לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2014

אפס במתמטיקה לדיפלומטיה



א = ב


 

לא צריך להיות מומחה גדול במתמטיקה כדי לומר באופן ודאי שבמשוואה הזו אם א' שווה עשר אז גם ב' שווה לעשר. ואם ב' שווה חמישים אז גם א' שווה לחמישים. נכון?


אבל כנראה שבעולם המציאות פועלת מתמטיקה אחרת. מכירים את הבדיחה על הקמצן ששואלים אותו אם חמישה שקלים זה הרבה? ואותו קמצן עונה מבלי להתבלבל "תלוי". תלוי במה שואלים אותו. "תלוי - לתת חמישה שקלים זה הרבה אבל לקבל חמישה שקלים זה מעט".


וכאן נכנסת ללקסיקון המילה מידתיות. שהיא הגרסה המודרנית של עין תחת עין, טיל תחת טיל, בית הרוס תחת בית הרוס, חלל תחת חלל, אזרח מת תחת אזרח מת... כלומר, כמו במתמטיקה - א' צריך להיות שווה לב' בעולם הגון ומוסרי.


אנחנו מחריבים את עזה כשאלינו משוגרים בסך הכל "קפצונים", כך חושבת כתבת מצרית שהתראיינה לחדשות ערוץ 2. כך גם חושב העולם - אין כאן מידתיות! כי לנו יש כיפת ברזל שמיירטת את האיומים ולהם המסכנים אין. נכון, יש לנו כיפת ברזל וטילי החמאס הם סתם קפצונים לישראלים אבל אותם טילים הם איום נורא מסוכן למטוסים של חברות התעופה הזרות.  ואולי זו רק מתמטיקה פוליטית? ללחוץ על ישראל להפסקת אש מידית, בהשראת הידידה הטובה ביותר בעולם של מדינת ישראל? ראינו באיזו מהירות נגררו חברות התעופה הזרות אחר החלטת רשות התעופה האמריקאית. הפליאו הטורקים שהחזירו מטוס שעמד לנחות עוד חמש דקות בבן גוריון. במאמר מוסגר, הטורקים לא ממש חוששים מחרם ישראלי, כי הם יודעים שעמך ישראל ישכחו הכל ולאחר המלחמה ימשיכו לנסוע לאנטליה תמורת חבילת נופש לשבוע במחיר של יום באילת..


נכון  שאין גם מידתיות במספר המתים. זה לא בסדר שלנו יש רק כמה עשרות ולהם מאות. זה נכון, זה לא מידתי. אבל זה גם לא מידתי שחייל חטוף אחד שווה לאלף אסירים פלסטינאים  משוחררים עם דם על הידיים. אז מי בעצם יצר את משוואת אי השוויון בערך ישראלי לעומת פלסטינאי? אצל חלאות אדם סוחרי הגופות האלה , החזרת חלקי גופת חייל שחטפו לכאורה שווה לדעתם לשחרור כל אסירי החמאס והג'יהד, בדיון נפרד לאחר הפסקת האש. אז מי כאן אינו יודע מתמטיקה? מי כאן חוטא במידתיות? מי בעצם חושב שחייו של פלסטינאי שווים פחות? כמו אצל הקמצן ערך חיי אדם בחמאס תלויים אם מדובר בלקבל או לאבד. ואצלי המתמטיקה מתמצה במשפט שאמר דובר צה"ל בערבית צחה לאל ג'זירה: "אני מעדיף דמעות של אלף אמאות פלסטינאיות על דמעותיה של אמא יהודיה אחת".

 

ונכון כתב בן כספית ממעריב בכתבתו אתמול, שעם כל אמצעי זהירות המשפטית המאלצת טייסים לוותר על סיוע מהאוויר ללוחמים על הקרקע, כדי לא לפגוע בחפים מפשע בקרקע,  "אחרי זה אנחנו חוטפים בכל העולם על הברוטליות שלנו, על האכזריות, על ההרג חסר הפרופורציות של חפים מפשע. ואחרי כל זה אתה אומר לעצמך, קיבינימט, שיקימו אלף וועדות גולדסטון, שישללו מכולנו את האפשרות לנסוע לחופשה בחו"ל, שיקפצו לנו, כל זה ביחד לא שווה חיים של לוחם אחד של צה"ל ". ובאמת עם כל המאמצים שאנחנו עושים שלא לפגוע בחפים מפשע, כבר התבשרנו שמועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה על הקמת ועדת חקירה לבחינת הטענות לפשעי מלחמה של ישראל ברצועה. שלא נדבר על הצביעות של הועדה הזו שיש  לה מתמטיקה אחרת לפשעי המלחמה המתנהלים כרגע בסוריה ובאוקראינה.  עד כמה ועדת זכויות האדם הזו בודקת את פשעי המלחמה של האוקראינים הטובחים  כרגע במתבדלים הרוסים? לא סתם אנחנו לא שומעים הפעם שום ביקורת על ישראל מפוטין.

אבל כדאי שנתבסס על מתמטיקה מדוייקת. מלאי המנהרות בעזה מושמד, והולך ופוחת עם כל יום לחימה. מלאי הטילים האיכותיים (שאינם נוחתים כנפלים על אדמת עזה עצמה מיד לאחר שילוחם) הולך ופוחת גם הוא, והוא יאזל מהר יותר מאשר החמאס נותן לנו לחשוב (אם לא נמהר להפסקת אש עד שנסיים את המשימות הצבאיות ההכרחיות). הם מאוד משתדלים לשדר עסקים כרגיל ומשגרים בעיקר מטחים לעוטף עזה ולטווחים קצרים יחסית לתחילת המלחמה - במטרה למסך על כך שכבר פחתו באופן משמעותי מספר השילוחים של הטילים ארוכי הטווח שלהם. ולמרות שכל פעם שאיזה פרשן בטלוויזיה טוען שחמאס מתקשה לשלוח טילים למרכז הארץ, ותוך עשר דקות נשלח כתגובה מטח טילים למרכז - מצטמצם עוד יותר המלאי שלו, בנוסף למה שמושמד על ידי צה"ל. להתרברבות של החמאס שהם התכוננו למלחמה של חודשים אין כל ביסוס! אבל אני כבר שומע ברברת של מספר פרשנים המומחים בדמורליזציה של הציבור, שכבר מדברים שהחמאס בעצם מנצח.

אבל שלא נטעה, חמש דקות לפני תחילת הפסקת אש הם ישלחו מטח של חמש מאות הטילים האחרונים והמדוייקים ביותר שיש להם. זה לא רק בשביל הכבוד על  כך שהם לא נכנעו עד לדקה האחרונה וידם על העליונה. במטח אחרון של מאות טילים, גם בסטיסטיקת פיגוע נמוכה - רב הסיכוי שרקטה אחת מהחמש מאות תהיה קטלנית עד כדי כך, שהם ירקדו על הגגות ואנחנו נהייה בהלם על גודל הנזק והאובדן.  כי הם יודעים שאפילו אם דקה לפני כניסת הפסקת האש טיל אחד שלהם יהרוס בפועל בעוצמה שלא היתה כמוה כל המלחמה הזו - אנחנו כהרגלנו נמחה דמעות, נזעק, נכריז על הפסדנו בברברת האינסופית של אמצעי התקשורת (כפי שעשינו במלחמת לבנון השניה) ונבליג. כמו בכל המלחמות האחרונות נשאר כהרגלנו עם טעם מר של החמצה והם עם חורבות עזה וטעם הנצחון.


והמתמטיקה שלי אומרת שיום לאחר המלחמה, הכסף הקטארי  ישיב הכל לקדמותו ויותר. וששום כוח בינלאומי שיפקח כביכול על "פירוז הרצועה"  לאחר ביטול המצור - לא יוכל לעשות את מה שצה"ל יכול לעשות.  לאו"ם וערבויות בינלאומיות יש להתייחס כדברי ישעיהו: "הִנֵּה בָטַחְתָּ עַל מִשְׁעֶנֶת הַקָּנֶה הָרָצוּץ הַזֶּה עַל מִצְרַיִם אֲשֶׁר יִסָּמֵךְ אִישׁ עָלָיו וּבָא בְכַפּוֹ וּנְקָבָהּ כֵּן פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם לְכָל הַבֹּטְחִים עָלָיו" (ישעיהו ל"ו, ו'). ערבות העולם כולו - משענת קנה רצוץ היא. המתמטיקה שלי שוללת את מנטרת "הצלחת" פירוז הלוחמה הכימית בסוריה. כי למעשה פורזו רק כ-80%. ועם עשרים האחוזים הנותרים, אסאד עדיין משתמש מדי פעם בקטנה בנשק כימי, וממשיך לטבוח בעמו.


יש בינינו החיים בסרט. כאלו החושבים שהכל יסתיים בהמלכת אבו מאזן על עזה. אבל כל עוד צה"ל לא יסיים שם את מלאכתו, שר הבריאות שלו ימשיך להתקבל בעזה בהטחת עגבניות רקובות על פרצופו. אבו מאזן לא יוכל להכנס לעזה בלי שצה"ל ימוטט את המערך הצבאי של החמאס ובל נשכח שאבו מאזן כבר קיבל בעבר מפתחות  לעזה. אז מה שונה יום מיומיים? שאבו מאזן חתם על הסכם עם החמאס שלא החזיק מים והתמוטט כאשר אבו מאזן סרב להעביר כסף קטארי לתשלום משכורות לאלו שהחליפו בכוח את עובדי הציבור של אבו מאזן?


המתמטיקה שלי כמו של הזרם המרכזי של האופוזיציה הפרגמטית אומרת שהחמאס זקוק כעת נואשות להפסקת אש כי הוא אינו רחוק מהתמוטטות. ואני מצטרף לאומרים - תנו לצה"ל להשלים את המשימות שלו. תנו לחמאס להמשיך לסרב להפסקת אש בתנאי ישראל. הפסקת אש בתחפושת של הפסקת אש הומניטרית טובה לחמאס אבל אנחנו לא רוצים תחפושת. אם חפץ החמאס בהומניטריות שיפסיקו להקריב את בני עמם בעוד הם מתחבאים במחילות.


סיום המלחמה עכשיו ללא הכרעה תביא אותנו למלחמה קשה יותר בקרוב ולאחר שנמשיך להתעלם עד אליה מטפטוף טילים לעוטף עזה. עדיין לא הגענו לסיום מלחמות ימי הביניים ב'.

 



 

***

 

ראו מה מצאתי בגוגל לאישוש העדות על "דברים שלא יאומנו":




 

נכתב על ידי קנקן התה , 25/7/2014 17:09  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-28/7/2014 15:11



124,007
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)