לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחשבות והרהורים על הורות, זוגיות, הגשמה עצמית, גדילה והתפתחות, סרטן ומוות ועל יתר הדברים שיש לחיים להציע.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סבתא שלי


סבתא שלי יקרה

ניצולה יחידה ממשפחה גדולה

זכית להפיח חיים במוות הנורא

והיום את עומדת בראש משפחה גדולה

המונה עשרות נכדים ונינים

שאוהבים אותך וגאים ללכת בדרכך

 

היום זה זמן נכון סבתא

לבקש ממך סליחה

סליחה שאנחנו שותקים ולא שואלים

סליחה שאת זעקותייך בלילות איננו מבינים

סליחה שאת שפתך מבית איננו דוברים

סליחה שחיינו כל כך נוחים

 

סבתא, לעולם לא נבין מה עובר בראשך

מה את רואה בחלומך

לא נדע מהו רעב למוות

ומהו קור שחודר לעצמות מבעד לבשר חשוף

את  ניגוני אביך סביב שולחן השבת לא נשיר

את פניו של אחייך לא נזהה

 

כל פעם שיגיע היום הזה

נחשוב עליך ונקווה שאת מחזיקה מעמד

אבל לא באמת נאזור את האומץ

לבוא לסלון שלך ולהחזיק לך את היד

 

סבתא , נולדנו למציאות אחרת

יש לנו זה את זה ואוכל בשפע

אנחנו ישנים במיטות חמות

מבלים ויוצאים לחופשות

 

ואת לא מבינה אותנו

ואנחנו לא אותך

ורק דור מפריד בינינו

אבל זה מרגיש כמו נצח

 

אבל אני בטוחה סבתא

שכמה שזה כואב, המרחק

ולמרות שזה משאיר אותך לבד

את שמחה בשבילנו

הרי זה בדיוק מה שרצית וייחלת

שיהיו לנו חיים טובים

והנה קיבלת

 

 

נכתב על ידי שריטה בעדשה , 19/4/2012 03:04   בקטגוריות זיכרון, חיים, מוות, שואה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שגרה, אומץ, יחד, אהבה ועגילי פרח קטנטנים.


אחזת בידי. כפות ידייך שמנמנות ותינוקיות אולם האחיזה שלך חזקה ונמרצת כמו מי שאת באמת.

הלכנו יחד כמו אימא ובת ומסביב המולת אחר הצהריים של ערב חג ורוח קלה של תחילת סתיו.

והדפיקות של בוני הסוכות תאמו את קצב הלמות ליבי והזיעה דיבקה בין כף ידך לידי

ונדמה היה שאף אחד לא יכול לנו.

היינו בדרך לסתם עוד איזה עניין קטן קרוב לבית עד לרגע שעיניי נמשכו לחלון ראווה של חנות קטנה וחבויה

שלט קטן הציע לנו לעשות עגילים בשיטה חדשנית ואני, עלה בראשי תחנוניך, כמה ביקשת.

רק אתמול בערב שטחת בפניי את טענותייך למה הגיע הזמן לעגילים.

ואין לי מושג מה ולמה ומאיפה הכוח אבל נעצרתי שם ממול החנות והצעתי לך, ואת בלי לחשוב ענית שכן ומיד ועכשיו.

קצת נבהלתי והזהרתי שכואב ואת קצת בכית ודמעת.

משכתי בידיך בחרטה, גוערת בעצמי על רוח השטות שנכנסה בי.

אבל את, רגלייך כמו ניטעו במקום ופניך רטובות מדמעות של פחד עמדת שם והכרזת שכך יהיה.

נכנסתי איתך, פי יבש, ידיי רפות נגררת אחרי הליכתך הזקופה והבטוחה.

עמדת שם על הכסא בגבורה והיית כל כך יפה. הטמנת את ראשך בגופי ומסרת אוזנך בבחירה מוחלטת.

נצמדת אלי ואני מה אני.

זה רק ביולוגית שאני אימא שלך כי לפעמים אני מרגישה שאת זאת הגדולה שבינינו.

וחיבקתי אותך ולחשתי לך שאת גיבורה ורציתי שיעצור הזמן ונשאר חבוקות כך לנצח.

והלוואי התמיד יהיה שם מי שיאחז בידיך ויחבוק את פחדייך ויראה אותך ביופייך

והחורים, הם כנראה יהיו גם כשאני כבר לא אהיה

ויספרו לביתי על אהבתי אותה שאינה תלויה בזמן

יפה לך עגילים תינוקת שלי.

נכתב על ידי שריטה בעדשה , 10/10/2011 00:00   בקטגוריות הורות, זה מורכב, חיים, מחלה, פרידה, סימני שאלה, אהבה ויחסים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חוזרת מחופשה


חזרנו מחופשה.

אנשים שואלים איך היה ואני מחייכת ולא עונה.

 

וכי מה אענה?! שכל רגע ורגע היה בשבילי כמו קסם ופלא וחסד שלא יתואר.

אני והילדים, הילדים ואני, שבעה ימים ושישה לילות. הכי ביחד שיש.

רגליים קטנות עלו על פניי במיטה, ראשים מתנדנדים נשענו עלי בנסיעות, אצבעות שמנמנות צבטו אותי מרוב שעמום בטיסה ורגליים שהיטלטלו בפראות על רכבל בין שמיים וארץ, הפריחו לי את הנשמה. 

צחקנו, בכינו, רבנו והשלמנו. חפפנו ראשים, עשינו כינים, אכלנו ביצים (והרבה!), חיסלנו ממתקים וחיקינו את שפת המקומיים.

ואף אחד לא ידע.

וכי איך ידעו?! שכל רגע של יחד נשקל ונמדד, שזה כל כך לא מובן מאליו.

ששבעה ימים ושישה לילות עמוסים רגעים, נדחפו למגירת הזיכרונות המתוקים ונשמרו לימים אחרים.

רקדנו יחד לצלילי מוסיקה זרה וסוחפת ואני לך הושטתי את היד הבריאה, לא זו הכואבת. כשדיברתם על חופשה של השנה הבאה, השתיקה שלי הרעישה נורא וכששאלתם מתי יבוא לנו תינוק, החנקתי אנחה,

כשהתרפקתם על המיטות בבית חזרה שאלתי עת עצמי עד מתי תגעגעו רק למיטה.

 

ואף אחד לא ידע. כמה אושר. כמה אהבה.

ואף אחד לא ידע. כמה פחד. כמה חרדה.

נכתב על ידי שריטה בעדשה , 23/8/2011 18:35   בקטגוריות זה מורכב, הורות, חיים, מחלה, סימני שאלה, פרידה, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי:  שריטה בעדשה

בת: 41



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , מתוסבכים , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשריטה בעדשה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שריטה בעדשה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)