום שלו.

כשהרב פרלא הבין ש"עלו עליו", הוא עלה לארץ וניסה להתחבא כאן, עד שנשיא בית הדין בירושלים מצא אותו וקרא לו לשבת לצידו בבית הדין בירושלים.

 

לספר שהוא כתב הוא קרא "ספר המצוות לרס"ג" ובאותיות קטנות נכתב "עם הערות של ר' ירוחם פישל פרלא", אולם הרב לאו אמר שהיות ורוב הספר הוא של הרב פרלא ורק 2 מילים על כל מצווה הן של הרס"ג, הוא קורא לספר "ספר המצוות של הרב פרלא עם הגהות הרס"ג".

 

אני מתנצל אם יש כאן אי דיוקים. זה נכתב מהזכרון על סמך חלק משיעורו של הרב לאו ששמעתי בשבוע שעבר.

נכתב על ידי , 21/4/2007 22:57  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבישי ב-28/4/2007 23:49
 



לדף הבא
דפים:  

379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)