צפיתי היום במשדרים לציון עשור לספק-פיגוע במגדלי התאומים, בזמן הפסקת
הפרסומות ראיתי פרסומת לביצת הפתעה קינדר. איכשהו לכד את עיניי פריים בו מראים את
דגל טורקיה לשבריר שנייה. בכל מצב אחר, זה לא היה לוכד את תשומת ליבי. אך בגלל
המשבר ביחסים בין מדינותינו, העניין סיקרן אותי.
לאחר בדיקה קצרה ולא מסובכת, לא הייתי צריך לחפש הרבה בשביל למצוא
מוצרים שאנחנו הישראלים צורכים. והנה רק רשימה חלקית:
מקררי Amcor, Honda, Fiat, Toyota – (ועוד שלל חלפים לרוב מותגי הרכבים), Crema, Loreal, Palmolive. 30% מהטקסטיל !!! מה זה אומר ? Adidas,
Zara, H&M, ועוד רבים רבים אחרים !
ולמה לא בעצם ? אולי ביבי וליברמן יודעים מה הם עושים, אולי הם מנצלים
את המשבר ולא מתנצלים ע"מ לתת עידוד לא קטן לתעשייה כאן בארץ ?
אם אני הייתי צריך להחליט לגבי המשבר, זה היה השיקול העיקרי שלי.
כן, נכון שסחורות יהיו יקרות יותר, אבל על בסיס מה ? אנחנו משלמים
בסה"כ על מנת לתרום לקהילתנו שמוגדרת כמדינה, אנחנו משלמים על ייחוד, ואנחנו
כמדינה יהודית קטנה במזה"ת, או כעם שמספריו ממש קטנים ביחס לאוכלוסיית כדה"א,
משלמים המון ! חייבים לשלם המון, אין לנו ברירה, ואני אוהב ייחוד.
נכון, יש לנו הרבה לאן לשאוף, ושאפתנות היא תכונה חשובה ביותר מכל
בחינה. אבל אנחנו צריכים כעם, לעבוד על המזג שלנו, אנחנו צריכים להירגע. אנחנו ממש
צריכים להירגע. קודם כל החלטות שנעשות מתוך לחץ יאפילו תמיד על החלטות שנעשות
בקרירות ובשיקול דעת.
והנה משפט קטן להרגעה: "יכול
להיות הרבה יותר גרוע". לשליש מאוכלוסיית העולם אין גישה למים ראויים לשתייה,
חצי מאוכלוסיית העולם חיה על 2 דולר ליום וכ20% לא יודעים קרא וכתוב ! כן כן, הם
לא יכולים לסיים לקרא את הפוסט הזה וללכת למזוג כוס סירופ מהתמי-בר.