לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

אז מה קורה? כלום - בירוקרטיה


  

אז אחרי שזוגתי הייתה צריכה לנסוע למשרד הבריאות ולהפקיד שם בקשה לכסא גלגלים (שמגיע לי על פי חוק), ולבקשה היה צריך לצרף טפסים חתומים של:

 1. רופאת המשפחה, 2. אחות קופת חולים, 3. מרפאה בעיסוק של קופת חולים שמילאה מפרט טכני, 4. מקור וצילום תעודת זהות - משרד הבריאות אמור לאשר תוך כ 4 שבועות בערך.

 

מסתבר שהכל שם מתנהל באמצעות  טפסים ידניים ועל פי זמן ההמתנה הארוך לאישור, נראה כאילו האישור צריך לעבור סבב חתימה של כמה עשרות פקידים ולא אתפלא אם צריך לחתום גם המנכ"ל ושרת הבריאות. לא, סתם, אני באמת לא יודע מדוע צריך לחכות כל כך הרבה זמן לאישור על מה שמגיע על פי חוק, כדי שאז אוכל לפנות לאחד מספקי כסאות הגלגלים ברשימת המורשים. ואני לא יודע כמה זמן אצטרך עוד לחכות לאחר מכן עד שאקבל את הכסא. אז בינתיים אני מתנהל בכסא גלגלים מיד שרה, שכבר מזמן עברו שלושה חודשים ולכן בטובה מיוחדת מאריכים לי כל חודש תמורת 36 ש"ח וזאת בנוסף ל- 150 ש"ח ערבון שהפקדנו ביד שרה בהתחלה וכנ"ל גם עבור הליכון וכסא מיוחד לאמבטיה.

 

ולאחר יומיים זוגתי היתה צריכה להתייצב פעם נוספת במשרד הבריאות כדי לקבל כרטיס זכאות לפרוטזה. שוב תהליך ידני שבו מקבלים פנקס לבן שמזכיר פנקס חיסונים וטפסים (למילוי ידני) עבור בונה פרוטזות. ולאחר שבונה הפרוטזות יאשר ויחתום בטופס, הוא צריך להחזיר למשרד הבריאות, שיאשר לאחר (שוב) כארבעה שבועות.

 

ואז מצאנו ברשימה המורשית של משרד הבריאות בונה פרוטזות מוסמך - שהגיע אלי בדיוק לפני שבוע. אבל הוא שכח להביא גבס. אז הוא אמור להגיע לקחת מדידות רק היום  (בעזרת השם לדבריו). את הגבס בשבוע שעבר הוא שכח, אבל לקח גם לקח את הטפסים של משרד הבריאות שהחתים אותי כדי שיקבל את הכסף ממשרד הבריאות. אבל גם החתים אותי על טופס נוסף שבו אני מתחייב לשלם השתתפות עצמית של 25% לפרוטזה ראשונה.

 

על מה אנחנו מדברים, שאלתי. בערך 2,500 ש"ח השתתפות עצמית. אבל אני משלם כל חיי כמה אלפים טובים לחודש מס בריאות, חשבתי ואמרתי לו שיש לי גם ביטוח רפואי משלים פלטינום שאמור לפי הפוליסה לכסות 75% מעלות פרוטזות וחלקי חילוף בניתוחים למיניהם. זה לא תופס הוא אומר לי, הביטוח לא כולל פרוטזות חיצוניות וחוצמזה 75% אתה מקבל מהמדינה עם או בלי ביטוח. זה נכון, אבל אם ביטוח פלטינום היה משלם שלושה רבעים מהרבע שאני חייב, כפי שהבנתי מהפוליסה  - ההשתפות העצמית היתה רק 625 ש"ח במקום 2,500. וזה לא שההגבלה הזו כתובה בפוליסה באותיות קטנות, אלא לפי הפירוש שלהם שפרוטזה לא נחשבת תותבת. הבנתם את זה?

 

אז אני באמת לא מבין מדוע אני בכלל משלם ביטוח פרטי פלטינום שאמור לכסות למשל אמבולנסים (ובפועל רק עבור שתי נסיעות לשנה) ועבור פרוטזות (ובפועל זה לא חל עלי)?

 

ומה זאת אומרת שאני צריך לשלם כעת עבור פרוטזה ראשונה? אני שואל. זה אומר שזה זמני ויש גם שניה ושלישית? כן, עונה בונה הפרוטזות. זו פרוטזה ראשונה שיש תוך כדי השיקום ולאחריו להתאים ולשנות (כי הגדם מתכווץ ומשנה צורה בלחץ) וכף הרגל בפרוטזה הראשונה רחבה וללא גמישות תנועה. ויותר מאוחר צריך לבנות פרוטזה חדשה יקרה יותר המותאמת לצרכיי. ובכל פעם אני צריך להשתתף ב- 25%. ומה קורה לנכים שאין ביכולתם לשלם השתתפות עצמית כזו? נגזר עליהם לשכב במיטה ולקפץ ברגל אחת בהליכון כל ימי חייהם? נו טוב, אומרת מנהלת הלישכה במשרד הבריאות - צריך קודם כל להיות זכאי לקצבת סעד, למלא טפסים ולהגיש בקשות לוועדות...

 

נו טוב, אז מהו לוח הזמנים לקבלת פרוטזה? למשרד הבריאות יקח עוד כארבעה שבועות (כמו באישור של כיסא גלגלים) לאשר ולחתום על הטופס המסדיר את התשלומים לבונה הפרוטזות.  מכיוון שהוא שכח להביא איתו גבס, הוא יגיע בעזרת השם היום לאחר שבוע (כי רק בימי שלישי הוא עובר במילא ביחידת השיקום של הדסה שהיא 5 דקות מביתי), ולמדידה האחרונה (מי יודע כמה?) אני חייב להגיע למכון כי רק שם יש מכשור הדרוש למדידה אחרונה. וזה אומר שאני אצטרך להתנייד שוב הלוך וחזור עם אמבולנס למדידה האחרונה, שהפלטינום כבר לא ישלם מאחר שכבר נצלתי  את המכסה לשנה הקלנדרית הזו . ולאחר מכן מה קורה? שאלתי. אז לאחר שמשרד הבריאות יאשר (אולי בעוד 4 שבועות בעזרת השם) יקח לנו לבנות את הפרוטזה כ- 7-10 ימים אמר בונה הפרוטזות.  וזאת בהנחה שהוא לא מתכוון לימי עסקים.

 

ולאחר מכן יצטרכו לערוך התאמות ותיקונים כשאהיה בשיקום. ולמי שקרא את העדכון הקודם, בכלל לא בטוח שאוכל להתקבל לשיקום, כי יש תור שעדיין לא נקבע ("נחזור אליך בעוד חודש וחצי בערך ואם לא, אז תתקשר!", אמרה מנהלת השיקום)  וחוצמזה למרות שחזרו 3 בדיקות שאני כבר לא נשא של חיידק בית חולים  (שנדבקתי בו באותו בית חולים של השיקום), אני ממשיך להיות מצורע בעיניהם  לפחות 6 חודשים וזה תלוי באישור של המיקרוביולוג הראשי של בית החולים אם בכלל יקבלו אותי שם לשיקום.

 

אתמול התקשרה רופאת המשפחה שלי לשאול לשלומי והיא נדהמה שאני עדיין לא בשיקום. כשספרתי לה על עלילות משרד הבריאות, מה הייתה תגובתה? "כשמשרד הבריאות צריך משהו מאיתנו (הרופאים) הוא רוצה את זה מהיום למחר ולא מחכה 4 שבועות. אתה חייב להוציא את זה לעיתונות".  טוב היא לא יודעת שיש לי בלוג והנה אני מתחיל להוציא את זה כאן.

 



 

בקיצור הכל בסדר ואני  צריך להיות שמח וטוב לב. לשבת חודשים בבית ולהזדקק לחסדי ביטוח לאומי. טיפול נהדר יש במדינה שהיא בעלת נסיון עם נכי מלחמה, טרור ותאונות דרכים. מדינה שקיבלה וממשיכה לקבל ממני ימבה של כסף עבור מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות.

 

וההורים שלי ששילמו כל חייהם ביטוח סיעודי, פתאום קיבלו החודש הודעה מחברת הביטוח שהם לא מבוטחים יותר, כי עברו את גיל 85 . ואם הם רוצים המשך ביטוח (שיתן להם עכשיו רק שישית מעלות אישפוז סיעודי)  - שיתחילו לשלם 2,600 ש"ח לחודש.  אז תאמרו לי בשביל מה הם שילמו לחברת הביטוח כל חייהם? וכשאני מגיע לדרוש פרוטזה, אז פתאום פרוטזה חיצונית לא כלולה. פשוט עבודה בעיניים. אני הולך לבטל את הביטוח פלטינום שלנו, די לי גם בזהב. כדאי לכולכם לבדוק מה אתם באמת תקבלו מביטוחי בריאות פרטיים אם חס וחלילה תזדקקו. 

 

אני עצמי לא עשיתי ביטוח סיעודי. לאחר שסירבתי, חזר אלי סוכן הביטוח עם בשורה משמחת - מעתה חברת הביטוח תשלם עבור אישפוז סיעודי עם קיימים שני תנאים בלבד ולא חמישה לפחות כמו מקודם. לאחר שלחצתי עליו לראות את הפוליסה במלואה (הוא לא כל כך רצה בהתחלה, אבל לא הייתה לו ברירה כי התעקשתי) - הסתבר שאחד משני הסעיפים שיקנו זכות השתתפות הביטוח מחייב אי שליטה בצרכים. מקודם היו צריכים להתקיים 5 סעיפים, כמו אי יכולת להתלבש לבד ושכאלה, ללא הכרח לאי שליטה בצרכים. הבנתם את זה? 

 

"אם יש לכם ביטוח רפואי, אז אין לכם ביטוח הראל" אומרת הפרסומת. אז לקרובת משפחתי היה ביטוח הראל באמצעות מקום העבודה. ולאחר שהתגלה גידול סרטני בכלייתה - הייתה צריכה לעבור בדחיפות ניתוח (פרטי) להסרת הגידול בשימוש ברובוט. עלות ניתוח כזה 40,000 שקל. חברת הביטוח סרבה לשלם בטיעון שניתוח על ידי רובוט אינו כלול בפוליסה. מזל שלבעלה היה שירות משפטי יעיל במקום העבודה, והם הצליחו שחברת הביטוח תשלם. כיצד? משום שאמנם בפוליסה לא כלול סעיף ניתוח ברובוט, אבל מצד שני גם לא רשום בפוליסה שניתוח כזה אינו כלול. אז שילמו מחמת הספק ומהפחד שמקום העבודה יפסיק לבטח איתם.

 

שלא תזדקקו למדינה, למשרד הבריאות וחברות הביטוח שגוזרות עלינו קופון, ושליש מהחסכונות הפנסיונים וקופות הגמל שלנו הולכים על עמלות ניהול. אז אולי זה עדיין לא מעניין כאן את הקוראים הצעירים, אבל בהחלט יתכן שעד שנצא לפנסיה כבר נהייה כולנו מקרי סעד. 

 

  

נכתב על ידי קנקן התה , 4/2/2014 05:37   בקטגוריות משרד הבריאות, שיקום, פרוטזה, השתתפות עצמית, ביטוח סיעודי, חברות ביטוח, מס בריאות, ביטוח רפואי, ביטוח סיעודי  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-5/2/2014 10:19



122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)