לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נודדת לבדי


נוודות היא דרך חיים. טובה? רעה? קשה לי לשפוט את עצמי אבל כנראה שהחיים הובילו אותי לנוודות ולמלחמה נצחית...

כינוי:  בֶּנֶדֶטה

בת: 43





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חדוות הסנאף




גם מי שחושב שחיסולו של יאסין היה איוולת מסוכנת אינו חש שום עצב על מותו. אבל בין זה לבין חדוות הסנאף יש תהום רבה
עפר שלח


 


אני מניח שרבים, לא רק אני, קיבלו בימים האחרונים מחברים דואר אלקטרוני בצירוף תמונות. לקובץ שקיבלתי ניתנה הכותרת: "השייח' יאסין במצב צבירה חדש". בתמונות נראו שרידיו של אדריכל הטרור כפי שצולמו דקות אחדות לאחר פגיעת הטיל. זה היה מחזה זוועה ולא היה אפשר לטעות בטון העולץ של שולח ההודעה.

 

ולמה נעיד על חברינו? אחד השדרים ברדיו, שלא אנקוב כאן בשמו, תיאר את המראות בפירוט נלהב ולא חסך בשמות חלקים פנימיים. באמריקה קוראים לסרטים המראים רצח או גופות של אנשים אמיתיים בשם "סנאף". מתקבל הרושם שישראל נכנסה שלשום להלך רוח סכיזופרני: מצד אחד אימת התגמול, מצד אחר חדוות הסנאף.

 

למחרת החיסול אמר איש רדיו אחר, בתוכנית אחרת, בערך כך: למה אתם מהלכים עלי אימים עם התגובה? אנחנו יודעים שהיא תבוא. בינתיים, תנו לשמוח. סקר "ידיעות אחרונות" שפורסם אתמול מאשר שאכן כך מרגיש הציבור: 60% תמכו בחיסול יאסין ו-81% אמרו שהטרור יגבר כתוצאה מהחיסול. כלומר, רוב אזרחי ישראל תומכים בצעדים שיגבירו, לדעתם, את הטרור. זה כבר לא סנאף אלא הלך רוח התאבדותי.

 

יום פלאי אחד, כשהמלחמה תיגמר, נברר אולי עם עצמנו מה עשו לנו השנים האלה. איך נגררנו לאותו מעגל של תאוות נקם שאין בה היגיון, של הבה נוציא לאויב עין אפילו אם ברור שזה יעלה לנו בשתיים. איך הפכנו מעם הנושא עיניו מערבה ומדבר בהתנשאות על "וילה בג'ונגל" ו"מנטליות של המזרח התיכון" לעם העולץ למראה אויבו השחוט גם כשהוא מעריך שהמעשה יעלה במתים משלו.

 

החדווה, דעת הקהל, הלך הרוח של היומיים האחרונים מאשרים את החשש שהטרור הולך ומנצח. כשבצה"ל ובהנהגה המדינית מדברים על כושר עמידה, מתכוונים לכך שהציבור יסבול בשקט את מתיו ולא יציג שאלות. בפועל, כושר העמידה האמיתי, האמון בממלכה שהיא פועלת למעננו, האמונה שצה"ל יגביר את בטחוננו, ולא להפך, העוצמה הנובעת מיתרון מוסרי - כל אלה נשחקים ללא הכר.

 

יאסין היה ארכי-רוצח. גם מי שחושב, כמוני, שחיסולו היה איוולת מסוכנת אינו חש שום עצב על מותו. אבל בין זה לבין חדוות הסנאף יש תהום רבה. בעבר חשבנו שהישראליות עומדת מצידה האחר, שבינינו לבינה מפרידים גם הציווי של "בנפול אויבך אל תשמח" והציווי המוסרי לא לראות בהרג סוג של בידור להמונים. זה היה מזמן, לפני אלף הרוגים. היום נשאר לנו רק החדר האטום של הפחד, שבו אנו מתענגים על תמונות של גוף מרוטש.


 
נכתב על ידי בֶּנֶדֶטה , 26/3/2004 06:33   בקטגוריות מן התקשורת והתשקורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יא שמאלנית מנייאקית עוכרת ישראל


 





















אל תשתמשו בדם של אמי



מאת תמרה שרייבר (הארץ)



מותה של אמי בפיגוע אינו נכס לאומי ואין לספח אותו לתעמולת הכיבוש




ביום ב', 23 בפברואר, צעדו בהאג טובי בחורינו, אוחזים כמגן נגד הצרים על חומתנו בנשק יום הדין: גופות של אזרחים ישראלים. 1,250 שמות, 927 תמונות. כשנתקלתי בפיסת המידע הזאת חוויתי כמה שניות מחניקות של חרדה.

האם גם היא תהיה שם? הייתכן שישלפו את המתה שלי מקברה ויצעידו אותה ברחובות, שאהידית מחייכת, להילחם במלחמת הג'יהאד של ממשלת ישראל? האם הם ירשו לעצמם? חששתי כי ירשו גם ירשו. הרי לא מזמן גיליתי כי מדי שנה מקריאים את שמה ביום הזיכרון לחללי צה"ל. מי שאל אותי בכלל?

השוס הגדול בתוכנית האמנותית בסימפוזיון הגדר היה שלדו החרוך של אוטובוס קו 19 שנפגע בירושלים. האוטובוס הוא גימיק מצוין. במקרה שלי הוא הצליח לפרום את נימי הרגש ולהחזיר אותי עשר שנים אחורנית, לצהרי 6 באפריל 1994, ערב יום השואה (והגבורה), כשאמי, אילנה שרייבר, המתינה לאוטובוס אחר בעפולה. גם שם היה פיצוץ.

ממשלת ישראל ויח"צניה טבעו משוואה דמגוגית חדשה: יש גדר = אין פיגועים, ומעלים על דוכן המאשימים במשפט ראווה מפוברק את נפגעי פעולות האיבה. זהו מהלך מבריק מצד ההגנה: לכו תגידו לאם שכולה, יתום, או אלמן, ש"גדר למניעת טרור" זה רע. איך תסתכלו להם בעיניים, מנפנפים בסטטיסטיקות על 875,600 פלשתינאים שייפגעו קשות מבניית הגדר, על 65% שטחי אדמה חקלאית מנותקת או מופקעת, בתי חולים בלתי נגישים, ומשפחות משני עברי מתרס? כיצד תצביעו לפניהם על כך שחומת בטון בגובה שמונה מטרים יכולה להיקרא "גדר" רק בשיחדש?

לא נעים. נדמה שבאמת אין מה לומר, חוץ אולי מ"אריאל דוז פואה". אנחנו כאן, הם שם, ושלום על ישראל. אבל הביצורים האיתנים הללו מתחילים להיסדק כשמגלים כי לא רק בית הדין בהאג שומר לעצמו את הזכות לקבוע מי מייצג ומי לא, גם בצד הישראלי עושים סלקציה.

במשלחות הרשמיות או החצי רשמיות יהיו רק כאלה שתומכים בעמדות ישראל, אמר סמנכ"ל משרד החוץ לתקשורת גדעון מאיר, כאלה שמוציאים את דיבת ישראל רעה לא חסרים, הוסיף. או במלים אחרות - שמאלנים הם כביסה מלוכלכת, שלא תולים על גדרות. ומה עם שמאלנים שהם גם נפגעי "טרור"? אלה שאינם מתייצבים מאחורי "עמדות ישראל" בנושא החומה, והכיבוש בכלל, אבל מגויסים לסחוב את הפצצה הזאת בהסכמה שבשתיקה?

לא הגשתי בקשה לשריון כרטיס להאג, אבל אני חושדת כי לו הייתי שולחת קורות חיים (ומוות), ומבהירה כי מנקודת מבטי מי שנושאות באחריות ליתמותי הן ממשלות ישראל לדורותיהן, וכי הגדר היא לא תחבושת על פצעי אלא מלח גס, הייתי נמצאת בלתי מתאימה לשירות בחיל התעמולה.

הרי רק משוגעת יכולה להציג משוואה כל כך מופרכת, מינוס ועוד מינוס, כיבוש ועוד חומת אפרטהייד, שווים ים של מוות. מוות הוא הדבר הכי אישי בעולם. האמת האכזרית ביותר, המזדקקת בעת אובדן אדם קרוב, היא שבאבל אתה תמיד לבד. אדם, לא עם.

אינני מיתממת. ברור כי מוות בפיגוע הוא בעל שורשים והשלכות פוליטיות, אבל בישראל, היכן שפוליטיזציה של מוות כזה מקושרת בהכרח עם השאיפה להרחבת מעגל נקמת הדם, אפילו ההתעקשות לנצור את הכאב האישי נהפכה לאידיאולוגיה.

במשך עשר שנים לא ממש יכולתי, או רציתי, להתמודד עם היציאה הזאת מהארון. היום נשברתי. מתברר ששתיקה היא הסכמה, פתק לבן שמתחלק שווה בשווה בין מפלגות שלא אחלום להצביע בעדן בסיוטי הגרועים ביותר. אז הנה, אניח פתק אחר בתיבה: אני נפגעת פעולות איבה, איבדתי אמא למלחמה איומה, מגמתית ומיותרת. מיליוני פלשתינאים עצורים, רעבים, מושפלים או מתים, לא ימלאו את החור הזה שנפער בי. להיפך, כל מוות נוסף בסימביוזת האלימות פותח אותו מחדש. הדם הזה אינו נכס לאומי, שמן שאותו אפשר לטפטף כדי להחליק את גלגלי מכונת הכיבוש. את הטרגדיה שלי אסור לכם לספח.


הכותבת היא עיתונאית

נכתב על ידי בֶּנֶדֶטה , 3/3/2004 02:21   בקטגוריות מן התקשורת והתשקורת  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נאצים, הביתה!



"האם סבו של בוש ניהל קשרים עם הנאצים?" כותרת דרמטית זו שפורסמה היום באתר Y-NET, הציתה את הדמיון של הרבה מאוד קוראים. מילת המפתח (נאצים) לא יורדת מסדר היום של העולם המערבי ובישראל, חוגגת מילה זו שעות נוספות.



שוורצנגר מכחיש, האמריקאים מגרשים קשישים, הקופירייטרים בבריטניה מבריקים, ובג'ורג'יה מצנזרים.



ההיסטריה הכלל-עולמית משעשעת אותי. מדובר במן הצטדקות מטורפת וניסיון להכניס את השואה לנישת ה"תעמדו בשקט, תזילו דמעה". כל חריגה ולו הקלה ביותר, זוכה להתקפה מאסיבית מצד כל אותם צדקנים.



גם לצחוק אנחנו לא יודעים. הנה למשל לקט מתגובותיהם של קוראי Y-NET על הפקתה של קומדיה גרמנית אודות גבלס:




* "עם פושע!"





* "מזעזע!"





* "(הגרמנים) תמיד שנאו ותמיד ישנאו את היהודים"





* "ממתי שואה זה הומור?"





* "הרצחתם וגם צחקתם?"



דירבלאק אם תהיו רציניים. תקנו אותי אם אני טועה אבל נראה לי שהסיבה הראויה לזיכרון השואה אינה סתם כפריט טריוויה התחוב במוחנו אלא כדי ללמוד מלקחי העבר על מנת שלא תחזור שואה שניה וכדי שאומות העולם (ובהם, גם אנחנו) ייזהרו שלא לעולל שוב את מה שנעשה בעבר. מה שקרה כאן הוא התהליך ההפוך. במקום ללמוד, להזכיר ולמחות על התפתחויות מדאיגות, סותמים את פיו של כל מי המנסה ליישם את הלקח האמיתי מזיכרון השואה וכך למעשה תורמים לשכחת השואה.



אז יאללה, חלאס. תפסיקו לקפוץ על כל "נאצי" מזדמן בזעקות שבר. תנוחו. תחשבו (אני יודע שזה קשה. תתאמצו). תיישמו.



נ.ב. 1) אני אוהב נאצים. טוב, לא ממש נאצים אבל שיער בלונדיני, עיניים כחולות, מגפיים שחורות, בגדי עור, שוט וחרמניזציה בגרמנית - עושים לי את זה.


2) היטלר ההומו!


3) נאצים!



(הבהרה: לצורך כתיבת פוסט זה לא בוצעו ניסויים על בעלי חיים. ראו הוזהרתם!)

נכתב על ידי בֶּנֶדֶטה , 18/10/2003 18:20   בקטגוריות מן התקשורת והתשקורת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
18,994
הבלוג משוייך לקטגוריות: דת , משוגעים , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבֶּנֶדֶטה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בֶּנֶדֶטה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)