לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

ושלא יספרו לכם שמריחואנה לא מסוכנת


 

אז למה לא צינגאלע? באמת למה לא? הרי בימים אלה מובילים אפילו קמפיין בכנסת : שתי הצעות חוק חדשות של ח"כ תמר זנדברג ממרצ יעלו להצבעה במהלך השבועות הקרובים להסדרת שוק הקנאביס בישראל. 

 

על פי ההצעה הראשונה, צרכני הקנאביס לא יוגדרו כעבריינים פליליים ויותרו גידול של עד 5 שתילי מריחואנה בבית והחזקת עד 25 זרעי קנאביס.

 

ההצעה השנייה תעלה להצבעה בוועדת השרים בעוד מספר שבועות, במקביל להצעה הראשונה. אם  תעבור הצעה זו כחוק, תותר פתיחת חנויות למכירת קנאביס למבוגרים, אזרחים יוכלו לגדל עד 15 שתילי קנאביס בביתם וענף הקנאביס התעשייתי יקבל חופש מוחלט לפיתוח מוצרים ושמנים.

 

ובכלל, פתאום קמים חברי כנסת שמודים ללא בושה שעישנו (אבל היום לא) וכאלה שלא מודים (וחברים שלהם מעידים שכן) ובכלל נשאלת השאלה כמה מנבחרנו מגיעים מסוממים לישיבות הכנסת...

 

ויש כבר לובי בכנסת שכולל גם את ח"כ פייגלין (יהודי חובש כיפה) שמסתער בשצף קצף שפועל, לפי ח"כ זנדברג, לתיקון העוול התודעתי שקיים כתוצאה מהגדרתו השגויה של הקנאביס כסם מסוכן על פי פקודת הסמים במשך שנים רבות," כתבה זנדברג בהצעת החוק.

 

 

 

המצדדים מצטטים כביכול שורה של מחקרים מדעיים שונים הטוענים שההשפעות המזיקות של קנאביס פחותות מההשפעות של שימוש בסיגריות ובאלכוהול. הגדילו החברה ההזויים מקנאביס מגזין עם כיוון  הטוענים שניסויים בסימולטור מראים שנהיגה תחת מריחואנה או חשיש לא מסוכנת. האם אכן כך? כל בר דעת שראה מעשנים תחת השפעה יודע שלמריחואנה יש השפעות רציניות מזיקות על כישורים הנחוצים לנהיגה במכונית. תיזמון, קואורדינציה, עירנות, וכושר הביצוע על הפנים. למשתמש  יש בעיות בהערכת מרחק ויש לו תגובות איטיות למראות ולקולות אשר נהגים חייבים לשים אליהם לב. דווקא קיימים נתונים מחקריים ששימוש במריחואנה גורם לתאונות דרכים. באחת התוכניות בנשיונל גאוגרפיק הראו כיצד משפיע על חבורת נערים עישון מריחואנה. כשהגיעו לתעלה ברוחב ועומק של 10 סנטימטרים בלבד, הם נעצרו ופחדו לעבור - בעיניהם התעלה נראתה ברוחב ועומק של שני מטר.

 

מחקר סטטיסטי שנערך בארה"ב בקרב נפגעי תאונות דרכים הראה ש – 15% מאלה שנהגו מכונית או אופנועים עישנו מריחואנה ול – 17% נוספים היה THC (המרכיב הפעיל של מריחואנה) וגם אלכוהול בדם.

 

לכן, אם לא מספיקות תאונות הדרכים בהשפעת אלכוהול, הסדרת שימוש בגראס לפי חוק תעלה מאוד את מקרי תאונות הדרכים. ובניגוד לשימוש באלכוהול שניתן לזהות בקלות אצל נהגים ששתו, כדי להוכיח שימוש בגראס לפני הנסיעה - שוטרי התנועה יצטרכו לקחת בדיקות דם ושתן. אז האם חברי הכנסת הנכבדים שיצביעו בעד החוק מודעים לתוספת התקציב שתדרש לאכוף "אם עישנת - לא נסעת"? 

 

 כמו בנסיעה ברכב כך גם בעבודה. האם תסמכו על אדם שאלה הם התופעות הלוואי של השימוש: תחושת ריחוף וזרמים בגוף.שינוי בתפיסת הזמן (תחושה שהזמן איטי או מהיר יותר). פגיעה ביכולת לחשיבה לוגית וסדורה. שינוי בתפיסה חושית - ובמנות גבוהות הזיות וערבוב חושי. פגיעה ביכולת אומדן המרחקים. הפרעה משמעותית של הזיכרון לטווח הקצר. ירידה בתפיסת העומק שמביאה לירידה משמעותית בקואורדינציה. ירידה ניכרת ביכולת התגובה. עייפות ויובש כללי (בעיקר בפה).

 

 בלדד השוחי  "הידען הדגול" (שהיה כאן בלוגר כוכב עולה עד שעבר לכתוב בכלכליסט) פרסם במדור שלו כתבה הלועגת לאיסור בשימוש בגראס וטען שאין מחקרים המוכיחים חד משמעית שלקנבואידים יש השפעות רחוקות טווח וכך הוא כותב: "כמות עצומה של מחקרים נערכה על ההשפעות הבריאותיות של צריכת מריחואנה. רוב המחקרים לא הצליחו למצוא שום קשר בין צריכת קנאבינואידים לבין נזקים ארוכי-טווח, והמחקרים המעטים שמצאו קשר (רובם, באופן מפתיע, היו במימון ממשלתי) התגלו בבדיקה מדוקדקת כבלתי-אמינים, בלתי-מקצועיים, ולפעמים פשוט שקריים". וזה בדיוק גם מה שאומרים הלוביסטים הידענים ברשותה של ח"כ זנדברג.

 

הִרבה לומר אותו בלדד השוחי (הכותב באופן החלטי כאילו היה פרופסור חתן פרס נובל מאוניברסיטת ברקלי : "אני ממליץ בחום שלא להאמין לכל מה שאתה רואה בטלוויזיה, אפילו לא בפרסומות. זה נכון כפליים כשמדובר ברשות למלחמה בסמים, גוף ממשלתי שמשקיע משאבים רבים בטיפוח בורות ציבורית בכל מה שקשור לשימוש בסמים - בורות לה אתה נפלת קורבן". 

גבירותיי ורבותי, בדיוק כמו שחברי כת היורופסקים טוענים שכל עולם המחקר המדעי והרפואי תומך כביכול ביתרונות הרפואיים של הצמחונות (ושאין בה בכלל נזקים), כך ח"כ זנדברג וחבריה מעמותת עלה ירוק רוכבים על הטרנד החדש - שלא רק שהקנאביס אינו מזיק, אלא דווקא יש לו השפעות פיזיולוגיות חיוביות כסם נוגד הקאות וכסם להרגעת השרירים וכנגד כל מיני מרעין ובישין - מה שמכונה בציבור "קנאביס רפואי". שתי הכתות  פועלות בדיוק באותה טקטיקה - שטיפת מוח של ההדיוטות בכתבות סמי-מדעיות, סרטוני יוטיוב ו"סיינטיפיק אינטרנט".

 

וגם האישור לעישון מריחואנה "רפואית" (מסיבות רפואיות כביכול) חייב להשאר מוגבל. תארו לעצמכם מה היה קורה אם כל רופא משפחה היה יכול לרשום מרשם. זה יהיה דומה לקלות הבלתי נסבלת שבה מקבלים אנשים תעודת מחלה ומבלים בקניון.

 

זה מזכיר לי שבכתבות מסויימות כאן בבלוג, קמו עליי עשרות "פרופסורים" ידעניים, בעיקר בשנות העשרה והעשרים - בלינץ' של תגובות. והם ניסו כביכול להוכיח את האידיאולוגיות שלהם בקישורים למחקרים מלומדים כביכול ׁׁׁׁׁׁ(דוגמת סיינטיפיק יוטיוב), ומי אני בכלל שיערער "על כאלה שטובים ממני" בלה, בלה, בלה. אז אתעלם מהשחצנות הזו ואומר שמחקרים רפואיים ומדעיים  רציניים מתפרסמים בכתבי עת מדעיים אמיתיים, שעוברים בדיקה מדעית קפדנית על ידי מדענים מהשורה הראשונה. מחקרים שלרובכם אין גישה אליהם או הידע המקצועי להבין אותם.

 

אם אתם רוצים ללמוד על הנזקים של  הקנאביס קראו את הכתבה סכנה ושמה קנאביס. והפעם אחרוג מהרגלי כדי "שהידענים" בישרא לא יתנפלו עלי בהאשמות על דמגוגיה, חוסר השכלה מדעית ושאני בעצמי מביא כתבה מ Ynet. ולכן אביא לפניכם רק דגימה קטנה מהמחקר המדעי העדכני ביותר המוכיח שלשימוש בקנאביס עשויות להיות גם השפעות רחוקות טווח - כמו חרדה, פראנויה וסכיזופרניה. וכדי לסתור אותם, כל שחצן קטן כאן יצטרך להביא לי מאמרים מדעיים אמיתיים שסותרים את זה:

 

ראשית הסקירה המדעית הזו מ-2007 שמסכמת  313 מאמרים בכתבי עת מדעיים.

 

והרי הכותרת והתקציר של זה:     

 

Journal of Addiction Medicine:
doi: 10.1097/ADM.0b013e31820c23fa
Review

An Evidence-Based Review of Acute and Long-Term Effects of Cannabis Use on Executive Cognitive Functions

Crean, Rebecca D. PhD; Crane, Natania A. BA; Mason, Barbara J. PhD

 

  Cannabis use may impair cognitive functions on a number of levels—from basic motor coordination to more complex executive function tasks, such as the ability to plan, organize, solve problems, make decisions, remember, and control emotions and behavior. These deficits differ in severity depending on the quantity, recency, age of onset, and duration of marijuana use. Understanding how cannabis use impairs executive function is important for clinicians. Individuals with cannabis-related impairment in executive functions have been found to have trouble learning and applying the skills required for successful recovery, putting them at increased risk for relapse to cannabis use. Here, we review the research on the acute, residual, and long-term effects of cannabis use on executive functions and discuss the implications for treatment.

 

 

והנה עוד סקירה הכוללת עשרות מאמרים:   

 

 

 

 

ועוד סקירה מדעית משנת 2013 המסכמת עשרות מחקרים:

 

 

 

כל המעונין ב-PDF של המאמרים המלאים אנא פנו אלי במייל - הכתובת בשוליים הימניים.

 

ראוי לציון גם שב-2012 פורסמו תוצאות מחקר שהחל ב 1973 בהשתתפות 1,000 ילדים בני 13, כאשר רק אצל אלה שהחלו לעשן מריחואנה לפני שהגיעו לגיל 18 התגלתה ירידה ברמת האינטליגנציה. מסקנת החוקרים הייתה שהחומר פוגע במוח שנמצא בשלבי התפתחות‏[11].

 

לגבי התמכרות - אחד מעשרה מפתחים סממנים התנהגותיים ופיזיולוגיים של התמכרות; האחוז גבוה יותר אצל אלו שהחלו בשימוש בגיל צעיר, בעיקר כאשר מדובר בשימוש על בסיס קבוע[4]. גמילה מקנאביס מאופיינת בנדודי שינה, חוסר מנוחה, איבוד תיאבון, עצבנות, כעס ואגרסביות אחרי הפסקה מוחלטת של שימוש תכוף וארוך טווח, כתוצאה מפיתוח סבילות פיזיולוגית. שימוש ממושך ותכוף בקנאביס גורם גם לשינויים בגוף הגורמים למשתמש לצרוך כמויות גדולות יותר כדי להגיע להשפעה הרצויה, דבר המוביל אצל משתמשים רבים להעלאת המינון.

 

מקווה שאם הבנתם אז גם השתכנעתם. חבל שח"כ זנדברג וחבריה אינם מבינים זאת ומטעים. מטעים מילא, אבל בידם חסרת האחריות לשנות את החוק. מעניין עם זהבה גלאון על כל שאר חברי מרצ ירימו ידם בהצבעה. שולמית אלוני שנקברה היום בוודאי תתהפך בקבר.

 

ותעשו לי טובה ותחסכו ממני כל אלה שמתכוננים להגיב במשהו כמו "אני או חברים שלי משתמשים ואין לנו שום בעיה פסיכיאטרית". כאילו מדובר באיזושהי הוכחה מדעית שלא ניתנת להפרכה. פשוט אל תשפילו את עצמכם בתשובה שבינה לבין מסקנה מדעית אין דבר וחצי דבר.

 

ושההזויים והפריקים לא יעבדו עליכם. 

 

תוספת עריכה

 

תראו מה כתב/ה מישהו כתגובה לפוסט בעילום שם:

 

ללא שם , 00:15 28/1/2014:
כמה נפלא יהיה כאן בימי פומפיי האחרונים כשאחרוני הגאונים החובבנים בני דורך יתפגרו כבר...

 

 

גם מסתתר בעילום וגם כנראה מראה מה קורה לחלק מהמשתמשים בגראס. אז עד שילמד לכתוב תגובות בכינוי שאפשר להתייחס אליו. ועד שילמד לדבר בלשון בני אדם - תגובות נאצות וניבולי פה פרימיטיביים ימחקו.   

 

***

 

כמה חלאה אפשר להיות?


הבלוג הזה משתתף בתחרות גולדן בלוג 2013 בקטגורית הדעה. אז בדיוק כמו לפני שנה כשהבלוג היה מועמד לגולדן בלוג 2012, מישהו נקט באותה אסטרטגיה זדונית והעלים את הבלוג הזה - הפך אותו לפרטי, סימן בלוח העריכה מניעה מפרסום בגוגל וכדומה. וכמובן מנע הצבעות לבלוג.

 

מיותר לציין שזו דרך לא הוגנת למנוע מאנשים להצביע לבלוג כאשר הבחירות עדיין בעיצומן. מזל שמי שטיפל בלוח העריכה של הבלוג גרם פתאום להופעת אותיות ג'יבריש  שהופיעו בכל הדפים הפתוחים במחשב שלי וחשדתי. בדיקה העלתה שאכן הפכו את הבלוג לפרטי. 

 

וזה קרה אחרי שמישהו כתב תגובה בעילום שם  לפוסט כדלקמן:

 

ללא שם , 00:15 28/1/2014:
כמה נפלא יהיה כאן בימי פומפיי האחרונים כשאחרוני הגאונים החובבנים בני דורך יתפגרו כבר...

 

אינני יודע אם מדובר באותו אדם, אבל הוא/הם חלאות אדם. פשוט אין לי מילה אחרת. כמובן מחקתי תגובה זו. דברי נאצה ועוד בעילום שם אני מוחק, אבל תוכנם המלא שמור לדראון עולם במיילים שלי.

 

המבקרים הקבועים כאן וודאי זוכרים שהפכו את הבלוג הזה לפרטי מספר לא מועט של פעמים. בדרך כלל בזמן שפוסטים היו במומלצים ובעיקר כשעוררו כעס אצל בני כת היורופסקים. כיוון שאני רואה אותו דפוס של התנהגות, נשאלת השאלה האם יתכן שאצל היורופסקים קנאביס הוא צמח כשר למהדרין.

 

אז החלפתי שם משתמש וסיסמה  ותיקנתי את כל השינויים שנעשו בלוח העריכה שלי. רק דבר אחד אינני מבין ולא יודע איך לבטל. את החלון הלבן למטה שמתחתיו כתוב סגור חלון. למישהו יש מושג איך לבטל את החלון המעצבן הזה?

  ***

 

הבוקר מישהו שהזדהה בכינוי בולבול ציצי קקי פיפי שלח תגובה שגם הוא ראה שהבלוג הפך לפרטי בדיוק לאחר ששלח את תגובת הנאצה שלו. אבל זה לא הוא שפרץ לבלוג.

 

כיוון שהמשיך להשתלח מבלי להתייחס לעובדות המדעיות לגופן - תגובתו נמחקה. עם כל הכבוד זהו הבלוג שלי ולא דמוקרטיה.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 26/1/2014 21:36   בקטגוריות קנאביס, מריחואנה, חשיש, THC, הצעת חוק הקנאביס, ח"כ תמר זנדברג, מרצ, סכיזופרניה, פסיכוזה, הפרעות התנהגותיות, ירידה באינטיליגנציה, מחקרים מדעיים, חברה, מדע, רפואה, התמכרות  
156 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   8 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-9/2/2014 16:57



122,071
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)