בגרות ראשונה בחיי, היסטוריה א'. אני רואה מלאאאאא אנשים שלא מהשכבה שלי בוכים על זה שהא הייתה זוועה וקשה ואפילו הקדישו לזה כתבה בYNET. מה אני חושבת על זה? הניסוח בשאלה 4 היה מטומטם וממש לא הבנתי מה רצו מחיי *ולכן לא עשיתי אותה*. סעיף ב' בשאלה 3 היה קשה אבל עשיתי אותו בסופו של דבר (אני לא יודעת אם טוב). התשובות לשאלות האמת היו ארוכות יחסית למבחנים ולמתכונת אבל אני לא יכולה לדעת בוודאות כי חילקו לנו דפי משבצות (O_ם) ואני לא ככ יכולה לשוות אם כתבתי יותר מהרגיל או לא כי זה לא שורות.
היה לי סיכום טוב של אחת המורות בשכבה שבה נכנס 99% מהחומר בערך (אני מתבססת על הידע שלי) אז אני לא רואה כאן בעיה כלשהי.
בסופו של דבר אני לא מתלוננת יותר מידי. אני מבינה אנשים שאומרים שלא לימדו אותם חומר כי הם באמת לא היו יכולים לעשות משהו (מיקודית זה לא זול!). יכול להיות שזה בגלל שאני לא מצפה ממשרד החינוך שילך לקראתי ואני מצפה שיעשו לנו בחינה קשה למרות שאני מקווה לאחת קלה. באמת שאני לא מצפה ממשרד החינוך וממורים בכללי ללכת לקראת התלמידים. זה היה יכול להיות נפלא אם הם היו מתגמשים, אבל אני לא חושבת שזה הגיוני שזה יקרה.
באמת שעד שלא נכנסתי לפייסבוק ודיברתי עם חברה וראיתי את הכתבה לא חשבתי שזו הייתה בגרות זוועה. ניסוח מעורפל, תשובות ארוכות, הטפלות לקטנות? לא חשבתי אחרת.
אני חושבת שהבעיה בדור הזה של התלמידים זה לא שהם לא לומדים ותקועים בפייס ובאייפון (מאז ומעולם היו פיתויים לא ללמוד ולבזבז את הזמן) אלה שהם מצפים ממשרד החינוך להבין אותם ולהתגמש. הם מצפים שזה לא יהיה יהיה מכשיל ויהיה ברור ומנוסח בצורה נורמאלית ++ וזו הבעיה! אני מפצה ממורים לשים זין על הלחץ הלימודי של התלמידים (זה לא אומר שאני לא בוכה על זה, אני פשוט לא בוכה למורים על זה) וממשרד החינוך לשים זין על הנוסח ורמת הקושי של הבחינה.
שמעתי שהבחינה במת' הייתה זעוות עולם בקנה מידה אחר לגמרי ותלמידים ממש נדפקו, צריכים להיות גבולות לרמת הקושי של הבחינה, אני לא אומרת שלא! אבל אני מצפה מבגרות להיות יותר קשה מכל המבחנים ומהמתכונות (לפחות במקצועות שדורשים יותר מלל).
בקיצור- אני מצפה שידפקו אותי וכשלא דופקים אותי חזק אי מאושרת ואם דופקים אותי אני לא כ"כ מופתעת (שוב, בגבולות הסביר)
אני מקווה שהציון יהיה טוב כי אני לא בודקת את הפתרון של הבגרות (סתם לחץ) אז נותר לי לקווה (: