לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2003

ומי לא בא לחתונה?


 
מחרתיים אני אחגוג 3 שנות נישואים.
בתקופה שלפני החתונה שלי רציתי שראש הישיבה הקודם (ראשי הישיבה התחלפו שנה לפני שהתחתנתי) יערוך את החופה שלי. בשביל בחור ישיבה זה כבוד גדול שראש הישיבה עורך את החופה, וגם היה לראש הישיבה אפר מימי בית המקדש שהיה מפזר על ראש החתן- "זכר לחורבן בית המקדש". אני רציתי לזכות בזה, אבל לצערי, ראש הישיבה הודיע כי הוא לא מרגיש טוב והוא לא רצה להתחייב שהוא יהיה זה שיערוך את החופה.
הוא המליץ לי לבקש או מראש הישיבה החדש, או מהר"מ (רב מחנך) שלי.
התייעצתי עם אחד הרבנים בישיבה והוא אמר שהוא היה בוחר בר"מ שלו כי הוא זה שלימד אותו תורה.
לא היה לי שום קשר עם ראש הישיבה החדש ולעומתו היה לי קשר מאוד טוב עם הר"מ שלי.
החלטתי, למרות שלכאורה ראש הישיבה יותר גדול ומכובד, לבחור בר"מ שלי.
במאמר מוסגר, אני רק אסביר אצל מי למדתי בכל שנה בישיבת ההסדר שלי.
שיעור(שנה) א'-אצל הרב י'.
שיעור ב'- הייתי בצבא.
שיעור ג'- אצל הרב נ'.
שיעור ד'- שוב אצל הרב י'.
כך שלמעשה למדתי רק אצל שני רבנים עד שהתחתנתי. הר"מ שביקשתי ממנו לערוך את החופה היה הרב נ'.
 
כשחילקתי את ההזמנות לחתונה החלטתי לחרוג מהמנהג שהיה נהוג עד אז:
1. לא תליתי הזמנה על לוח המודעות עם הכיתוב "אנא ראו הזמנה זו כאישית". במקום זה חילקתי לכל מי שרציתי שיבוא הזמנה. הרגשתי שלתלות מודעה זה שקר גמור כי אני לא באמת מזמין את מי שיקרא את זה אלא רק את מי שנתתי לו הזמנה אישית.
2. לא נתתי לכל הרבנים הזמנות אלא רק לרבנים שהיה לי איכשהו קשר איתם ושידעו מי אני. אני חושב שאני היחיד בכל הישיבה שלי שעשה את זה, אבל זה לא נראה לי נכון להזמין רב שמעולם לא דיבר איתי, לא ידע מי אני וגם אין לו תכנונים לבוא לחתונה שלי.
 
הייתה לי פשלה אחת. המשגיח לא היה בחדרו כשחילקתי את ההזמנות, ולכן פשוט הנחתי את ההזמנה שלו על השולחן.
 
כמה ימים  לפני החתונה ביררתי עם הרבנים המוזמנים אם הם יגיעו וכולם הבטיחו שכן.
שני הר"מים שלי היו אמורים להגיע בוודאות משום שאחד ערך את החופה, ואילו השני היה עד.
 
ביום החתונה דיברתי עם ראש הישיבה הקודם שהבטיח שישתדל להגיע. שמחתי. הבריאות שלו היתה רופפת ואם היה אומר שלא יוכל להגיע לא הייתי כועס עליו.
 
לחתונה עצמה הגיע הר"מ שערך את החופה והר"מ שהיה עד, אך זולתם לא הגיע אף רב מהישיבה. ביזיון. זו הייתה הפעם הראשונה בה נעדרו כל כך הרבה רבנים מחתונה.
חשבתי לעצמי אחרי כן, מה האורחים יגידו: "הוא לא לומד בישיבת ההסדר___? איפה הרבנים של אותה ישיבה?".
 
היעדרות הרבנים לא עברה בשקט. התלמידים דיברו עם כל הרבנים שהבטיחו להגיע ולא קיימו.
המשגיח סיפר לאחד התלמידים שהוא הרגיש שאני לא באמת רוצה אותו שם. (אולי כי הנחתי את ההזמנה על השולחן שלו במקום לתת לו אותה ביד).
אבל זה תירוץ עלוב, הרי אני לא רוצה אותו שם בתור חבר, חברים יש לי מספיק. אני רוצה אותו שם כדי שיכבד אותי בנוכחות שלו בתור אחד מהרבנים בישיבה.
סיפרו לי שראש הישיבה החדש ישב בבית מדרש ולמד. (ההלכה היא שמבטלים תלמוד תורה בשביל לשמח חתן וכלה- מעניין מה הוא חושב על ההלכה הזאת).
היחיד שאני לא כועס עליו זה ראש הישיבה הקודם, שאני באמת ובתמים מאמין שהיה מגיע אילו הרגיש טוב.
 
הרבנים הפיקו לקחים מהחתונה שלי ומאז הם מכבדים בנוכחותם את החתנים שיוצאים מבית מדרשם.
 
החתונה עצמה הייתה מאוד שמחה, והרבה אנשים סיפרו לי אחר כך שזאת הייתה החתונה הכי שמחה שהם נכחו בה.
אולי זה בזכות היעדות הרבנים...
 
נכתב על ידי , 30/6/2003 22:13  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-14/2/2006 23:49
 



א-ב-א


 
בזמן האחרון הבן שלי התחיל לקרוא לי בשמי הפרטי במקום לומר "אבא".
מצד אחד זה ממש חמוד, אבל מצד שני אני מעדיף שיקרא לי "אבא".
איך אני אמור להסביר לו שלכל העולם מותר לקרוא לי בשמי הפרטי, חוץ ממנו?
בינתיים, אם אנחנו מתקנים אותו אז הוא ישר אומר "אבא". מעניין איך הוא מקבל את זה והאם זה מפריע לו שהוא צריך לקרוא לי בשם אחר משאר העולם.
נכתב על ידי , 30/6/2003 00:13  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בחור טוב ב-22/11/2007 11:19
 



שירותי מודיעין למספרים סלולריים זולים מ-144


 קיבלתי את זה באימייל, חשבתי שאולי זה יעניין את הציבור:







החברות הסלולריות מספקות שירותי מודיעין מקבילים וזולים ל-144 אבל לא רוצות שתדעו מזה; אנחנו נגלה לכם איך

 

לשלושת המפעילות הסלולריות הגדולות – סלקום, אורנג' ופלאפון, יש שירות חדש. הוא נוח, שימושי ויעיל, ויותר מזה - אחרי שמכירים אותו קשה להסתדר בלעדיו כמעט כפי שהיה קשה להסתדר ללא שירות ה-144 של בזק. לרוע מזלכם, ולמרבה ההפתעה – החברות לא ממש יוצאות מגדרן כדי לספר לכם עליו, ויותר מכך, נדמה כי הן אפילו מעדיפות שלא תדעו עליו כלל.

מדובר בשירות מודיעין טלפוני בחינם, שכל חברה מחוייבת לספק מתוקף היותה מפעילה סלולרית בישראל. המשמעות: בזכות הוראה חדשה של משרד התקשורת, כל מה שאתה צריכים לעשות בכדי למצוא את המספר הנייד של לקוח אורנג' למשל, הוא להתקשר למרכז השירות המיוחד של החברה ולהגיד את שמו המלא והישוב בו הוא מתגורר. אם הוא אינו חסוי, תקבלו את המספר בתוך שניות וללא תשלום. נשמע מצויין הא? אז איך זה שאתם לא מכירים את זה?!

סיבה טובה אחת היא בשל העובדה שהחברות דואגות להחביא את השירות המצוין הזה טוב-טוב מתחת לשטיח, ובאופן שגורם גם לדרך בה הן מחביאות את האנטנות שלהם להחוויר.

 

למה להן להסתיר את זה בכלל?

ההוראה החדשה הדורשת מהחברות הסלולריות לספק שירות מודיעין נכנסה לתוקף בתחילת מרץ השנה. על פי הדרישה, מחוייבות החברות לספק שירות מודיעין טלפוני של לקוחותיהם בחינם, או כאלטרנטיבה, להוציא ספר טלפונים אחת לשנה הכולל את כל שמות הלקוחות ומספריהם.

מבחינה כלכלית, מדובר בהפסד בטוח עבור החברות הסלולריות. את השירות הן מחוייבות לספק בחינם, הוא דורש מהן להקים מחלקה מיוחדת, להכשיר כח-אדם שיספק את השירותים ולשלם להם, ובנוסף, גם לספוג את מחיר השיחות הנכנסות. גם ספר הטלפונים הוא מכה לא קטנה: כדי שיהווה האלטרנטיבה לשירות הטלפוני הם מחוייבים להוציא מהדורה מעודכנת אחד לשנה ולדאוג להפצתה.

מבחינתנו, מדובר ביוזמה מבורכת של משרד התקשורת, שרצה בסך הכל לפתור את בעיית מאות-אלפי המספרים הסלולרים שאינם מתועדים בשום מקום ואין דרך כמעט לאתרם. אם עד כה הייתם רוצים לאתר מספר סלולרי, נאלצתם לפנות ל-144 של בזק, להתפלל כי המספר הגיע לשם ובנוסף גם לשלם ביוקר על כך. במקום שהחברות יקדמו את הפרוייקט החדש כשירות מוסף ומצויין ללקוחותיהם היקרים, התבאסו החברות עד כלות-נשמתם מהנטל החדש, ועשו ככל שביכולתם להמעיט את השימוש בו : אף מודעת פרסום בנושא, גם לא הערת שוליים בכתב קטנטן. השירות אינו מוזכר אפילו בהודעות החברה בזמן המתנה על הקו של שירות הלקוחות, מקום שבו מפרסמות החברות אפילו את השירותים הביזאריים ביותר שלהם, דוגמת בדיחות-באסאמס. שימו לב, ככה נראת התעלמות מוחלטת ומכוונת לגמרי. ככה זה שלא משתלם להם.

מה החברות שלכם עושות בשבילכם?

שירות המודיעין של סלקום, שאמור להיות נגיש בחינם, משתמש במספר בזק רגיל. המשמעות: כל עוד אתם אינכם לקוחות סלקום השיחה תעלה לכם כסף. כששאלנו את המוקדנית למחיר השיחה הודיעה בנחרצות "זאת שיחת חינם", דבר שאינו נכון עבור יותר משני שליש מהציבור. כששאלנו בסלקום מדוע הם אינם מפרסמים את השירות סירבו בחברה לענות אך הסבירו בעניין התשלום כי "השירות צריך להיות ללא תשלום והוא באמת ללא תשלום. 144 של בזק גובים תשלום על מתן המספרים, סלקום לא, והיא גם לא רואה מהשירות שקל. כמו שמשרד התקשורת דורש – אנחנו מספקים את השירות בחינם והעלות למשתמשי בזק והמפעילות האחרות הוא עבור שיחת בזק בלבד". בנוסף, מסרה הדוברת כי "השירות מסופק על ידי מוקד ייעודי שהוקם לטובת הנושא באגף שירות לקוחות ...", "המידע מועבר במקביל ל- 144 כפי שהיה נהוג מאז ומתמיד".

גם בפלאפון מיהרה נציגת שירות הלקוחות להכריז כי מדובר ב-"שיחת חינם", דבר שאינו נכון. כשאמנו לנציגה כי "לא ייתכן שקו רגיל יהיה שיחת חינם" אמרה כי "התבלבלה, ואכן מדובר בעלות של שיחה רגילה". לפלאפון, שאין להם אפילו מחלקה מיוחדת לעניין, השירות משתלב עם קו-שירות הלקוחות הרגיל. בתגובה לפנייתנו מסרה דוברת החברה כי "על פי משרד התקשורת המפעילות צריכות לפרסם את מספרי המנויים בספר טלפונים או בשירות מודיעין טלפוני. פלאפון עומדת בכללי הרישיון מפני שמופיעה בספרים האזוריים של דפי זהב, ובנוסף מפעילה שירות לקוחות, שגם מספק מודיעין ללקוחות פלאפון בחינם ולכלל הציבור בשיחה פנים ארצית רגילה", בנוסף, העידה הדוברת כי "בתקופה החברה מתכוונת פלאפון להציע את השירות באמצעות מספר חינם 1-800".

נציגת אורנג', שהייתה אדיבה באופן יוצא מן הרגיל, פירטה בפנינו כי מדובר במספר חינם, והודתה שגם היא מתפלאת מדוע השירות אינו מפורסם בכלי התקשורת: "הרבה שואלים מדוע אנחנו לא מפרסמים את השירות, אני לא תמיד יודעת מה לענות", לדבריה. דוברת אורנג' הגיבה לשאלותינו ב"אין תגובה".

מנהל אגף פיקוח-בזק במשרד התקשורת, חיים חביב, האחראי גם על תחום הרישיונות ואכיפתם אמר בתגובה לפניית חיים ברשת כי "האגף בודק את הסוגיה, מודע לבעיות שהוזכרו, העביר את תגובתו למפעילים ויפעל בהתאם", לדבריו.

אז איך משיגים את השירות?

בסלקום: מתקשרים למרכז השירות בטלפון 08-6299886 (או – 9886* בחינם ללקוחות סלקום), ומבקשים לברר מספר סלולרי של לקוח. אם תתקשרו מבזק, השיחה תעלה לכם כשיחה פנים-ארצית רגילה. ממכשיר סלולרי שאינו סלקום, תחוייבו כמובן בזמן אוויר.

באורנג': מתקשרים לשירות המודיעין של החברה בטלפון 1-800-055666, נותנים שם מלא וישוב ומקבלים את המספר הסלולרי. אם תתקשרו מטלפון בזק לא תחוייבו כלל, ממכשירים סלולרים שאינם אורנג' תחוייבו בזמן אוויר מופחת (מה שמוכיח שגם חינם הוא מושג יחסי).

בפלאפון: מתקשרים למרכז שירות הלקוחות של החברה בטלפון 03-5727766 (או 166* בחינם ללקוחות פלאפון) ומבקשים לברר מספר טלפון סלולרי של לקוח. כמו בסלקום, אם תתקשרו מבזק תחוייבו במחיר של שיחה רגילה. ממפעיל אחר, תחוייבו בזמן אוויר.

לאלו שמאבדים מספרים סלולרים לעיתים קרובות מדי, או נאלצים למצוא מספרים סלולרים בתכיפות, מומלץ לרשום את המספרים, אפילו בזיכרון המכשיר שלכם. לא תאמינו עד כמה זה יכול להיות שימושי, ויותר מכך, לא תאמינו עד כמה קל לחברות להסתיר כשלא משתלם להן.



 

נכתב על ידי , 29/6/2003 20:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)