לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים על הורות, זוגיות, הגשמה עצמית, גדילה והתפתחות, סרטן ומוות ועל יתר הדברים שיש לחיים להציע.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2012

יום הזיכרון לשואה ולגבורה


ביום כזה אני לא אני אלא אנחנו

ביום הזה לא אדבר על הרצון הפרטי שלי לחיות

אלא על הזכות של העם שלי לחיים

 

ביום הזה הדמעות הן לא של כיסופים וגעגוע

אלא של צער עמוק וזעזוע

ביום הזה אני לא סלחנית ונדיבה

אלא כועסת ולא מבינה

 

מילא היו צריכים למות

אבל למה ככה

בקור

בכינים

בצעדות

בכלבים

במשרפות

בטביעה

ברעב

במחלה

 

והתמונות לא יוצאות מראשי

ומלווה אותן קולות הזעקה של סבתא שתחייה

שבלילות קולה מצטווח ועולה לשמיים

בשפה לא מוכרת ומגיע עד לחדרי

 

ובשמיים או איפשהו

נמצאים כל אותם הדודים והדודות שלי

ואני פה מול הילדים שלי

ואין לי מילים בנמצא

להסביר להם את פשר מה שקרה

 

הרי לא הייתה מריבה על חלקת אדמה

אפילו לא ויכוח דתי או אידיאולוגי

לא התגרות, לא הקנטה

סתם סתם סתם

שנאה טהורה

 

ואיך אני יכולה להביט להם בעיניים

היהודיות החומות

ולהגיד להם ש"לא עוד"

 

היום אני לא אדבר בשם עצמי

היום אבקש מאותם שישה מליון לדבר בעבורי

שיגידו שדי, שמספיק, שהגיע הזמן

שיהיה לילדים שלי זכות קיום בעולם

 

נכתב על ידי שריטה בעדשה , 19/4/2012 02:11   בקטגוריות הורות, זה מורכב, מוות, סימני שאלה, זיכרון  
הקטע משוייך לנושא החם: יום הזכרון לשואה ולגבורה למען הניצולים החיים
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  שריטה בעדשה

בת: 41



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , מתוסבכים , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשריטה בעדשה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שריטה בעדשה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)