לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

ואם יזכה בנובל - קנקן יחשף?


 

הפוסט הזה נכתב מחדש, כי בעקבות האירוע שתארתי בפוסט לילה בחדר מיון , שכחתי כנראה לשמור אותו והוא נמחק.

 

הפוסט הזה נכתב בעקבות תגובה בפוסט קודם, שהיתה: "... ואולי גם תקבל פרס ישראל, או נובל, על הדרך. אני אהיה זו שתמחא לך כפיים ותפרגן בשורה הראשונה".

 

אז ראשית אל חשש, נובל לא יתגשם. למרות האמרה NEVER SAY NEVER. ומדוע לא? כי יש רשימת המתנה מכאן ועד להודעה חדשה של מדענים טובים מקנקן לזכיה בנובל. וחוצמזה יש הרבה מדענים שמגיע להם, אך המוסדות שלהם לא ימליצו עליהם לוועדת נובל, כי הם לא נמצאים ברשימת יקיריהם.

 

לכן  הנובל אפילו אינו פנטזיה.  כי קנקן ניצב היטב עם שתי רגליו על הקרקע ויודע לאן נושבת הרוח. שלא כמו מדען שהכיר, שהקולגות שלו חמדו עימו לצון וסיפרו לו ששמו יוכרז ברשימת זוכי הנובל הבאה. האמינו לי, הוא באמת האמין בזה והיה בשמים המסכן.

 

אז נובל לא. אבל בעקבות התגובה, הרהרתי בשאלה התאורטית, שאם נניח לרגע שזה היה קורה - האם קנקן היה חושף זאת בבלוג ובעקבות כך את זהותו? וכבר דמיינתי כיצד קנקן היה פונה לעורך וידאו (כי הוא לא טוב בזה) ויחד מכינים קליפ שקנקן היה מעלה בבלוג. והקליפ היה מתחיל עם דמות מעורפלת שהייתה מדברת אליכם בקול מעורבל, כפי שעושים לאלמונים שלא רוצים להחשף בטלוויזיה כאשר הם מעידים על משהו. ואז הדמות והקול היו הופכים בהדרגה לדמותו וקולו של קנקן. ואתם הייתם אומרים וודאי בהתרגשות - וואו הרי זה קנקן שלנו.

 

אבל מיד חשבתי שכמו שקנקן היה מסרב לחגיגת ראיונות טלוויזיה וכתבות גם אם היה זוכה בנובל (כפי שגם הסברתי כאן ), הוא לא היה נחשף כאן. למרות שהדבר היה מביא לאלפי ואולי עשרות אלפי כניסות ולתגובות מפרגנות על "קנקן שלנו". כי זו דרכו של עולם. שכאשר מישהו עולה לגדולה, מתחילים לפרגן לו.

 

אבל אם היה נחשף,  עיתונאים מאוכזבים היו וודאי דולים את כל "הצהוב" שפרסם בבלוג הזה, והיו מפרסמים כתבות עסיסיות באמצעי התקשורת. וכמניעה קנקן היה מוחק את הבלוג שלו, וקוראיו היו מלעיזים שכשקנקן עלה לגדולה הוא שכח אותם. ולכן קנקן היה נשאר באלמוניותו, כי חשוב לו שימשיכו לקרוא את דבריו מבלי שיתייחסו לזהותו.    

 

אז נובל לא, ולגבי פרס ישראל - במילא רוב הציבור אינו צופה בטקס במוצאי יום העצמאות, ורוב מקבלי הפרסים מהאקדמיה נשארים באלמוניותם למחרת הטקס. ולכן בוודאי קנקן לא היה יוצא דופן ונחשף בשל כך.

 

ויש פרס יוקרתי נוסף שהוא פרס  וולף . רוב הציבור אפילו לא יודע עליו. אבל קבלת הפרס מבשרת במיקרים רבים על קבלת פרס נובל בעתיד. כפי שאתם יכולים לראות בקישור, מבין זוכי הפרס יש גם רשימה של מדענים ישראלים שחלקם זכו אחר כך גם בנובל.

 



 

לצד קבלת פרס וולף למדענים ותיקים, יש גם פרס וולף זוטא למדענים צעירים. וקנקן זכה בפרס הזה בשנות התשעים כשחזר מפוסט דוקטורט במכוני הבריאות האמריקאים. מאורע זה לא הוזכר בעיתונים, וקנקן נשאר באלמוניותו אפילו באקדמיה. אבל הוא שמח כמובן לקבל את הצ'ק היפה. כי קנקן ירד ברמת החיים שהיתה לו בארה"ב. והמשכורת העלובה שהייתה לו כאן בתור מרצה מתחיל - היתה נמוכה לפחות פי עשר מהמשכורות שהוצעו לו בתור אסיסטנט-פרופסור באוניברסיטאות ומוסדות מחקר בארה"ב.

 

וקנקן קיבל גם תעודה יפה המעידה על הזכיה הפרס. והתעודה אבדה כנראה במעבר דירות, אבל זה וודאי רשום איפושהו בקרן. וקנקן רק הוסיף שורה אחת על הפרס ב- CV המקצועי שלו, למטרות קבלת מענקי מחקר וכדומה.

 

ומדוע קנקן חושף את זה כאן? סתם כדוגמה, כי במילא אף אחד כאן לא יודע מיהו.  ומשום שלפרס הזה אין כל חשיבות בציבור, ואפילו הקולגות שלו לא פירגנו במיוחד. וגם הוא לא היה צריך שהם שיפרגנו לו בשל כך. כידוע לכם להצלחה יש גם אפקטים שליליים על הסובבים. ומדענים אינם שונים משאר בני האדם. אין נורא יותר מאשר הקנאה. כי הקנאה מן השטן היא.

 

ולכן קנקן ימשיך לשמור על חסיון זהותו, כי הוא רוצה להמשיך לכתוב לכם.

 

 

***

 

 

ולגבי פירגון בישרא, קנקן הבחין שבעיקבות הידיעה שכתב בפוסט   כאן : " והמאמר הזה שלנו התקבל לפרסום. קבלתי הודעה משמחת זו מהעורך של כתב העת. מחר שמפניה במעבדה" - היה רק ידיד וירטואלי אחד שפירגן בתגובה על המאמר החדש שהתקבל לפרסום. אני בהחלט מעריך את התייחסותך אבו אלמוג. ולגבי השאר, אני אוהב אתכם גם בלי זה.

 

ד"א, למרות שהמאמר עדיין לא התפרסם על הנייר, הוא כבר זמין במהדורה הדיגיטלית. וכבר ביקשו מההוצאה לאור ELSEVIER לעשות לי קליפ וידאו, שבו אני אציג את התגלית לקהל. אבל אני עומד לסרב. כי לא מתאים לי כל הסרמוניות והחגיגות האלו, שמרבית חבריי היו קופצים על המציאה. התגלית חשובה בפני עצמה, וזה מה שחשוב.

 

אם רוצים, שיעשו בכתב העת מאמר מערכת לצד המאמר שיפורסם. כבר היו כמה כאלה בעבר, וזה הרבה יותר מכובד בעיניי מאשר קליפ שיועלה ביוטיוב או ב TED. את הפופוליזם והייחצנות אשאיר לאחרים.

 

האם אתם הייתם משתפים פעולה עם ההוצאה לאור ומככבים בקליפ כזה?

 

נכתב על ידי קנקן התה , 20/6/2013 13:19   בקטגוריות פרס נובל, פרס ישראל, פרס וולף, תהילה, אלמוניות, פירגון, מדע, חברה  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-24/6/2013 01:28



124,013
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)