לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מטבחונט. הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד


המקום הקטן שלי סביב ובתוך האהבה שלי למטבח. מתכונים השזורים בסיפורים מהחיים. חוויות והמלצות על כל מה שנעים וטעים. טעמים וריחות עם קמצוץ געגועים לטעם של פעם וטאץ´ עכשווי

Avatarכינוי:  מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

6/2014

עוגת פיסטוק עסיסית בחמש דקות עבודה


אין כמו העוגה של שבת בבוקר עם הקפה.

 

יש משהו כייפי במיוחד בידיעה שעל השיש מונחת עוגה ביתית וטעימה, וכשאני מגיעה לסוף השבוע

וחושבת על העוגה שאני רוצה להכין לשבת, אני בדרך כלל מחפשת את המתכונים הקלים. את אלה

שמכניסים כמה מצרכים לתוך קערה, מערבבים, והופ - נוצרה עוגה נפלאה. יש לי לא מעט מתכונים

משובחים שכאלה ואת חלקם אתם גם כבר מכירים, אך אני לא שוקטת על השמרים ופה ושם מחפשת

לשלב טעמים חדשים ומעניינים, כשעיקרון אחד מנחה אותי – העוגה חייבת להיות בחושה וקלה להכנה.

 

אז אני מתחילה למדוד, ולערבב, ולשדך ולמזג. מורידה קצת מפה ומעלה קצת משם עד שמגיעה

לתוצאה המושלמת ואני יודעת – עוגה חדשה נולדה!

 

הפעם הייתי במצב רוח לפיסטוק חלבי. היו לי בבית פיסטוקים קלופים ומחית פיסטוק מאיזו עוגת קרם

שעשיתי פעם. דימיינתי לעצמי עוגה עסיסית ורכה, גדושה בפיסטוקים ובאלף טעמים, וניגשתי למלאכה.

התוצאה היתה מופלאה במרקמה ובטעמה ובעלת צבע פיסטוק יפיפה.

הבעיה היחידה עם העוגה הזו היתה שלשבת בבוקר כבר לא נשארה פרוסה.

חוסלה בטרם עת תוך כדי שכבר מהביס הראשון קיבלתי מסרים שמעתה והלאה

זו עוגה המועדפת על בני הבית. רוצים גם? קדימה!

 



החומרים: (תבנית 26)

200 גרם חמאה רכה

1 כוס סוכר

4 ביצים

2.5 כוסות קמח

100 גרם פיסטוק קלוף טחון (ניתן לקנות מוכן או לטחון בבית)

1 שקיק אבקת אפיה

1 גביע שמנת חמוצה

1/4 כוס מיץ תפוזים

1 כף מחית פיסטוק (להשיג בחנויות המתמחות בצרכי אפיה)

חופן פיסטוק קלוף חתוך גס בסכין

 

אופן ההכנה:

מקציפים בקערת המיקסר את החמאה עם הסוכר עד לקבלת תערובת אחידה.

 

מוסיפים את הביצים בזו אחר זו וממשיכים להקציף עד לקבלת קרם תפוח ובהיר.

 

בקערה נפרדת מערבבים את הקמח עם אבקת האפיה והפיסטוק הטחון.

 

מוסיפים לקערת המיקסר חצי מכמות התערובת, את מחית הפיסטוק ומחצית גביע השמנת וממשיכים

לערבל אך על מהירות נמוכה יותר, מוסיפים את יתרת תערובת הקמח, יתרת השמנת ומיץ

התפוזים וממשיכים לערבל רק עד לקבלת תערובת אחידה.

 

מעבירים את המסה לתבנית משומנת ומפזרים את הפיסטוקים החתוכים על העוגה.

 

אופים בחום של 150 מעלות כ-ארבעים דקות עד אשר העוגה מזהיבה וגפרור במרכזה

יוצt יבש עם מעט פירורים לחים.

 

 

• מצננים ומאחסנים בטמפרטורת החדר.

• מומלץ לחמם כמה שניות במיקרו לפני ההגשה.

• בוזקים אבקת סוכר לפני ההגשה.

 

נכתב על ידי מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד , 17/6/2014 19:25  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



891,444
הבלוג משוייך לקטגוריות: תחביבים , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מטבחונט - הבלוג של דפני - מתכונים, סיפורים ועוד ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)