לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קטרפילר


יצירות, מחשבות והגיגים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2012

תופעה: קיבוץ נדבות ברשת!


 

מי ממכם לא מכיר את התופעה הזו של ללכת ברחוב בראש גאה, עם ארנק מלא בכסף, בדרך לבילוי בעיר. בצד הדרך נמצא לו זקן מטונף עם בגדים מלוכלכים, מושיט את ידו לצדקה ומרים שלט בשפה שהוא בעצמו לא יודע לקרוא. תחשבו על כל הגועל נפש שעולה לכם, הידיעה שהוא לוקח את הכסף הזה ומשתמש בו כדי לקנות סיגריות / סמים / אלכוהול, והמחשבה שעוברת לכם בראש - "תקום ותשיג עבודה, יא אפס". עכשיו, מה הייתם עושים אילו היה מדובר באנשים צעירים, מלאי און שרק מחפשים לעשות את המכה שלהם על חשבונכם. האמת היא שזה לא כזה מדע בדיוני. בשנה האחרונה מתפתחת לה תופעה מכוערת של אנשים שמנסים לעשות כסף בדרך הקלה ביותר שאפשר - קיבוץ נדבות ברשת.


      הקבצן הוא הסממן הבולט ביותר של המצב הגרוע ביותר אליו אדם יכול להתדרדר בחברה. זהו הקו שאותו אסור ל"אדם מהוגן" לעבור; הקבצן מראה לאחרים - אלה שעדין יש להם פרנסה - שהם חייבים להתאמץ עוד קצת, כדי לא להגיע למצב הנורא שהוא מסמל, וזאת למרות שאולי נמאס להם מעבודתם או שהם שונאים את הבוס. כמו הכלא, כמו בית החולים הפסיכיאטרי, הקבצן מסמן את הגבול בין ה"מקובל" לבין ה"בלתי-מקובל", בין התורם לחברה לבין הפרזיט, ובכך עוזר לשמור על היציבות החברתית. אבל כנראה שיש אנשים מסוימים שלא בוחלים באמצעים כשזה מגיע ללגנוב כסף מאחרים תחת מעטה של מרמה.


      הקבצן הראשון שעולה לי לראש זהו דורון פישלר מבלוג "עין הדג" שטוען שאחרי 12 שנה, הוא כבר לא יכול לעשות את מה שהוא עשה במשך כל אותם שנים, וכעת הוא צריך כסף. מאיתנו. הגולשים. כמובן שהיו כמה פראיירים ששילמו לפרזיט הזה את הסכום הרצוי, אבל אז הוא נהיה גרידי. בכל פעם שהגולשים הגיעו לסכום הנקוב, הוא העלה אותו עוד פעם, ועוד פעם ועוד פעם. חמדן כבר אמרנו? הסכום הנוכחי הגיע ל50,000 ובעוד יומיים המבצע יגיע לסיומו. בינתיים, הבחור לא באמת יפסיק לרדוף בצע. אתם הרי יודעים מה אומרים? כסף מעוור אנשים. אז אני משערת שבעוד שנה הוא יפנה שוב אל הגולשים ויבקש מהם לתת לו את כספם. וכך יוצא שהבחור הזה עושה יותר כסף בחודש מאשר סכום המשכורות השנתי של עובד שכיר המקבל שכר מינימום, וזאת מבלי שפישלר עשה דבר! 


      והוא לא היחיד שעושה את זה. קחו לדוגמה את קבצני הפאנץ' ליינרס, דרור חכימי ואלון לוין, שמנסים לסחוט כסף עבור סדרת רשת שכל קשר בינה לבין משחק הוא מקרי בהחלט. כמה מטומטמים אנשים יכולים להיות? רבאק, יושבים מולכם אנשים שמקבלים משכורת מארגון בין לאומי כדי להפגש פעם בשבוע ולדבר על ספורט בידורי, והם אלה שצריכים כסף? מתקפת הטרולים הזו חייבת להפסק. אתם יודעים כמה אוהדי האבקות יש בארץ? וכמה מתוכם מבקשים כסף מאחרים כדי להמשיך ולאהוב את מה שהם מגדירים כתחום עניין? משהו חייב להיאמר - עובדים עליכם בעיניים. אתם רוצים לראות תוכן טוב על האבקות? תראו CCW, תראו את הסרט "המתאבק", חפשו אירועי WWE ישנים ברשת. זה לא כזה קשה וזה בחינם.

 

      בשורה התחתונה, התופעה הזו רק מתחילה לרקום עור וגידים. אני רואה אנשים כמו עומרי חיון נופלים לנישה הזו וגם אליו יש לי ביקורת רבה. זה לא צריך להיות ככה. האנשים האלה צריכים לקום על הרגליים, לתפוס את עצמם בידיים ולהשיג עבודה. זה לא ייתכן שאנשים ירגישו בנוח להושיט את ידם כדי לבקש כסף מאחרים. זה בזוי בעיני. קבצנות היא לא משהו שמקובל בבית ספרי. גם אם נסתכל על התופעה בעין רחבה יותר, נגלה שהיא הרבה יותר משמעותית ממה שתיארתי כאן. תחשבו על זה - קבצנות מובילה לחמדנות וזו מובילה להתניות בתשלום. וזה לא צריך להיות ככה. תוכן ברשת צריך להיות בחינם. ביום שבו תוכן מקוון יהיה בתשלום זה גם היום שבו האינטרנט ימות. 


- - - - -


מקום לתגובות המוזכרים בכתבה:

נכתב על ידי NetaMimi , 29/12/2012 08:16  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  NetaMimi

מין: נקבה




26,858
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNetaMimi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על NetaMimi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)