לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

ומדוע קנקן התה ?


 

כמי שכותב עם מסכה
אומר רק שגם הכותב בשמו הוא
לא בהכרח כותב ללא מסכות
לכן למי שכותב מהלב - לשם אין משמעות
לשם יש במקרה הטוב רק לקיחת אחריות.
 

 

 

כל הבוחר בכינוי - לכינוי יש וודאי איזושהי משמעות. הכינוי אמור להצביע משהו על עצמו, או על השקפת עולמו, או על משהו מסתורי שימשוך קהל קוראים (ויש גם כאלו שעושים את זה רק בגלל זה).

 

וגם רוב אלו שכותבים בשמם המלא נתנו כינוי לבלוג. למעט אלו ששם הבלוג הוא "הבלוג של ...".

כאלה שאולי כותבים להחצין את עצמם?!

 

 

ומה משמעות הכינוי "קנקן התה"?

 

למי שלא קרא את "אודות הבלוג", בשוליים הימניים. אחזור על משמעות הכינוי. אבל כאן, בפרימיירה ראשונה - אגלה לכם אולי גם משהו נוסף.

  

ובכן, הכינוי שלי לקוח ממשל קנקן התה של הפילוסוף ראסל שכתב: "אילו הייתי טוען שבין כדור הארץ לשמש מסתובב קנקן תה במסלול אליפטי, לא היה ניתן להפריך את הטענה שלי כל עוד הייתי דואג לציין שמידות הקנקן כה קטנות, כך שלא ניתן לצפות בו אף בטלסקופ החזק ביותר שיש ברשותנו. אך אילו הייתי ממשיך בטיעון, ואומר כי מכיוון שלא ניתן להפריך את הטענה, תהיה זאת עזות מצח מצד ההיגיון האנושי לפקפק בה, אחשב בצדק למי שמדבר שטויות. אם, לעומת זאת, יטענו לעצם קיומו של קנקן תה שכזה בטקסטים עתיקים, ילמדוהו כאמת מקודשת בכל יום ראשון, ויחדירוהו לראשיהם של תלמידי בית ספר, אזי פקפוק באמונה כזאת ייחשב לסימן לחריגות, ועלול להוביל את המפקפק לטיפול פסיכיאטרי בעידן הנאור, או לאינקוויזיציה בעידן קדום יותר."

ראסל מתייחס לאמונות של של המין האנושי. אמונות הנגועות בשטיפת מוח המתרחשת מאז הולדתנו. בסטיגמות ופחדים לרוב.

 

עכשיו, עם יד על הלב, כמה מאיתנו ישנו את אמונותיהם הבסיסיות בגלל תגלית מדעית? כיצד אנשים מגיבים כאשר תגלית מדעית מוכיחה קיום עובדה הנמצאת בסתירה לאמונה המוצקה שלהם? האם הדבר יעורר סימני שאלה לגבי האמיתות של אמונותיהם? על כך היטיב לומר גֶתֶה: "רוב בני האדם מעריצים את המדע כל עוד הוא מסייע בפרנסתם (ובאמונותיהם - תוספת שלי). הם מוכנים לקדש אפילו את הטעויות כל עוד הן מביאות להם תועלת". נכון, "עובדות הן לא מדע כשם שמילון אינו שפה" (מרטין פישר) אך "עובדות אינן נעלמות כאשר מתעלמים מהם" (אלדוס האקסלי).

  

 

עד כאן, המשמעות של הבלוג. ולקנקן תה יש משמעות שהוא רוצה להשקות. ותה יכול להיות מתוק, או מר, או חמצמץ. ואני אוהב את התה שלי ומגיש את התה שלי באהבה. יש האוהבים את התה שלי ויש שמאוד לא. אז שישתו תה ויסוצקי.

 



קרדיט: hydepark.co.il 

  

ובכינוי קנקן יש פעמיים ק"נ. שזה אמור לומר משהו בגימטריה של הקבלה.

וזה כבר מהנסתרות הרוחניות של הבלוג שאתם מוזמנים לגלות. ולהבהרה, הקבלה שלי אינה אלוקית אלא אלוהית. וזה הבדל גדול מאוד. אומר ולא אוסיף. 

 

 

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 19/6/2013 10:42   בקטגוריות כינוי, שם ספרותי, קנקן התה, ברטרנד ראסל, גתה, מרטין פישר, אלדוס האקסלי, מיתוסים, אמונות, מדע, אלוהות, קבלה, בלוגיה  
הקטע משוייך לנושא החם: מה משמעות הכינוי שלכם?
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-20/6/2013 21:25



124,010
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)