לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



כינוי: 

בן: 41



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2012

פרשת ניסו שחם ולא רק: משטרה במשבר


השבועות האחרונים לא הטיבו עם כחולי המדים. הציבור ממשיך לאבד את אמונו, ונראה שפרשת ההטרדות המיניות של הניצב ניסו שחם והטיוח לכאורה של אחד מסגניו, המשמש מפקד מרחב, מביאים את המשטרה לשיאו של משבר תדמיתי שלא היה כמוהו בעבר.

 

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, מודע היטב למשבר העמוק, כשברקע גם הטיפול במפגיני המחאה החברתית, גם חוסר האונים מול העבריינות, וגם רמתם הנמוכה לכאורה של הקצינים הממלאים תפקידים בכירים בארגון. הרשתות החברתיות באינטרנט, בהן כל אחד יכול להיות שותף, מאפשרות לאזרחים לפרסם סיפורים מצמררים על התנהלות המשטרה, לצד תמונות של ניידות ובהן שוטרים המצפצפים על החוק כשהם חונים במקומות אסורים או מכים מפגינים.

 

בפיקוד המשטרה רואים את התמונות האלה, ונדמה שהם נמצאים בסוג של פניקה. במשטרה אפילו שינו את הפקודות, וכך למשל שוטרים מונחים שלא להתעמת עם מפגיני המחאה החברתית בתל אביב, ואפילו לתת להם לחסום כבישים - הכל כדי לא להיגרר למצב בו השוטרים יתועדו כשהם מפעילים כוח ואלימות. גם צילומי ניידות המשטרה החונות בניגוד לחוק הביאו לרענון הפקודות ואזהרה של המפכ"ל, אבל זה בינתיים לא ממש עוזר.

 

על המשטרה ללמוד מצה"ל: הקצינים לא מעל החוק


אם נחזור לרגע לפרשת ניסו שחם, מדובר בחשדות חמורים מאוד, בהם הטרדות מיניות, בעילה אסורה ועוד שלל מעשים שהשתיקה יפה להם. אם הדברים אכן נכונים, מדובר במצב בלתי נסבל. לצערי, כבר מן ההתחלה אנו רואים כי היחס והטיפול שמקבל שחם - שונים.

 

אם כנגד אזרח מהשורה היו מתלוננות מספר נשים, והרי מדובר פה במס שוטרות, הוא היה נעצר, נחקר ומובא לבית המשפט שם הייתה מבקשת המשטרה להאריך את המעצר בתנאים מלאים או מגבילים. לא כך במקרה שלפנינו. רשויות החוק, ובעניין הזה מדובר במחלקה לחקירות שוטרים, הסתפקו באופן מפתיע בחקירה באזהרה בלבד, ולפתע אין חשש כי החשוד ישבש הלכי חקירה.

 

למשטרה יש עדיין הרבה מה ללמוד מהצבא. גם שם היו בעבר ויש גם היום פרשות של ניצול ועבירות נגד נשים, אך סגנון הטיפול באירועים הוא שונה. שם לא חוששים לשלוח קצינים בכירים ככל שיהיו לכלא. שם גם תולשים את הדרגות והתנאים לאלו שהורשעו. לטעמי, גם המשטרה צריכה לאמץ מודל שכזה, ולהחליט שקצין שהורשע בעבירות שלא הולמות את תפקידו - לא יוכל להישאר עם הדרגות הגבוהות, גם לא בפנסיה.

 

לשפר את הקשר על הציבור בעזרת אנשי מקצוע


אני מסקר את המשטרה שנים רבות. מדובר בארגון גדול, וככזה יש בו אנשים טובים מאוד אך גם אנשים טובים פחות ולא מעט בעיות. אסור להסיק שכל המשטרה מקולקלת, כמו שלא ניתן להסיק שכל האזרחים פושעים בגלל שיש פשיעה. אני מכיר קצינים מצוינים, שוטרים שעובדים מסביב לשעון ויחידות מיוחדות שאפשר להשוות את פעילותן לסיירת מטכ"ל, ואני ממש לא מגזים.

 

למשטרה יש הרבה זכויות, אך יש גם הרבה מה לשפר. טוב יעשה המפכ"ל אם ימהר ויפעל נגד הדברים השליליים, ובמקביל ימנה אנשי מקצוע בתחום התקשורת בכדי שישפרו את הקשר עם הציבור, כדי להחזיר את האמון שהולך ומידרדר. 

 


דורון נחום הכתב לענייני ביטחון ופלילים NANA10 
 

ניתן ליצור קשר: [email protected]


  

גם בפייסבוק: Doron Nachum

 

 

 

 

נכתב על ידי , 28/7/2012 13:19  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יוסי ב-29/7/2012 22:15



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לדורון נחום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על דורון נחום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)