לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

בן: 41



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2012

המפגינים "נובחים" ושיירת השרים עוברת (ב-BMW חדשה)


לפעמים המילה "מספיק" פשוט לא מספיקה. השבוע, כמעט בלי שהרגשנו, הוזהרו תושבי ישראל שלא להפעיל יותר מדי את מכשירי החשמל, כדי שמערך האספקה של חברת החשמל לא יקרוס. לפני פחות משבוע הגיע אליי חשבון החשמל, שהסתכם ביותר מ-1,000 שקל. אגב, אני גר בדירת שלושה חדרים עם כלבה ודגים, ואת הכביסה אני לא עושה בבית. בשביל סכומים כאלה, כשהמחירים רק הולכים ועולים, אני מצפה מחברת החשמל ומהמדינה לאפס תקלות בנושא האנרגיה.

 

אני תוהה לעצמי עד מתי הדברים במדינה ימשיכו להתנהל בצורה "חפיפניקית" וכל כך דפוקה. בדיקה לא מעמיקה מגלה, למשל, שבמקרים של משבר ברשת החשמל או צריכה גבוהה מדי ברחבי אירופה, דאגו הקברניטים להגיע להסכמי שיתוף עם מדינות אחרות, שיכולות לסייע באספקה במידת הצורך. במדינת ישראל הסכם שיתוף כזה כמובן לא קיים, ופגיעה ברשת החשמל משמעותה שיבושים קשים שעלולים להתרחש בכל הארץ.

 

אילו נושא החשמל היה הבעיה היחידה שבה אנו נתפסים לא מוכנים בגלל חוסר תפקודם של השרים ויתר בעלי תפקידים, וזו הרי בדיוק העבודה שלהם, הייתי מניח לזה. אבל המציאות דופקת בדלת של כולנו, ומראה לנו פעם אחר פעם כיצד ישראל פשוט לא מתפקדת בדברים בסיסיים. ראו למשל את שירותי הכבאות והשריפה בכרמל ואת פיקוד העורף במלחמת לבנון השנייה, או כל דבר אחר שהיה קשור במלחמה הזו. כמו כן אפשר להזכיר את נושא מחירי הדיור לזוגות צירים, את הטיפול בניצולי השואה, את התשתיות הלקויות, את רשויות המים שקורסות והרשימה עוד ארוכה מאוד.

 

אין לי תשובות לשאלה מתי העם יחליט שהוא באמת רוצה באמת שינוי. אבל בינתיים החליטו השרים להחליף את מכוניות השרד שלהם במכונית BMW בשווי של למעלה מ-400 אלף שקל, בכדי שהם יוכלו לעבור ליד אזרחי ישראל כאשר המכונית אטומה יותר והחלונות קהים יותר.  

 

אני חייב לסיים בשתי מילים על נושא הדרום. השבוע נפגעו בית קפה ומכונית ביד מרדכי מירי של חוליית מחבלים, שצלפה בכדורי 0.5 מרצועת עזה. מדובר בעליית מדרגה באיום העזתי. מכוניות, ובהן משפחות הנוסעות בצירים שעד עכשיו נחשבו בטוחים, חשופות לירי כבד יותר של המחבלים. כך גם בתים ועסקים רבים. הפעם פגעו הכדורים במכונית ריקה, ובה כיסאות לתינוקות. כנראה שאנחנו שוב מחכים לכך שתינוקות יירצחו כדי לפעול.

 

 

 


דורון נחום הכתב לענייני ביטחון ופלילים NANA10 
 

ניתן ליצור קשר: [email protected]


  

גם בפייסבוק: Doron Nachum

 
נכתב על ידי , 14/7/2012 12:57  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-15/7/2012 12:45



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדורון נחום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דורון נחום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)