לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2012    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2012

דיאטה חמוצה - חומץ שמוכרים לכם במאות שקלים


  

על הטריקים והשטיקים בשיווק דיאטות כבר כתבתי בעבר כאן. אומרים שפראיירים אינם מתים כך גם לא הדיאטות שמתו בשנות השבעים במאה הקודמת ומשווקות לכם שוב כדיאטות "חדשניות". כך היה עם דיאטת ה-HCG, שנאסרה לשימוש בשנות השבעים ולאחרונה הטרנד החדש-ישן של הדיאטה החמוצה - דיאטת טבליות חומץ תפוחים. כן,כן - מוכרים לכם חומץ במאות ואלפי שקלים כדי שתרזו.

 

הנה דגימה מהפרסומות:  

 

 

 

 

    

 הבה נראה מהם ההטעיות בדיאטת "הפלא" הזו:

 

 כשבפרסומת הראשונה שראיתי הפליגו בשיבחה של ערכת דיאטה כזו, ניסיתי לבחון את מרכיביה ולאחר שהתעמקתי בכתוב מצאתי שהדיאטה מורכבת מכמוסות המכילות חומצה אצטית. כמה מרשים, חומצה אצטית היא בסך הכל השם הכימי של חומץ. כנראה מישהו העיר שיש כאן בעיה של הטעייה בפרסום, ולכן בפרסומות הבאות כבר ציינו שהכמוסות מכילות APPLE VINEGAR. בתרגום חופשי לעברית זה פשוט חומץ תפוחים. אבל מדוע באנגלית?

 

 

 

וכשכולם כבר הבינו שמדובר בחומץ תפוחים פשוט, רצו להרשים אתכם "במדעיות" של המוצר ולכן פרסמו אותו כך:  

 


 

 ובפרסומות מאוחרות יותר משווקים לכם את זה כ"שילוב אופטימאלי של חומץ תפוחים, אצות ים, לציטין, ויטמין B6, כרומיום, סיבי גלוקומנן ואשכוליות.  לתמיכה וסיוע בתהליך ירידה במשקל, הגברת תחושת שובע, ויסות רמות סוכר והפחתת הכמיהה למתוק".

  

אז ראשית - אצות ים, סיבים, לציטין וכו' כבר שיווקו בדיאטות "פלא" קודמות. ה"חידוש" הוא החומץ.

 

וודאי תאמרו חומץ שמומץ - מה זה משנה?, הרי מבטיחים שזה עובד ומהר ואפילו מבטיחים החזר כספי במקרה של כשלון. אז אם אתם מאמינים שיחזירו לכם כסף הרי שאתם תמימים. מדוע? כי ערכת הדיאטה מצויידת בספרון הכופה עליכם משטר דיאטה מחמיר וקפדני. אם תבצעו את דיאטת הרעב המומלצת ככתבה וכלשונה אני מבטיח לכם נאמנה שתרזו גם ללא טבליות החומץ. אם תצרכו את הטבליות ללא הקפדה על הדיאטה לא תרזו. אז כיצד תוכלו להוכיח שרעבתם בדיאטה החמוצה הזו ללא הצלחה? שאכלתם בדיוק כפי שהורה לכם הספרון ולא רזיתם?

 

וכדי להרשים אתכם במשטר הדיאטה "הקלילה", אפילו אומרים לכם שישנה אפשרות בחירה בארוחות המומלצות, כדלקמן (אפשר לדלג, רק כדי להדגים כמה מעט יכולים לאכול כאן): 

 

ארוחת בוקר:  

 

חצי אשכולית עם כוס דייסת קווקר, קפה או תה

 

או

 

חצי פאפיה, כוס דייסת קווקר, קפה או תה

 

או

 

פרוסת מלון, כוס דייסת קווקר, קפה או תה

 

 

חטיף בוקר (ארוחת עשר):

 

פרי עם חצי כוס חלב

 

או

 

פרוסת טוסט עם דבש

 

או

 

תפוח עץ

 

 

ארוחת צהריים:  

 

סלט ירקות עם ביצה

 

או

 

סלט ירקות עם מנת דג

 

או

 

חצי אבוקדו עם מלח, פלפל וכמה טיפות חומץ תפוחים, פרוסת לחם או מרק ירקות

 

 

חטיף אחר הצהריים (ארוחת ארבע):

 

פרי עם חצי כוס חלב

 

או

 

חצי כוס יוגורט

 

או

 

בננה

 

 

ארוחת ערב:

 

מנת דג, ירקות מאודים, סלט ירוק וכוס תה

 

או

 

מנת עוף (ללא עור) בתוספת ירקות מאודים או מרק ברוקולי, קפה או תה 

 

או

 

מנת עוף (ללא העור), סלט ירקות, כוס סלט פירות, קפה או תה

 

 

 יש עוד אי אלו אפשרויות בחירה, גם לצמחונים, וכפי שאתם רואים, בדיאטה הזו לא אוכלים הרבה ולכן אם תקפידו עליה תרזו כאמור רק ממנה, עם ובלי חומץ.

 

 

איזה לוקשים מוכרים לכם על עקרונות הדיאטה

 

חומץ תפוחים הוא נוזל חומצי המיוצר על-ידי תסיסת תפוחי עץ. קיימת אמונה עתיקת יומין עוד מימי הפרעונים כי חומץ תפוחים מסייע בהרזיה . התומכים בטענה זו מסבירים כי הפקטין המצוי בחומץ מתחבר לשומנים ומסייע בשריפתם. אבל תגידו, ריבה עשירה בפקטין. האם ריבה מסייעת בשריפת שומנים?

 

הגירסה המודרנית של דיאטת חומץ תפוחים פותחה לראשונה ב- 1970 בצורה טבליות לבליעה המכילות שילוב של חומץ תפוחים עם אצות ים, ויטמין B6 ולציטין, כאמור יחד עם תוכנית הרזיה.

 

 

הנה מה נאמר על ידי אחת החברות המשווקות:

 

טבעית לגמרי   

  • לא פוגעת בגוף
  • לא מפרקת רקמת שריר
  • ממיסה רק שומן עודף
  • אין צורך להתעמל בה
  • לא משתמשים בה בכדורים או חומרים מדכאי תיאבון
  • ובסופה התוצאות נשמרות לכל החיים.

     

      

    יש גם חברות מתחרות שמציינות בפרוש שהדיאטה מתבססת על מחקרים רפואיים. וקובעות בוודאות: "העיקרון: החומרים הפעילים בחומץ גורמים לתאי השומן לפלוט שומן אל השרירים ושם מתרחש תהליך צריכת שומן ושריפתו" 

     "

     

    בדקתי בבסיס הנתונים PUB MED ולא מצאתי שום ביסוס מדעי  מוכח ליכולתו של חומץ התפוחים לשרוף שומנים או לסייע בהרזיה. 

     

     

    השימוש בחומץ תפוחים כמוטיב המרכזי של תוכנית ההרזיה אולי מעניק למרזים מסגרת פסיכולוגית בלבד ולחלק מהם אמונה שמה שעזר לפרעונים יעזור גם להם.

     

     

    כאמור, אין שום ביסוס מדעי ליכולתו של חומץ התפוחים לשרוף שומנים או לסייע בהרזיה. יותר מכך, האמונה שחומץ התפוחים יעשה עבורנו את העבודה גורמת לרבים לחטוא באכילה מעבר לתפריט המוצע ולכשלון בדיאטה.

     

    בנוסף המשווקים אומרים לכם שזו דיאטה טבעית. אבל בפירוט של רכיבי המוצר של החברה השויצרית מצוין שהוא מכיל גם חומרים כמו מייצבים: (E551, E470b), אבקת תפוחים, חומר מתחלב לציטין E322, עמילן תפוחי אדמה, מווסתי חומציות: E330, E262, חומרי טעם תפוח. אז כל הכימיקלים המייצבים, מווסתי חומציות וחומרי טעם עם מספרי ה-E האלה הם בעצם חומרים משמרים וחומרי צבע - לזה תקראו טבעי? 

     

    וכעת אתם תחליטו האם אתם מוכנים להפרד ממאות ואלפי שקלים בשביל חומץ. ואם אתם כל כך מתעקשים, אפשר לקנות חומץ תפוחים מהמרכולים בכמה שקלים בלבד ולשתות מספר כפות ביום ממנו או להוסיף למזון, לא? 

     

     

    ***

     

     

    רק כדי להדגים לכם את טכנולוגית שטיפת המוח להרזיה בדיאטת הפלא הקודמת, דיאטת ה-HCG, שנאסרה לשימוש על ידי משרד הבריאות - מצרף סרטון של מישהי שטוענת שפתרה לכם את בעיית ההשמנה אחת ולתמיד. "המומחית" הגדולה לענייני דיאטה ובריאות היא לא פחות ולא יותר  מאשר מישהי המכנה עצמה פרופסור לחינוך וטכנולוגית למידה. תואר שלא מוכר בכלל בישראל. ובתור שכזו (לא רופאה,לא דיאטנית ולא מקצוע מדעי כלשהו) היא רוצה ללמד אתכם את הפתרון לבעיות השמנה. הדיאטה האחרונה שתעשו בחייכם. שטיפת מוח במיטבה:

     

    צפו כאן 

     

    וזו כותרת הכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות:

     

    בקשה לתביעת מיליארדים ממשווקי דיאטת HCG

     

    לבית המשפט הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סך יותר מ-3 מיליארד שקלים נגד משווקת תרסיס HCG, לאחר שהתברר לכאורה כי הוא מכיל את ההורמון HCG בניגוד להצהרות. כמו כן, מציגים התובעים מחקר שלפיו הדיאטה מסוכנת ולא יעילה. הסיפור פורסם ב"ידיעות אחרונות"

    ynet 

  •  

  • פתי מאמין לכל דבר! 


  • נכתב על ידי קנקן התה , 26/10/2012 08:27   בקטגוריות דיאטת חומץ תפוחים, אמת מול רייטינג, דיאטה, דיאטות מסחריות, דעה אישית, הטעיות שיווקיות, חברה, חומץ, חומר למחשבה, חומרי E, מדע, סגנון חיים, פילוסופיה, שיווק, תזונה, תרבות  
    קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
    תגובה אחרונה של PK ב-14/4/2015 02:51



    122,081
    הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
    © הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
    האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
    כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)