לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אנטי-אנה - הדרך להחלמה.


A place to accept yourself and your body. Fight your demons and go on. A tale of courage and heroizm. The story of each and every one of us.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2011

למה הפרעות אכילה - כאמצעי? השאיפה להיות טובה מספיק.


מאז הבוקר של כתיבת הפוסט הנוכחי על פלאפוני היקר, ישבתי ושברתי את הראש על מה גרם לי להיכנס לה"א מלכתחילה, דווקא כשנראה שמצאתי לי פינה שלווה. התיאוריות הקודמות שלי בנושא התגלו כלא-רלוונטיות.

 

מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי הילדה הכי רזה ואחת החכמות, אם לא הכי, בכיתה.  היינו חבורה של 4 בנות שהשתתפו בכל קורסי ומסגרות ההעשרה כל היסודי, וחלקנו המשיך גם בחטיבה. למעשה, כשהייתה מישהי בכיתה ז', הרבה לפני שניצני ההפרעה אפילו צצו, שהייתה רזה בצורה משמעותית יותר ממני [היה לה אשכרה גוף של דוגמנית, רזה, גבוהה יחסית ועם חזה גדול. היא נראתה מטומטמת אחושרמוטה אבל הייתה מהמצטיינות בכיתה. כל זה מאד הרגיז וגרם לי לקנא בה] התמרמרתי על זה מאד וקינאתי בה.

 

באותה שנה הידרדרתי בלימודים. כאב לי הראש מלהתרכז יותר מדיי, אני חושבת. ככה תירצתי את זה אז. הכישלון החוזר שלי בפתיחת-סוגריים, אחת הפעולות הפשוטות ביותר לביצוע במתמטיקה, ייאש אותי ונכנסתי למעגל שהזין את עצמו.

בפועל, הייתי בדיכאון בגלל המצב עם אמא שלי ובכלל בבית. לאו דווקא בגלל שהמצב אז היה כל כך חמור. הוא היה איום בשנה לפני כן [אבא בכלא, אמא בשיא תקופת האלימות שלה, אח"כ אבא לא בבית ואחיות שלי שמתרוצצות בין לבין, סבתא שמנסה לגרום לכולנו לקחת את הצד שלה...] ורק לא-משהו בשנה היא. אבל נפילות תמיד באות אליי בדיליי.  גם מבחינה חברתית היה לא משהו - אמנם לא היה סבל נוראי להסתובב עם שתי החברות שלי דאז, אבל הן לא הבינו אותי בכלל ולא ידעו עליי שום-דבר בעצם. יותר מזה, הן לא כיבדו אותי. זה גרם לי להמשיך להרגיש בודדה, כמובן.

אני מניחה שלחלקכן התמונה אפילו מוכרת - בבית הכל חרא, בחוץ אין לאן לברוח.

 

בכל מקרה, אחרי שעברתי בי"ס שהתקדם בחומר הרבה יותר מהקודם, היו בו אנשים כיפיים ובוגרים [היום אני יודעת שיש דבר כזה בוגרים מדיי, ובהחלט היינו כמה כיתות של בוגרים מדיי] והרוב המוחץ של השיעורים היו לפחות משעשעים, חזרתי להתעניין בלימודים. אם כי הציונים לא ממש עלו למיטב זיכרוני. אף-פעם לא השקעתי רגע בלימודים מחוץ לב"ס, אני מניחה שזו הסיבה.

בסוף ט' בעקבות לחץ שרובו הגדול מאבא שלי, תפסתי את עצמי והבנתי את המציאות - אני שמנה ונכשלת בלימודים. או לפחות בתחום היחיד שהיה חשוב לו. מתמטיקה. והיו לי רגליים מכוערות ואסור לי ללכת בחצאיות קצרות בכלל, כמובן. שאף-אחד לא יראה את הזוועה. ולמי אכפת שאני ורוצה חצאית סקוטית כבר 4 שנים, העיקר שהרגליים שלי ראויות רק לעיקום-האף הזה. ואני צריכה להתחיל לרוץ תיכף ומיד, אלא מה.. לא חסרו גם הערות בסגנון מאמא שלי. [שאגב, עדיין נראתה כאילו היא בתחילת היריון של תאומים למרות שהיא ילדה 6 שנים לפני כן. הרי לכן מודעות-עצמית. נראה לי שהיא סתם קינאה]


[זה היה בפוסט הזה, שמהווה דוגמא מצויינת לפרק הנלמד היום, "איך להכניס את הבת\נכדה שלך להפרעות-אכילה ולתסביכי-אישיות לשארית חייה?"
http://www.polyvore.com/fuck_expectations/set?id=12996670 ]

 

אז הפסקתי לאכול ארוחות-צהריים בכפר כמעט בכלל, בין היתר כי לא הייתי רגילה לאוכל חם ולא ידעתי איך, מה ובאיזו כמות לאכול והייתי יוצאת עם הרגשה נפוחה ובחילה תמיד. הגוף גם לא היה רגיל לאוכל מגוון ומזין. אני מניחה שהוא הכין סטוקים לשנים השחונות הבאות בשנתיים האלה ובכך זירז את בואן באופן אירוני.

במקום זה הכנתי שיעורים במתמטיקה והתכוננתי למבחנים. לכאורה נפלא - גם מרזה וגם מחכימה. ממש ילדה מוצלחת ויפה אני אהיה בסוף השנה, מה, לא?

אבל גם בסוף השנה לא הייתי רזה מספיק, והציונים לא היו טובים מספיק. הייתי חייבת להמשיך ללמוד, לאכול פחות, לרוץ יותר, תרגילי רגליים, כפיפות בטן, שכיבות סמיכה. גם את הפעילות הגופנית ההורים שלי עודדו, יש לציין. וזה לא שמישהו שם לב למשהו יוצא-דופן או חלילה, לא בריא. וזה למרות שידיד שפגש אותי אז סיפר לי שנים אחר-כך ש"עצמות הבריח שלי בלטו בהתרסה זועפת אפילו דרך החולצה" - אז זה לא שנראיתי בריאה במיוחד.

ועדיין לא הייתי טובה מספיק, הייתי חייבת לנסות יותר. השלימו על-פי דמיונכן האישי. הנחתי שיגיע שלב שבו אהיה טובה מסיפק. רזה מספיק. יפה מספיק. טובה מספיק ולא-אנוכית מספיק.

ובמציאות - תסביך "אני לא טובה מספיק. רק עוד טיפונת של בלתי-אפשריות, סטנדרטים שהופכים אנושיות לפיקציה וקריעה-עצמית ואהיה מושלמת מספיק כדי שתשימו-לב אליי, נכון?


אנטי-אנה 55 anti ana

ותגידו שאני ילדה טובה מספיק ושעצם היוולדי היא לא טעות חייכם ושלא הרסתי לאף-אחד את החיים, נכון?"

לא באמת יכולתי להאמין שאני - כאדם - יכולה להיות טובה מספיק. לכן, בהשלכה המטאפורית-בצורה-ממשית-מדיי של העניין, גם לא יכולתי להיות רזה מספיק. "רק עוד קצת וזהו" לכאורה. אבל כולנו כאן יודעות איך ה"רק עוד קצת" הזה נגמר, נכון?


anti ana 56 אנטי-אנה

 

וגם זה אף-פעם לא מספיק:


אנטיה אנה 57 anti nana

[העיקר שלשנוא את עצמנו על זה אנחנו נמשיך, הא?]

 

נכון? ואם בשום-מצב לא נהיה "מספיק רזות, מספיק טובות, מספיק מוצלחות, מספיק יפות, מספיק חכמות", אולי הבעיה... לא בנו בכלל?

אולי הבעיה היא בעיניים של מי שמסתכל עלינו?

וזה עצוב, כי לפעמים מדובר באנשים שאמורים להיות הכי קרובים אלינו. משפחה, בעיקר. לפעמים חברים. בני-זוג. בנות-זוג. אנחנו לא מצפות לכזו תגובה בכלל מהאנשים האלה, לשליליות הזו, לפסילה של מי שאנחנו. וזה עצוב, נכון. ופוגע, נכון.

אבל האנשים האלה רואים את מימוש-הפנטזיות שלהם עצמם מול העיניים שלהם, במקום לראות אתכן. והם צריכים להבין שאתם לא איזו "ילדה\נערה\אישה" בהזמנה, אתן פשוט - אתן.

חוץ מזה, האם אותם אנשים הם אכן כלילי-השלמות שהם מטיפים לה בעצמם? או שגם להם, כמו לנו - יש חולשות ופגמים?

 

אז הנה. מעירים לנו איזו הערה ומיד חוסר-הביטחון שלנו קופץ עליה, דוגמת 'אם רק לא האף הזה, הוא היה מסכים לצאת איתי', ואנחנו רצות מיד לשנות. זו המסקנה שלי מכל הסיפור.

 

אז, לא. החיים לא עובדים ככה. אם אין לך מספיק ביטחון-עצמי להגיד למי שחושב שאת לא טובה מספיק ללכת לעזאזל, לפעול על סמך הביקורת שלו ממש לא יגרמו לך לפתח כזה.

 

פלא שניתוחים פלסטיים [והם לרוב לא נוטים להיות מוצלחים במיחד, בלשון המעטה. ולראייה הבלוג הזה של שלו שמשעשע אותי השנה ומשהו האחרונות:

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=144100 ] ובוטוקס וכל הפרוצדורות המלאכותיות האלו מצליחים כל-כך בימינו.

ואפילו לא התחלתי לדבר על התפיסה הלא-מציאותית, מלאכותית ובעיניי גם מכוערת באופן גרוטסקי של יופי בתרבותנו הנאורה כמו ישבנו של זחל ממוצע.

וה"א נכנסות איפהשהו בין כל הדברים האלה. אלא שברור שלהיות רזות יותר לא ישפר פלאים את מעמדנו החברתי שמושפע באופן ישיר יותר מההתנהגות שלנו מאשר מהמראה שלנו [לפחות בחוג שאנחנו באמת רוצות למצוא את עצמנו בו]  וברור שהימצאות בתת-משקל לא תעניק לנו כוחות-קסם של יכולת הסתדרות בחברה וביטחון-עצמי. היא לא תעלה את הערך שלנו בעיני עצמנו. למעשה, אנחנו נכנסות למעגל שבו אם לא קורה נס, אנחנו כנראה לא רזות מספיק.

אנטיה אנה 58 anti ana

[הנה, רזה מספיק?]

 

או שאנחנו מתמכרות לתהליך מסיבות אחרות השמורות עימנו. יצר הרס-עצמי, חלק מניסיון לכפר על משהו, שאיפה להישאר ילדות לנצח או התמודדות עם טראומה מינית מודחקת, וכו'. פתאום זה מתקבע באישיות כי יש מספיק גורמים שמושכים את ה"א.

בכל-אופן, התוצאה היא שאנחנו הופכות מסתם בנות בדיאטה שמנסות לספק את הסובבים אותן למופרעות אכילה.

 

אני אומרת לשלוח אותם לעזאזל ושיקבלו אתכן כמו שאתן.


אנטי אנה 59 anti ana анти ана

[ושתו תה. כן, אפשר עם סוכר]

 

 

נכתב על ידי , 28/6/2011 14:29   בקטגוריות אנה., הפרעות-אכילה כאמצעי., ובנימה אישית., למה אנורקסיה?, סיפור אישי., תמונות אנטי-אנה., אופטימי, אינטרנט, ביקורת, בית ספר, פסימי, שחרור קיטור  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Baba Yaga ב-9/7/2011 16:36
 



למה הפרעות-אכילה, כאמצעי? על ה"א, אשמה ואובססיביות.


 


 "Avalanche is sullen and too thin
She starves herself to rid herself of sin
And the kick is so divine when she sees bones beneath her skin
And she says:
Hey baby can you bleed like me?
C'mon baby can you bleed like me"


 



אנטי-אנה 50
[אל תחפשו Bleed בגוגל, תעשו לעצמכם טובה.


הלכתם לחפש, נכון?]


פעם נוספת שציטוט כלשהו שלח אותי לחשוב. הפעם של גארבג'.
הסיפור שלי עם השיר משעשע ומגניב, אך רק מעצם היותי סימבוליסטית מהתחת בזמני הפנוי.


 


מה בין ה"א לביקורת-עצמית מוגזמת?


 


ראשית אנתח את אותה נטייה לביקורת-עצמית מוגזמת. כמו הרבה
רגשות שמניעים דברים, היא מורכבת משבבי רגשות במינונים אינדיווידאוליים שונים.
למעשה, כמו גם בקשר לאהבה, שני אנשים עשויים להתייחס למה שנראה כמו שני רגשות שונים
לחלוטין באותו השם וליצור בילבול רב שקשה יהיה למצוא בו ידיים ורגליים.


ולכן אגדיר כאן, בצורה כללית עד כמה שאינדיבידואל אנושי
וסובייקטיבי-מיסודו יכול להגדיר את שהוא רואה רק דרך עיני עצמו, את הרגשות ש-שוב,
בעיניי-מהווים את הבסיס לביקורת-עצמית מוגזמת, שאקרא לה בקצרה (ע"ר).


חרטה - מחשבה על פעולה כלשהי, בין אם מחשבה, אמירה,
רמיזה, מחווה, מעשה פעולה או בחירה הרת-גורל, שלדעת האדם הנושא אותה היוותה טעות
והייתה אמורה להיעשות אחרת.


יכולה להיות מוצדקת - כאשר הפעולה אכן הייתה שגוייה או
לא-בריאה במבט לאחור והאינדיבידואל היה מודע לכך שהיא עשוייה להיות כזו כשבחר
לעשות אותה,


או לא מוצדקת -כאשר התוצאה לא בהכרח הייתה משתנה בצורה
משמעותית לו האדם היה פועל אחרת.


חרטה מובילה לאשמה.


אשמה - הרגשה צורבת ומרה, שנובעת מהמחשבה, שוב - בין אם
מוצדקת או לא, בכך שהפעולה שנעשתה בעבר בידי האינדיבידואל החש-אשמה הייתה שגוייה.
ההבדל בינה לבין החרטה הוא לקיחת-האחריות המוחלטת על הפעולה וקביעת כיוון לאצבע
המאשימה [להלן-אני האשם].


הרגשת האשמה יכולה להיות מוצדקת - כאשר האינדיבידואל פעל
בידיעה שהפעולה עלולה לגרור תוצאות לא נעימות בסבירות גבוהה, גם, ובעיקר אם, הוא בחר להתכחש להשלכות הללו.


או לא מוצדקת - כאשר האינדיבידואל לא ידע את תוצאות או את
השלכות פעולתו, והוא עדיין בוחר לקחת עליה אחריות כאילו הוא היה מודע להם.


באשמה יש אלמנט דומיננטי של ייסור-עצמי. כמישהי שמאמינה
שלכל רגש יש איזו מטרה אבולוציונית בסיסית, אני דוגלת בכך שאשמה נועדה כדי שנוכל
ליצור בעצמנו ועל עצמנו, התנייה-שלילת כלפי פעולה מסויימת שנחשבת כבחירה רעה
בעינינו, או שהניבה תוצאות או גרמה להשלכות שליליות .בכך נוכל, בעיקרון ועל-פי התאורייה,
להימנע מחזרה על אותה פעולה בעתיד.



כמובן, ישנם אינדיבידואלים שמתמכרים להאשמה-עצמית ובשלב
מסויים בוחרים בפעולות שלילות בכוונה-לא-בדיוק-מודעת-תחילה, רק כדי לייסר את עצמם
אחר-כך.


הפעולה שקולה, כפי שניסח זאת יקירי יום אחד, להתפלשות
בבוץ ואז פריצה בצעקות על כמה מלוכלך נהייתי.


 


וכמובן, ישנה גם פעולה עקיפה של האשמה-עצמית, המתבצעת
כאשר גורם זר מאשים את האינדיבידואל, בין אם בצורה מוצדקת או לא, בפעולה כלשהי
שביצע או לא ביצע.


האימרה 'אתם לא תאמינו כמה השפעה יש גם להאשמה במשהו שלא
עשיתם ושאתם באופן ברור לא אשמים ב
ו' עשוייה להישמע לעוסה או אבסורדית, תלוי באיזה
צד של המתרס אתם.


לצערי הרב, זה לא הופך אותה לפחות נכונה.


 


ועכשיו לבושה. הבושה כרוכה בסביבה. אם אשמה היא רגש שבא
מהאדם כלפי עצמו או מאדם אחד אל אדם אחר, אזי שהבושה נובעת מהאינדיבידואל כתגובה לסביבתו.


 



[ בתוך השקית, שם חמים ונחמד, אף אחד לא שופט-הן אנחנו לבד!
האמנם? ]


 


ועכשיו, לאחר שסיימתי לזיין לכם את השכל במונחים גבוהים
בניסוח רפטטיבי שנשמע כמו עבודת-מחקר מזדיינת וקולנית, [פארדון על הצורפתית, מה שרי] נעבור לנושא.


הנה, נושא [עוגייה עם סוכר למי שמנחשת מאין הרפרנס].


 


אני חושבת שהתהליך הוא כדקלמן - אובייקט נכנס לחיים של א'
וגורם לה להרגיש אשמה. היא, בין אם [א'.] מכפייתיות שיש לה לגבי רגש האשמה, [ב'.] עקב
אי-מודעות/עודף תמימות או [ג'.] בגלל שזו הברירה היחידה שהיא רואה בפניה - לא מטפלת בגורם
מן השורש, אך מרגישה צורך לטהר את עצמה מהרגש הזה. ובצדק.


אשמה ובושה הם מהרגשות
הקשים ביותר, כיוון שאין להם פורקן. בסדר, טעינו, התנהגנו כמו מפגרים או סתם
התבלבלנו ונתקענו בסיטואציה מביכה - מה עכשיו?


בניגוד לכאב, צער, אובדן, עצבות, אכזבה וחבריהם, לרגשות
האלה אין פורקן בבכי. מצד שני, הם גם לא ממש גורמים לך לרצות לחייך ולצחוק.


לא לחינם הסמוראים, למשל, מעדיפים להתאבד מאשר לשאת בנטל
הרגשת הבושה. אין פורקן, אין קטרזיס, אין לך איך להוציא את זה מהמערכת. נדפקת.


 


אז מה עושים, בעצם?


אותה א' בוחרת לקחת אובייקט אחר בחייה ולהשליך את האשמה
עליו. לא להאשים אותו, שימו לב. להשליך את הרגש עליו. להפוך אותו לאיקון [כינוי לסמל דתי בנצרות האורתודוקסית, ככל שידוע לי. זו שנפוצה ברוסיה והמסביב] ולהרחיק אותו מהחיים שלה,
ובכך גם להרחיק חלק מהרגשת האשמה שמציקה לה. בדרך-כלל חשיבות האובייקט תנוע
מ'הכרחי לקיום חיים' [אוכל, מישהי?] עד רמת שוליות כלשהי [מקלחות, סדר, בגדים, ציפורניים, גבות, עור, להמשיך?], אבל לא בהכרח. הוא יכול לבוא לידי ביטוי
גם בכפייתיות כלשהי, שיכולה להגיע לרמה של חרדת-קודש אובססיבית וחסרת פרופורציה.



anti ana 51


לסדר ולניקיון, למשל.


נשמע למישהי מכן מוכר?


אני אבחר להשאיר את השאלה הזו פתוחה.


 


כמובן שהבריאות בשיטת הפעולה הזו מאד מוטלת בספק ותלוייה
בגורמים רבים מכדי למנותם, שאיזו פרופורציה הזוייה של השילוב ביניהם עלולה להוביל
לגיבורת הבלוג הזה, הלא היא ה''א היקרה שלנו.


אך באבא-יאגא לא מתכוונת להניח למשהו כמו בלתי-אפשריות
לנצח את היהירות שלה. אתחיל מההתחלה, כמובן.


האם הנטייה לתחושת-אשמה נטועה בא' מלכתחילה, וכאשר תימצא
לה אמתלה מספקת היא תהיה מוכנה ומזומנה לחטוף אותה ולהתפלש בה?


כמובן שעל זה כולנו נענה 'לא' נחרץ ושלילי מיד.


מה, אנחנו?! מה פתאום?


אבל שאלה לי אל כולכן. וענו עליה בכנות המירבית לעצמכן
בבקשה, אתן הן אלה שאמורות לדרוש מעצמכן את התשובה ולא אני. האם אתן נוטות להרגיש
אשמות לעיתים קרובות? לא?


ומה לגבי בושה?


עכשיו חישבו שוב. לא יועיל לא יזיק.


 


ואם התשובה לפיסקה היא עדיין שלילית באופן נחרץ, הבה נצעד
הלאה, כשאנו יודעות שאין לכן נטייה להאשים את עצמכן לחינם או להתבייש בפעולות שלכן
ללא הצדקה. זה לא אומר שאתן לא עושות את זה. רק אמרתי שהנטייה לא קיימת. רובנו
הגדול מאשימים את עצמם ומתביישים בשטויות מדי-פעם. זה אנושי.


 


נעבור לאספקט נוסף של (ע"ר).


האם אתן נוטות להתחרט על פעולות הרבה? גם על בחירות
פשוטות ושגרתיות כמו צבע הצללית בבוקר או ארוחת-הצהריים שלכן ומה שהיא כוללת
בתוכה? והצלחת שבה תאכלו? אפילו לא הקייס של הפלאפון?


האם כל בחירה קטנה נראית גורלית לפחות כאילו עתיד-האנושות כולה [גם כן אבדה כבדה, מי ישמע] מונח על כף-המאזניים?


אם משהו מהתיאור למעלה נשמע לכן מוכר, הריני שמחה לבשר
לכן שיש לכן (ע"ר).


מה שכבר מקרב אתכן לפרופיל המסויים שיוצא לי לראות הרבה
מאד אצלנו מופרעות-האכילה: בד"כ יותר אנה ממיה, היגיינית עד-כדי פאנאטיות,
נוטה לריחוק רגשי מסויים [מסתם אדישות לאפאטיה כללית וקטטנויה נפשית], מלנכולית ובודדה רוב הזמן, פרפקציונליסטית [באמאשכם, 'פרפקציוניזם' זה כזה זרם בציונות] ודורשת מעצמה
הרבה מעל לאפשרי ואז זועמת על עצמה כשמשום-מה היא פשוט נכשלת, כנראה מתוך עצלנות-גרידא,
בלקפוץ מעל לירח על גב פרה בעודה שוזרת שמיכה מזרי-וורדים. מסוגרת. מדברת מדיי או יותר מדיי, אבל אף-פעם לא בדיוק על עצמה.


וכמובן, נטייה דומיננטית להלקאה-עצמית.


 


עוד מונח שתאלצנה לסבול אותי מסבירה באורח
מדעי-עד-כדי-שיממון.


שילוב של האשמה-עצמית וחרטה.לעיתים מלווה בשלל מילים גסות
ולא מוצדקות או רלוונטיות במיוחד, רק לשם ההלקאה. מחשבה אובססיבית על פעולות שנתפסות כמוטעות לאחר עשייתן, ניתוח מלא ומפורט של איך שהן היו אמורות להיעשות אחרת.
לפעמים ענישה פיזית או מנטלית מסויימת.


אבל כמובן שזה לא נשמע לנו מוכר... נכון?


 


עד עכשיו פירטתי את הסיבות למה השלכת-החטא הזו, משמע -
השלכת האשמה על אובייקט כלשהו בחיים של א' כאשר היא מרגישה אשמה ולא יודעת איך או
בוחרת שלא לדעת איך, או אפילו במקרים [הנדירים] בהם היא באמת לא יודעת איך להתמודד - היא
רעיון רע
.


 


מתי בעיניי היא מוצדקת ובריאה?


כפיתרון זמני. ישנן מספיק סיטואציות בחיים שלנו בהן אנחנו
מואשמות או מאשימות את עצמנו בפעולה, מוצדקת או לא. בדרך-כלל לא מוצדקת למעשה,
שבהן פשוט אין איך לפתור את הבעיה מהשורש.


אם אותה א', דרך-משל, מאמינה שהיא אשמה בכך שהיא נולדה.
או נאנסה. או בכך שלאחותה יש תסמונת-אספרגר. או בכך שההורים שלה התגרשו. או בכך
שהיא עפה המלימודים עקב יחס-מזלזל וריבוי הברזות. או בכך שהיא דחפה את אחותה וזו
נפלה ונכנסה לתרדמת.


אין למצבים האלה פיתרון. אין לאשמה את הקטרזיס המינימאלי
הזה, של פעולה שגוייה שתוקנה.


לכן אולי בהשלכת-החטא, כל עוד היא לא נהפכת להרגל, יש
התמודדות עם המבוי-הסתום הזה. אולי זה הפיתרון הכי נגיש.


צריך לזכור שלבסס חיים ששואפים להיות בריאים על אובססיות
וגישה קיצונית זה כמו לנסות למלא דלי בעזרת מסננת ישנה שחלק מהחורים שלה נסתמו.


כשהדלי מרחק של קילומטר מהנהר הקרוב, נגיד.


 


anti ana 52 אנטי-אנה 5


 


[אבל כמה שזה רומנטי, כל ההפרעות האלה~]




שהרומנטיקה תישאר לחלומות ולספרים, אמרה באבא-יאגא וטרקה את דלת הצריף.

נכתב על ידי , 24/6/2011 03:41   בקטגוריות אנה., הפרעות-אכילה כאמצעי., למה אנורקסיה?, מיה., קבלה., אהבה ויחסים, ביקורת, שחרור קיטור, סיפרותי, עבודה  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה




7,868
הבלוג משוייך לקטגוריות: נשיות , המתמודדים , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBaba Yaga אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Baba Yaga ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)