לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יודונאצים וחברה אדישה


  

בלב תל אביב

עובד מבוגר מנקה רחוב

חבורת נערים אליו נטפלת

ככה סתם

מעשה איוולת

כל אשמתו שהוא ערבי

מכה וחובטת בו החבורה

ללא רחם

ללא הפסקה

בפראות מכנית

בעיר ללא הפסקה

הוא מעולף

מתבוסס בשלולית דם

והם משתלהבים

מכים ובועטים

עוד ועוד ועוד

כקלגסים מארץ אחרת  

ברשע מזוקק של חלאות אדם

יודונאצים בני שטן

מישהו מרחוק מבחין וצועק

המפלצות בורחות

נעלמים הנמושות.

  

עשר דקות

פצוע על המדרכה שרוע

רק צדיק אחד בסדום

מתקשר למגן דוד אדום

ולמשטרה

אמבולנס מגיע

מפנה פצוע שותת דם ומבולבל

הנה גם ניידת משטרה כאן

לאחר שהכל נגמר כמובן

מסתלקת חיש כלעומת שבאה

מודיעה בקשר על סגירת אירוע

פורים, שנת תשע"ג

חברה מתפוררת

והעיר שושן תל אביב

שמחה וצוהלת.

 

 


די לגזענות

 

 

 

תוספת עריכה

 

עד לאירוע הביא  לידיעתי שהמקרה פורסם בכתבה ב- Ynet.

 

בכתבה מצויין כי "תלונה הוגשה במשטרת מחוז תל אביב. נגבתה ממנו (הפצוע) עדות ונבדק חשד שהרקע למעשה הוא לאומני. לא נעצרו חשודים וטרם נמצאו עדים למקרה."

 

הכיצד אין עדים למקרה? מי התקשר למגן דוד אדום? ומי למשטרה? איך לפי דעתכם המקרה הזה הובא לידיעתי?

  

הידעתם כי המשטרה יכולה לאתר בקלות את החשודים על ידי איתור מיקבץ טלפונים סלולרים שנרשמו בחברות הסלולר, בנקודת הציון המתאימה בשעה הנתונה והידועה?

 

אז למשטרה יש יכולת, האם אכן תעשה משהו בנדון?

האם האדם היה צריך להרצח כדי שהמשטרה תפעל?

 

החברה שלנו היתה מזועזעת מהמונח יודונאצים של פרופסור ישעיהו ליבוביץ לפני למעלה מעשרים שנה.

ועתה אני מכנה את החברה האלה יודונאצים בני שטן. חד וחלק. 

 

חובה על כולנו לעורר רעש ציבורי, כדי שהעבריינים יענשו בכל החומרה האפשרית.

 

תגובות בעילום שם או דברי נאצה תמחקנה.

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 25/2/2013 10:55   בקטגוריות פורים, חברה, משטרה, חומר למחשבה, חינוך, מוסר, סגנון חיים, רוע, תרבות, ישעיהו ליבוביץ, יודונאצים, גזענות  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-2/3/2013 18:20
 



דוקטור מנגלה בישראל?!


 

בעקבות תגובות לפוסט הקודם, אקדיש את הפוסט הזה למוסר ולאתיקה בעולם המחקר.

 

בקורס שעוסק בעיקרו בהנדסה גנטית, אני מקדיש מספר שעות לחרדות של הציבור מחד ולאתיקה מאידך. במסגרת זאת אני מספר לסטודנטים על הצעתו של סטודנט לתואר שני, שנאמרה במסגרת הקורס הזה לפני מספר שנים.

 

הדבר קרה כאשר הסברתי לסטודנטים את העבודה הסזיפית הדרושה לאנליזות של חיות שהונדסו גנטית, כדי לאתר ולבודד את אותן החיות שבהן הצליחה החדרה של גן זר, מתוך החיות שבהן לא היתה הצלחה.

 

בפשטות אסביר כאן שכדי לאתר את החיות המהונדסות יש צורך לבצע בדיקות גנטיות של הדנ"א שמתקבל מדגימת דם של כל חיה, כדי לבחון אם היא נושאת ומבטאת את הגן הרצוי.

 

הסטודנט שראה כמה מורכבות הבדיקות ושהן גוזלות זמן רב, הציע הצעה "גאונית" בשיא הרצינות. הוא שאל מדוע לא לצרף לגן שאותו אנחנו רוצים לבטא בחיה גם גן עמידות לגז עצבים.

 

נתעלם מכך שאין גן עמידות לגז עצבים במציאות, אבל הרעיון של אותו סטודנט היה שכל חיה שבה תצליח המניפולציה הגנטית יתבטא לא רק הגן הרצוי, אלא יחד איתו היא תהיה עמידה גם לגז עצבים ולכן ניתן יהיה לעשות סלקציה. אז נניח שבניסוי נולדו 50 חיות ורק 5 מהן הונדסו בהצלחה - התלמיד הציע לשחרר לחדר החיות גז עצבים ואז לאחר סלקציה כזו, 45 חיות תמותנה וישארו רק 5 החיות הרצויות.

 

בכל קנה מידה זה נשמע מזעזע, אבל לא את אותו התלמיד, שמאז הספיק לסיים את לימודי תואר שני ותואר שלישי וכיום נמצא בארה"ב בהשתלמות פוסט-דוקטורט.

 

האיש הזה אמנם לא יוכל לבצע נסיונות כאלה על חיות בגלל פיקוח קפדני בכל מוסדות האקדמאים בארץ. אבל עם ראש כזה מי ישורנו? מסתבר שדוקטור מֶנגֶלֶה יכול לצמוח גם אצלנו.

  



 

נכתב על ידי קנקן התה , 10/11/2012 13:08   בקטגוריות אתיקה, בעלי חיים, הנדסה גנטית, התעללות בבעלי חיים, חברה, חיות מהונדסות, מדע, מוסר, ניסויים בבעלי חיים, סטודנטים, פילוסופיה, פילוסופיה של המדע, תרבות, דוקטור מנגלה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-16/11/2012 08:26
 



גם אלף צומות לא יכפרו!


 

אתחיל בהקדמה שאינה עוסקת בצומות וכפרות:

 

באחרונה  פרסמתי את הפוסט הזה ואת זה שהיווה השראה לנושא החם, והיו אלה בנושאים  שהרגיזו כרגיל אי אלה אנשים. וחלק מאנשים אלה פרחו מהקן והלכו לחפש קינים אחרים, ולמרות שבאופן רשמי הם כבר מחרימים את הבלוג הזה, הקדשתי להם במיוחד את השיר הזה שבפוסט הקודם.

 

וכמו שאני מביא כאן סידרת פוסטים בנושא חשבון נפש. פרסמתי גם פוסט של חשבון נפש בבלוג השני שלי בנושא "האם אני אנטישמי" והפוסט הזה הגיע למומלצי עמותת ישראבלוג. 

לא הצלחתי להוריד את התמונה שבהמלצה, אבל תוכן ההמלצה הוא:



 

ובינתיים למרות שגם פוסט זה הרגיז, במרבית המקרים התגובות שם הן טובות יחסית בינתיים. אך זה נובע כנראה מצנזורות כמו אינטרנט רמון *, ולא משום שהאוכלוסיה המסויימת הזו החלה להיות פתאום תרבותית.  

 

 * ראו : את השורה הזו תגובה אחרונה של Olam ב-20/9/2012 05:13  שתל סוכן בשם Olam, כנראה מאינטרנט רמון, כפי שניתן היה לראות בתחתית הפוסט למספר דקות. (הרי אני פרסמתי ב- 24/9/2012 14:36, אז כיצד הופיעה תגובה מה-20.9? ) למרות שמחקתי אותה (ובה היה כתוב גם "על הפנים"), זה כבר ימנע מעלמים תמימים ועלמות חסודות להיחשף לדברי התועבה כאן.

 

וכעת אחזור לסידרת הפוסטים שבין כסה לעשור בנושא "גם אלף צומות לא יכפרו!".

 

 

בימים אלה נזכרתי במעשה אמיתי שלא קרה אתמול, אך קרה גם קרה.

 

מדובר במשפחה בעלת שבעה אחים ואחיות, שאחת האחיות חלתה בסרטן חשוך מרפא, והדרך היחידה להצילה היתה השתלת מח עצם. המשפחה נבדקה, ורק לאח אחד היתה התאמת רקמות - הוא היחיד בעולם שיכול היה לתרום מח עצם לאחותו.

 

והוא בתחילה לא רצה, כי לא היה ביחסים טובים עם אחותו וכנראה שגם פחד. כשהסבירו לו כי מדובר בתרומת דם רגילה וכי אם לא יתרום הרי הוא גוזר דין מוות על אחותו - הוא נעתר לבסוף (גם בגלל לחץ המשפחה).

 

החולה החלה בסדרת הטיפולים שתחסל את מח העצם שלה (ללא אפשרות של חזרה אחורה), כהכנה להשתלה. אבל ביום המיועד, אחיה סרב לתרום, למרות התחייבותו הקודמת. בזה הוא גרם באופן ישיר למותה תוך ימים מספר.

 

כיצד יכול מי שנקרא אדם לגזור על אחותו, בשר מבשרו גזר דין מוות?

אין זה שונה מרצח בכוונה תחילה, ולמרות זאת החוק אינו מושיבו בכלא.

 

 

ואני חושב איך האדם הזה מסוגל להמשיך לחיות? איך בכלל יש אנשים כאלה? האם אי פעם הם עושים חשבון נפש? האם יש בהם איזושהי חרטה? ויש לי הרגשה שלאדם כזה לא תהיה אף פעם חרטה אמיתית.

 

אדם כזה (ובמיוחד שהוא מנהל אורח חיים מסורתי) לא יכפר על מעשיו גם באלף צומות.

 

רוצח בדם קר, חלאת אדם שאין לו אלוהים ואין לו מחילה ...

האם יש מישהו כאן שחושב שיש לו מחילה?

 

 

ובכלל כדאי אולי לכולנו לבחון, האם בסופו של חשבון נפש, כל מעשינו ראויים למחילה.

 

 

 

מתוך סידרת עשרת ימי חשבון הנפש:

 

מחשבות על פולחנים ומנהגים

 

איזה זאב אתם מאכילים?

 

אנשים וחשבונות-תורת הקבלה

 

חשבון נפש של הורה

 

ילדים מושלמים?

  

גם אלף צומות לא יכפרו... 

 

עטוף בטלית של מילים וגימטריה

 

מדוע אני לא צם?

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 24/9/2012 14:36   בקטגוריות השתלת מח עצם, רצח, אנשים רעים, דעות קדומות, התנהגות, חברה, חומר למחשבה, מדע, מוסר, עשרת ימי התשובה -סידרה, עשרת ימי חשבון נפש - סידרה, פילוסופיה, צנזורה דתית, רגשות שליליים, רוע, רפואה, תרבות  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   8 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-9/1/2013 19:20
 



מדוע יורופסקי מסוכן? הקשר לאנורקסיה


 

את הפוסט הזה אני כותב בעיקבות הפוסט השקול שכתב ידידי והתגובות אליו. בשל כך אני קוטע את סידרת הכתבות בבלוג, בנושא חשבון הנפש. היא תמשך לאחר הפוסט הזה.

 

בעיני רבים, בעיקר אלה המשתייכים למעריצים של אידיאולוגית המוסר שלו, יורופסקי מייצג את המצפן המוסרי עלי אדמות. ואפילו גם אלה שנפלו בסוגסטיה שהפעיל, ששכנעה אותם לשנות את אורח חייהם בצורה קיצונית, מודים בחלקם שהוא איננו מדייק ושדרך ההטפה שלו אינה נכונה. אבל למרות זאת, אצל רבים מהם, אני קולט את האווירה שהמטרה מקדשת את האמצעים, כי הנה ההטפה שלו גרמה להם לנפילת האסימון, ובחירת "הדרך הנכונה". ואינני מתווכח כאן אם זו הדרך הנכונה.

 

בואו נתעלם כרגע שיורפסקי הפעיל על רבים סוגסטיה (כאופן דומה להיפנוזה), שהוא נוקט בשיטות מכוערות שמשתמשים בהם אנשי שיווק, שמצליחים למכור לכם גם מוצר מחורבן - אתייחס כאן לשני דברים בלבד: תורת המוסר שלו מחד, והפשע (כן הפשע) שלו מאידך.

 

לא אתייחס כאן לצד המדעי, לצד האקולוגי  ולמידת התאמת התזונה הזו לכלל האדם מבחינה ביוכימית וגנטית. לכך כבר התייחסתי בשני פוסטים קודמים שלי (ראה ערך צמחונות ברשימת הקטגוריות בשוליים הימניים). לצד המדעי אוסיף בעתיד כתבות נוספות, גם במחיר השמצות על "הפצת שקרים" - כפי שנוהגים אידיאולוגים מכל הסוגים, לגבי אנשים שחושבים אחרת מהם, למרות שיש להם ידע מקצועי שלמבקרים עצמם אין, והיה כדאי שילמדו רק קצת ממנו לפני שהם מתפלמסים.

 

אבל בנושאי מוסר הבה נבחן מה עושה אותם מוסריים יותר. כן, אני שואל מה עושה את היורובסקים מומחים לענייני מוסר. כמה מוסריים חייהם האישיים שלהם?

כמה מוסריים יחסיהם עם בני אדם ולא רק עם פרות קדושות?

 

בספר בראשית מסופר על נח שהצטווה לאסוף זוג מכל חיית השדה והיער, כדי שיהיה להם המשך לאחר המבול. זה וודאי צעד מאוד הומני גם בשביל יורובסקי. ולאחר המבול ציווה האלוהים על האדם: " כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה כירק השדה." (בראשית פט, ג'). כלומר אלוהים מורה לבני האדם להיות אוכלי כל.

 

אם כך מכיוון שהיורובסקים שוללים בחריפות את המוסריות שבאכילת כל, יוצא בעצם שהיורובסקים מטילים ספק במוסריותו של אלוהים ושל מיליוני מיליוני מאמיניו האדוקים ברחבי העולם.  ובמוסריות מעשיהם הם, הם אינם מטילים ספק.

 

אינני מתכוון ולהתפלמס כמה הם רחוקים מלהיות מוסריים, אבל אתייחס כאן רק למוסריות של הסוגסטיה שהם משתמשים והשפעתה המסוכנת בעיקר על הנוער.

 

ראו למשל את הדמגוגיה המכוערת שהיורובסקים ודומיו משתמשים:

 

הם לא יראו לכם צלחת של מנת בשר כלב שאוכלים מיליוני סינים מזה ימים ימימה.

 

 

 

הם יראו לכם במצגת את זה:

 



 

 

הם יראו לכם מנת ספגטי תמימה עם כדורי בשר, וישאלו אתכם אם הייתם אוכלים את המנה הזו אם כדורי הבשר הם של בשר כלב, או תסלחו לי - עשויים מגללי כלבים.

 

 

 

ובערמומיותם הם חושבים שמנת הגועל שסיפקו, יגרמו לנערה בת 14 להפסיק לאכול בשר לכל החיים ולהפוך לצמחונית - מה זה משנה אם תפתח אנמיה, או חוסרים שידפקו את התפתחותה. מה זה משנה אם יגרם לה נזק בריאותי ונפשי בלתי הפיך?

 

אך מסתבר שמה שהם עושים הוא פשע עוד יותר חמור. הם עשויים להפוך אותה בסבירות מאוד גבוהה לאנורקסית (כמובן שזה נכון גם בלשון זכר).

 

לכן לפסיכולוגית הזו, שמבקשת מכם לדמיין שאתם אוכלים בשר כלבים, ומבזבזת כמעט שעה מחייכם כדי לצפות בסרט הזבל הפסיכולוגי שלה - יש לשלול את רישיון העיסוק כפסיכולוגית - כי הנזקים הפסיכולוגיים שהיא עשויה להביא עשויים להיות בלתי הפיכים.

 

 

את השיטה הנלוזה הזו אימץ גם אתר אנונימוס - האתר הרשמי של הצמחונים למלחמה באוכלי כל. ראו זאת בעינכם:



 

אני כבר רואה את חברי כת היורובסקים קמים עלי ומאשימים אותי בדמגוגיה. ובכן ראו את העובדות של מחקרים רפואיים שאחד מהם שנעשה כאן, בבית חולים רמב"ם בחיפה.

 

אני מביא כאן  כתבה  המתארת את הקשר בין צמחונות לאנורקסיה.

 

יותר ויותר מחקרים שנערכו לאחרונה מעידים על קשר מסוים בין צמחונות לאנורקסיה - הרעבה עצמית, וגם לבולימיה - אכילה כפייתית המלווה בהתקפי הקאות. הפרעת האכילה מופיעה לרוב לאחר שנה של צמחונות.

על פי מחקר שבוצע במרכז הרפואי "רמב"ם", 96 אחוז מהנערות הישראליות שמפתחות אנורקסיה נרווזה נמנעות מאכילת בשר אדום ו-75 אחוז נמנעות מאכילת עוף ובשר לבן - פי עשרה יותר משיעור הצמחונים בקרב המבוגרים הבריאים. "בבולימיה אנו מוצאים מגמה דומה, אם כי לא בטוטליות כזו".

 

בנוסף, במחקר שנערך בטורקיה בשנה שעברה בקרב 1,200 צעירים בני 17 עד 21, נמצא כי מתבגרים צמחוניים הם בעלי נטייה מוגברת לפתח גישות לא נורמליות לאכילה, דימוי עצמי נמוך, חרדת בחינות וחרדה חברתית, לעומת מתבגרים שאינם צמחונים.

  

"לקשר בין צמחונות להפרעות אכילה יש הסבר גופני", מבהירה ד"ר יעל לצר, מנהלת המרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם". "בגיל ההתבגרות מובילה אי אכילת בשר למחסור באבץ, שמשמש רכיב חיוני לתהליך הצמיחה והגדילה. הפחתת כמות האבץ מובילה לעיתים לחוסר תיאבון, וכך מתפתח מעגל קסמים שמוביל להפחתת המזון ובהמשך להפרעת אכילה".


מרבית המומחים מספקים לתופעה גם הסבר נפשי: "הרעיון בבסיס אי אכילת הבשר הוא מחשבה דמונית, לפיה המשך אכילת בשר עלול לגרום להשמנה, כי הבשר הרי מורכב משומנים", מפרטת ד"ר לצר. "הימנעות מבשר מעניקה לנערות מתבגרות תחושת שליטה בגוף, שהיא סימן היכר בולט לאנורקסיה נרווזה".

 

עינת צוברי, מנהלת היחידה להפרעות אכילה במרפאת הנוטרים ברעננה של המרכז לבריאות הנפש "שלוותה", מקבוצת "שירותי בריאות כללית", מצביעה על נקודה נוספת: "יש תיאוריות פסיכולוגיות לפיהן אכילת בשר מצביעה על דחף לתוקפנות וקניבליזם, וחלק מבני הנוער שמפתחים הפרעות אכילה מכוונים את התנהגותם להפחתת התוקפנות והדחף המיני. מחקרים הראו שפסילת מזון גורם השמנה כמו בשר אדום הוא אחד הסממנים הבולטים של אנורקסיה, לצד שימוש בתרופות משלשלות".

 

 

אם כך היכן המוסר של היורובסקים? האם שיטות ההטפה שהם נוקטים אינן פשע?

אין אני רוצה בכלל להכנס לטיעון של היורובסקים שתעשיית המזון (שהם כמובן מכלילים) מבצעת פשע כנגד חיות. אין להעמיד פשע כנגד האנושות באותה רמה כמו "פשע" כנגד חיות.

 

שלא לדבר שגם הרבה יורובסקים משתמשים בתרופות שנוסו בבעלי חיים. שהם מקבלים חיסונים שהוכנו ממיליוני ביצים. והביצים כידוע לא גדלות על העצים. שלא לדבר שגם היורובסקים שנגעלים מאכילת חרקים למיניהם,  כפי שאוכלים אנשי המזרח הרחוק - מרססים חומרי הדברה כנגד אותם חרקים שפולשים לבתיהם ומציבים מלכודות ורעל כנגד עכברים ומכרסמים שמתנחלים בבתיהם.

 

גם שלא לדבר על חלק מכת היורובסקים שמשתמשים באלימות (וגם אלימות מילולית היא אלימות) כנגד בני אדם שלא מסכימים לדעתם.

 

זהו המוסר של היורובסקים.

 

 

ומשום שאני לא כותב כאן סתם ביקורת על השקפת עולם, וכיוון שיש כל כך הרבה תיקים רפואיים עם נזקי הצמחונות והטבעונות, אני רוצה להביא כאן 

טיפים חשובים לכל אלה שבכל זאת מתכוננים לעבור לתזונה צמחונית:

 

א. אל תתחילו בתזונה כזו לפני שתבקשו מרופא המשפחה שלכם לעשות בדיקות דם מקיפות. אל תתחילו אם כבר יש לכם חוסרים או מחלות קיימות ללא אישור רופא.

 

ב. בצעו מעקב (בדיקות דם) כל שלושה חודשים במהלך השנה הראשונה, ואחת לשנה לאחר מכן. אם יופיעו חוסרים או בעיות שלא היו בבדיקה הראשונית לפני המעבר לצמחונות - צריך לשקול ברצינות את המשך הצמחונות, במיוחד אם הבדיקות תראנה שתוספי מזון וויטמינים אינם עוזרים.

 

ג. אל תתחילו צמחונות ללא הדרכה ומעקב של דיאטנית מוסמכת (לבדוק תעודות!).

כי להשיג תזונה מאוזנת אצל צמחוניים וטבעונים - קשה הרבה יותר מאשר אצל אוכלי כל.

 

ד. אל תתבססו על "אינפורמציה אינטרנטית" שאין לכם את הידע כדי לאמתה. יש ברשת שורה של אינפורמציה לא נכונה או לא מדוייקת!!!

 

 

ולכל המתכוננים להגיב:

 

א. אין צורך שתחזרו על המנטרה של הפעילות האנטי-מוסרית של אוכלי כל, שרוצחים חיות וכיוצא באלה. כולם כבר מכירים את המנטרה הזו.

 

ב. אין ממש צורך להגיב שאני משתמש בדמגוגיה חסרת מוסר ומבוססת על שקרים. כי כמובן מי שכותב דברים שאינם מתאימים להשקפת עולם זו או אחרת - אז הוא שקרן, או לא ראוי לאוויר שהוא נושם (ציטוט מאחת התגובות מיני רבות שכבר קיבלתי בעבר).

 

ג. לתגובות בעילום שם (ללא כינוי) - לא אתייחס והן תמחקנה.

 

ד. תגובות שתכתבנה בסגנון גידופים, השמצות וקללות - גם הן תמחקנה.

 

ה. אין אני מתכוון לדון כאן "ביתרונות" הבריאותיים והמדעיים כביכול לטובת הצמחונות. עסקתי בכך בשני הפוסטים הקודמים ואעסוק בכך גם בעתיד.

  

ולכל אלו שלא מוצא חן בעיניהם, אתם יכולים לכתוב השמצות וגידופים על קנקן התה כאוות נפשכם בבלוגים (הגלויים והחסומים) שלכם.

  

 

שבוע טוב לכולכם

 

 

 

תוספת עריכה:

 

אני מודה למגיב יוסי לוי שעשה הערכה סטטיסטית לגבי נכונות המתאם בין צמחונות ואנורקסיה ופרסם זאת באתר שלו:

 

http://www.sci-princess.info/archives/1629

 

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 22/9/2012 09:57   בקטגוריות צמחונות, טבעונות, מוסר, אנורקסיה, הפרעות אכילה, הפרעות התנהגות, היורובסקים, מחקרים רפואיים, סוגסטיה, פסיכולוגיה, בריאות, השמנה, התנהגות, חברה, מדע, ניסויים בבעלי חיים, סגנון חיים, סובייקטיביות, פילוסופיה, תזונה, תרבות  
110 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   7 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-28/9/2012 00:21
 



ניסויים בבעלי חיים - התעללות?


 

אני עומד להעלות כאן נושא מאוד טעון ומעורר מחלוקת - ניסויים בבעלי חיים.

 

אני צופה כאן מלחמת עולם אידיאולוגית בעקבות פוסט זה. מלחמה אידיאולוגית שאפילו עולה על האידיאולוגיה של הצמחונות באלפי מונים. לאלה שכבר עומד לצאת הקצף, אני מבקש דבר אחד: להתעלם לרגע אחד מהדעות הקדומות ואולי הבורות בתחום, ותקראו כתבה זו כולה בעיון, לפני שתתחילו לכתוב כאן תגובות זועמות.

 

אני ממש לא מתכוון לכתוב לכל תגובה מגילה - לדברים שכתובים בכתבה והמגיב התעלם ממנה או לא קרא. אני מבקש סליחה מראש על כך שלא אחזור בתשובות לתגובות -  על תשובות שכבר כתובות בכתבה. אתם יכולים להגיב כרצונכם, אבל אשמח להגיב לתגובות ענייניות ולהצעות שלכם. ובעיקר לשמוע על דעתכם האישית לאחר שקראתם את הפוסט הזה.

 

 

הפוסט הזה נכתב כתוצאה ממייל שקיבלתי מהכתובת:

 

 Mednet General Medicine] [email protected] ]

 

ובו הכתבה הבאה:

 

 

פרופ' אלכס צפרירי, יו"ר הפורום הבין-אוניברסיטאי למדעי הרפואה בישראל מציג את המצוקה אליה נקלע המחקר בארץ בעקבות המאבק בניסויים בבעלי חיים. אל על נמנעת מלהטיס בעלי חיים והשר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, גיבש סדרה של יוזמות המהוות איום חמור על המשך הניסויים בבעלי חיים במדינת ישראל. הופתענו לגלות בסקר שביצענו בקרב מנויי רשת רפואה שהציג שאלה אחת: "האם אתה בעד המשך הניסויים במתכונת הקיימת או בעד החמרת ההגבלות על הניסויים בבעלי חיים?" כי התוצאות היו כמעט שוות 51% לעומת 49%.

 

לאחרונה חזרה והתלהטה המחלוקת בנושא ניסויים בבעלי חיים בישראל. לאחר שב 2010 החליטה אל על: לא נטיס יותר חיות לניסויים בחו"ל. שנה וחצי לאחר שהפסיקה להטיס בע"ח למטרות ניסויים, ועד ראשי האוניברסיטאות הגיש תביעה כנגד אל על בדרישה שתחזור להטיסם. אנו מציגים כאן תוצאות ראשוניות של סקר רופאים בנושא ואת עמדת הפורום הבין-אוניברסיטאי למדעי הרפואה בישראל.


 

למי שיש סבלנות הרי הכתבה במלואה. בסיומה אציג את עמדתי.

 

לאחרונה חזרה והתלהטה המחלוקת בנושא ניסויים בבעלי חיים בישראל. לאחר שב 2010 החליטה אל על: לא נטיס יותר חיות לניסויים בחו"ל.שנה וחצי לאחר שהפסיקה להטיס בע"ח למטרות ניסויים, ועד ראשי האוניברסיטאות הגיש תביעה כנגד אל על בדרישה שתחזור להטיסם.
 

ועד ראשי האוניברסיטאות טוען כי " הצעד בו נקטה אל-על מהווה פגיעה אנושה במאבק לריפוי מחלות ולהצלת חיי אדם. מחקרים אלה, הנעשים באופן המצומצם ביותר ותוך קיום הנהלים המחמירים ביותר, אפשרו בעשורים האחרונים פיתוח של תרופות וריפוי של מחלות שונות.

ללא מחקרים אלה לא היו בנמצא תרופות וטיפולים למחלות כגון שחפת, דלקת קרום המוח, מחלת הסרטן, סוכרת, מחלות ניווניות של מערכת העצבים ועוד. לא היו בנמצא חיסונים רבים, וניתוחים שונים לא היו אפשריים כלל כולל השתלות איברים.

כדי לבדוק על דעתם של הרופאים בנושא זה הפצנו שאלה אחת האם אתה בעד המשך הניסויים במתכונת הקיימת או בעד החמרת ההגבלות על הניסויים בבעלי חיים? תוצאות ביניים של 466 משיבים היום מראות 51% בעד ו 49% נגד. פירוט התוצאות והנימוקים יובאו עם סיכום התוצאות.

להלן סקירה של *פרופ' אלכס צפרירי חוקר במכון ויצמן ויו"ר הפורום הבין-אוניברסיטאי למדעי הרפואה בישראל.

תחילתן של תנועות שוחרי בעלי החיים באנגליה הויקטוריאנית הייתה התביעה למניעת התעללות בחיות, דאגה לשלומן ושמירה על רווחתן. בשנות השבעים והשמונים של המאה שעברה הדאגה לרווחת בעלי החיים ולמניעת אכזריות כלפיהן הוחלפה על ידי הדרישה, הקיצונית לאין ערוך, למתן משקל שווה לאינטרסים של החיות כמו לאלה של בני האדם, לפי גרסה אחת שדוברה הוא פיטר סינגר, או הענקת זכויות לחיות לפי גרסה אחרת שדוברה הוא טום ריגן. שתי הגישות מתנגדות לכל שימוש בבעלי חיים לטובת האדם ורואות בו "ניצול" מגונה.

השימוש בבעלי חיים לצרכי מחקר ביו-רפואי הוא מן המצומצמים ביותר, כ-שלוש מאיות האחוז (0.03%!). למרות זאת, באופן פרדוקסלי השימוש בהם הוא המדובר ביותר והמותקף ביותר על ידי הקבוצות המתנגדות לכל שימוש בבעלי חיים. ההתנגדות התבססה, במקורה בתקופה הויקטוריאנית, בביצוע חלק מן הניסויים המדעיים בבעלי חיים בעודם בחיים. בימים ההם ניתוחים נעשו ללא הרדמה או טיפול יעיל במשככי כאבים, זאת בטרם היות אמצעים אלה זמינים גם לרפואת האדם והיו מלווים בכאב ובסבל.

 

כיום, כמובן, כמעט כל הניסויים בבעלי חיים (פרט לניסויים שמטרתם חקר כאב) נערכים תוך נקיטת אמצעים למניעת כאב וסבל לחיות, כפי שעקרונות הניסויים והחוק מחייבים. למרות זאת, המתנגדים לכל "ניצול" בעלי חיים על ידי האדם מעדיפים לתקוף את הניסויים הללו בחיות בעיקר מסיבות טקטיות.

 

 המדענים מבצעי הניסויים הללו מספרם קטן, לרוב הציבור יש רק מושג קלוש על מעשיהם במעבדות ולכן ניתן להשמיצם, אם מחוסר ידע או דבקות יתר במטרה ובהסתמך על הבורות של רוב הציבור בנושא. גרוע מכך, בגלל התקפות ונדליות על מעבדות ומוסדות מדע בארץ ובעולם הפכו אלה לסגורות ומוגנות, למגינת ליבם של התוקפים הפוטנציאליים, אולם בכך הם הפכו מטרה לגינוי על היותן סגורות ול"מרתפי עינויים".

 

הישגי המחקר הביו-רפואי במאה השנים האחרונות הסירו את אימת המגפות הקטלניות, לפחות בארצות המפותחות, והציבור הנהנה מבריאות טובה ותוחלת חיים ארוכה, אינו מודע לאימי העבר ונוח להשפעת התעמולה הפופוליסטית נגד הניסויים. כל אלה עושים את הניסויים בבעלי חיים מטרה נוחה להתקפה, בהשוואה לשימוש בהם למזון המהווה מעל ל-95% משימושי האדם בבעלי חיים.

הניסויים בבעלי חיים הוסדרו בישראל במסגרת חוק צער בעלי חיים
(ניסויים, 1994), הדומה מאוד לחוקים שהתקבלו בכל המדינות הנאורות שבהן מתקיים מחקר ביו-רפואי מתקדם. ארגוני המתנגדים לניסויים בבעלי חיים, מתנגדים גם לכל שימוש אחר בהם ותוצריהם לצרכי האדם ורואים בכך ניצול שיש להפסיקו כליל, ומסרבים לראות בחוק זה סוף פסוק.

אגודות אלה ממשיכות לתקוף, כמעט בכל דרך, את החוק ויישומו, את החוקרים ואת מוסדות המחקר וההוראה. בעוד שמטרתם היא ביטול הניסויים בבעלי חיים, הם משתמשים בטיעונים של רווחת חיות הניסוי ובהאשמות ב'התעללות בבעלי חיים' או בפעילות לקויה של המועצה לניסויים בבעלי חיים, הממונה על הסדרת הניסויים והבקרה עליהם. המתנגדים לניסויים בבעלי חיים מתעלמים ממטרתו המוצהרת והמעשית של החוק: להסדיר את המחקר הביו-רפואי במדינת ישראל, תוך שמירה על חירות אקדמית של החוקרים מצד אחד, והבטחה שהניסויים הללו יהיו כרוכים בפגיעה מזערית, ככל האפשר, בבריאות החיות וברווחתן, מן הצד האחר.

 
תקיפה זו נמשכת בעזרת חברי כנסת, התומכים בפעילות אגודות אלה, לעתים מבלי להיות מודעים לאג'נדה הקיצונית שלהם. חברי כנסת אלה חוזרים ומציעים חוקים על מנת "להגביר את הפיקוח על הניסויים", להגדיל את המשקל של מתנגדי הניסויים במועצה המפקחת עליהם ולהשית מנגנון מיוחד לאישור ופיקוח על ניסויים בקופים ירודים, המצומצמים מאוד כבר עכשיו. מיותר לציין כי הצעות חוק מסוג זה עלולות לפגוע אנושות ברמתו ואיכותו של המחקר הביו-רפואי בישראל.

 

 

אגודות אלה מנסות להחדיר "חפרפרות" למעבדות מחקר ובתי גידול של חיות ניסוי על מנת לגלות או "לייצר" עדויות ל"התעללות", בדרך כלל מבוימת או דמיונית, בחיות ניסוי לשם פרסום והגשת תביעות סרק לבתי משפט. כמו כן מארגנים חברי האגודות הפגנות והטרדות אחרות של מעבדות מחקר, מוסדות להשכלה גבוהה וחוקרים, במטרה להפחיד את אנשי המחקר ולפגוע בעבודתם. מטרה מועדפת בעיניהם היא חוות מזור, שבה מגדלים קופים ירודים ממין מקק ארוך זנב, שמקורם במאוריציוס. שם הם מהווים מין פולש הפוגע בחי ובצומח המקומי ועל כן הארגונים והאמנות לשמירת חיות הבר התירו את תפיסתם לצרכי ניסויים או השמדתם כמזיקים.

גם חברת אל על משמשת מטרה לזעם אגודות אלה ולתביעות להפסיק הובלת חיות ניסוי בכלל וקופים המיוחד. לבושתנו, "המוביל הלאומי" נכנע ללחצים אלה של האגודות המקומיות. ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הגיש תביעה לחייב את אל-על להטיס חיות החיוניות למדע הישראלי ולשיתופי פעולה של חוקרים בישראל עם עמיתיהם. עניין זה, כמו גם נושא חוות מזור ויצוא או יבוא קופים למחקר רפואי נמצאים כיום בדיון משפטי.

 

המאבק המתמשך הזה מתרחש, בדרך כלל, הרחק מתשומת הלב הציבורית ובחלק גדול מן המקרים מצליחים האוניברסיטאות והחוקרים למנוע פגיעות חמורות במחקר. אולם בשנים האחרונות ההתקפות על חופש המחקר בבעלי חיים גובשו, בהשראתו של השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, לסדרה של יוזמות המהוות איום חמור על המשך הניסויים בבעלי חיים במדינת ישראל.

אם חלילה ניכשל בסיכול יוזמות אלה יוטלו על מדעני ישראל הגבלות חמורות שאין כמותן בשום מדינה נאורה. אלה עלולות להביא להרס המחקר הביו-רפואי, לעצירת תעשיית הביוטכנולוגיה והתרופות, לבריחת מוחות וזליגה אל מחוץ למדינת ישראל של הפיתוח והידע בתחום.


[להלן דעתה
של דוברת זכויות בעלי חיים בישראל, הגב' ענת רפואה-אהרונוביץ על זכייתם של פרופ' אברהם הרשקו ופרופ' אהרון צ'חנובר בפרס נובל:
 

תהילה טבולה בדם וסבל

"עברתי על מחקריהם של הזוכים המאושרים וראיתי שהתגלית עצמה אמנם לא היתה כרוכה בשימוש בבעלי-חיים, אבל ההמשך היה גם היה. המון בעלי-חיים שילמו ומשלמים את מחיר התהילה הזו, ללא כל הצדקה - מדעית או מוסרית." (2004להלן

 

תקציר הבעיות העיקריות העומדות בפנינו.

 

השר גלעד ארדן נקט בשלושה צעדים, המשלימים זה את זה, על מנת להשתלט (בניגוד לחוק הקיים) על הפיקוח המחקר התלוי בניסויים בבע"ח:


א. סגירת חוות מזור. השלב הראשון בפעילותו כוון לסגירת חוות מזור, מתוך התנגדות ל"סחר בחיות לצרכי רווח", הגם שהשר הודיע כי אינו מתנגד לניסויים "מצילי חיים ובלבד". הוא הטיל סידרה של החמרות, כמו בדיקה שהניסויים נועדו "להצלת חיים" על יחידת הפיקוח והאכיפה של הרשות הטבע והגנים (רשט"ג), על אף התנגדות הוועדה המדעית-מקצועית ומליאת הרשט"ג להחמרות ולמרות הסתייגותה של היועצת המשפטית במשרדו. חוות מזור קיבלה אישור הרשט"ג למשלוח קופים לשם מחקר רפואי בארה"ב, אולם אישור זה עוכב על ידי השר ארדן ואגודות מתנגדי הניסויים הגישו תביעה לעיכוב המשלוח לבית המשפט העליון.

 

אם יש למישהו ספקות לגבי כוונותיו של השר ארדן, להלן הודעת SMS של השר ארדן, שקראה אנאבל זמיר במהלך ההפגנה לסגירת החווה שנערכה ב-25.5.12:
"אני מצטער שלא יכולתי להיות אתכם כאן היום. אני גאה מאוד שאנחנו מובילים יחד מאבק ערכי ומוסרי למניעת סבל מיותר בקופים לטובת רווח כלכלי בלבד. חברה שמאפשרת רווח כספי מסבל של בע"ח זו חברה שתהפך להיות אלימה יותר ויותר. אני מעריך מאוד את הנכונות של כל אחד ואחת מכם לתרום מזמנו ומרצו למאבק חשוב זה. יישר כוח"

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין אימץ את עמדות השר ארדן בבג"ץ מזור ועמד על הצורך להוכיח על ידי אישור של רשות ממשלתית במדינת היבוא (ארה"ב) כי החיות מיועדות לניסויים מצילי חיים ודרישה להצגת פרוטוקולי הניסויים. בנוסף לכך, למרות היותו מודע כי אין בעולם איסור על ניסויים בקופים שנתפסו בטבע, הביע את דעתו נגד יצוא חיות אלה מחוות מזור ובכך קבע תקדים ראשון במדינה נאורה. עמדה שבית המשפט הציע לחווה להסכים לה, "תמורת" אישור יצוא החיות ילידות החווה.

ב. הצעת חוק חיות הבר (תיקון 7). בהיות השר ארדן, כנראה, מודע למעמד החוקי המפוקפק של התערבותו ברשט"ג הוא הכניס בהצעת החוק להגנת חיית הבר (תיקון מס' 7), 'סעיף סל' המעניק לשר להגנת הסביבה סמכות להתקין תקנות בדבר ייבוא או ייצוא של חיית בר מוגנת, ככל שיידרשו בעניין זה. השר ארדן ושליחיו מתנגדים להחרגת חיות לצורכי ניסויים ביו-רפואיים מתחולת החוק להגנת חיית הבר, כמקובל בעולם הנאור. החוק הזה עבר קריאה ראשונה ומונח על שולחנה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת.

 

ג. הצעת חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים (תיקון-איחוד סמכויות). זהו חוק נוסף בשרשרת החקיקה להשתלטות המשרד להגנת הסביבה על כל הנוגע ל"זכויות בעלי חיים" (מושג שעד כה אינו כלול במשפט הישראלי, למיטב ידיעתי, ואילו השר ארדן, שדולת זכויות בע"ח בכנסת והאגודות שמחוצה לה מנסות להכניס לספר החוקים הישראלי) שבו נלקח הפיקוח על גידול חיות המשק ממשרד החקלאות. משרד החקלאות הוא הגוף בו קיים הידע המקצועי והמומחיות הדרושה במסגרת השירותים הווטרינריים. אין שום הצדקה לפצל בין הטיפול הווטרינרי ושמירת בריאות חיות המשק וצרכני תוצרתו לבין הפיקוח על בתי הגידול שלהם, התלויים זה בזה.

 

במסגרת הצעת חוק זו, תחת הכותרת תיקון חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) הוחבא סעיף 5 "תיקון חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים)" שלפיו השר להגנת הסביבה, במקום שר החקלאות, "בהתייעצות עם שר הבריאות, יתקין תקנות בעניין דרך ההחזקה והטיפול בבעלי חיים בבתי גידול". איש לא יופתע אם במסגרת זו פעילי הארגונים המתנגדים לניסויים בבעלי חיים יתמנו לבצע את הפיקוח על בתי גידול אלה. הצעה זו אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, אולם הוגש עליה ערעור על ידי שרת החקלאות, ויש תקווה כי אם נפעל מידית ניתן יהיה, אולי, לשנותה.

בכל מקרה, עלינו להילחם (במידה וההצעה תאושר שוב ותזכה, כצפוי במקרה זה, לאישור בקריאה ראשונה) על מחיקת סעיף 5 מחוק זה והשארת ההחזקה והטיפול בחיות הניסוי בידי משרד החקלאות ומשרד הבריאות (באמצעות המועצה לניסויים בבעלי חיים).

ד. בחינת חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים) על ידי ועדה בין משרדית בראשות משרד המשפטים. בעקבות מספר הצעות חוק לשינויים בחוק הניסויים, שנדחו, הביעו שרים מסוימים את מורת רוחם על הצפת וועדת שרים לענייני חקיקה בהצעות אלה ועל כן הוקמה ועדה בין משרדית לבחינת המצב שבראשה הועמד נציג משרד המשפטים. חוות הדעת מטעם היועה"מ בשני המשפטים, של ור"ה נגד אל-על ונגד יצוא קופים מחוות מזור, מדאיגות מאוד ויישום העקרונות שבהן עלולים לפגוע אנושות במחקר בישראל.

 

לסיום, אזכיר את דעתו של חוקר קופי האדם הדגול פראנס דה-ואל (Frans B.M. de Waal) המסביר שהידע הביולוגי שהצטבר, והמראה על הקרבה והדמיון שבין האדם לבעלי חיים מסוימים, קופים לדוגמה, מבחינת פעילות והתנהגות (דה-ואל 1998; 2005) עדיין משאיר פער שאי-אפשר להתעלם ממנו, ומצדיק הבחנה בין המעמד המוסרי של האדם ושל החיה. הוא כותב בסיכום ספרו המוקדש לחקר שורשי הטוב והרע בבני אדם ובחיות אחרות:

 

"עד כמה שכוונותיהם של אלה הנאבקים על שמירת הזכויות של בעלי חיים הן טובות, האופן שבו הן מוצגות לעתים קרובות מעורר את זעמו של כל מי שחרד גם לבני אדם וגם לבעלי חיים. המוסריות האנושית, כפי שהוא מוכרת לנו, תתפרק מהר, אם לא תשכיל להעמיד את חיי האדם במרכזה [...] מי יכול לשלול מהמין שלנו את הזכות לבנות את עולמו המוסרי מנקודת מבט אנושית? [...]

 

לרוע מזלם של בעלי החיים, הם אינם היחידים שחייהם מונחים על כף המאזניים. גם חיי אדם מונחים על הכף. כל אדם המתאשפז בבית חולים או מקבל מרשם לתרופה, עושה שימוש במחקר על בעלי חיים. [...] ישנן סיבות מצוינות להתעקש על יחס של כבוד ודאגה לבעלי חיים המשרתים את מטרותיו של האדם. [...] הגדרת העניין במונחים של האחריות [מודגש במקור] שלנו כלפי צורות חיים אחרות, איננה מערערת את הפירמידה המוסרית, ועשויה להביא למסקנות פחות קיצוניות, מהגדרות במונחים של זכויות" (דה-ואל 1998, טובים מטבעם, תרגום תמר רון, תל-אביב, עמ' 190-191).

 

*פרופ' אלכס צפרירי הוא חוקר במכון ויצמן ויו"ר הפורום הבין-אוניברסיטאי למדעי הרפואה בישראל.

 

 

***

 

והרי עמדתי:

 

א. אין לערוך ניסויים בבעלי חיים, אם קיימת מערכת חלופית למחקר (כמו למשל עבודה בתרביות תאים) - לפחות בשלבים הראשונים, עד שמתקבלות עדויות שמדובר כאן בסבירות גבוהה, בתגלית של תרופה או טכנולוגיה רפואית מצילת חיים.

 

ב. אני עצמי ערכתי ניסויים בבעלי חיים. יצרתי עכברים מהונדסים גנטית, שמשמשים היום כמודל לבדיקת יעילות תרופות חדשות כנגד סרטן. החיות האלה מוגנות בפטנט. בעזרת השימוש ב-5 חיות כאלה בלבד, ניתן לקבל תשובה האם יש טעם להמשיך בפיתוח התרופה ובניסויים קליניים בבני אדם. 

 



מקור: הידען

 

במערכת הזו לא גורמים לחיה לחלות בסרטן. מזריקים לה את התרופה ולאחר 5 ימים עושים לה ספירת דם, כמו שעושים לכם בקופת חולים. ספירת הדם מצביעה אם התרופה תהיה יעילה גם כנגד גידולים סרטניים. עיקרון הבדיקה מסובך להסבר לאנשים שאינם מצויים בתחום, ולפיכך לא אפרט כאן.

 

ג. כאמור בכתבה - כל תרופה שאתם משתמשים, כל ניתוח, או פרוצדורה רפואית שאתם עוברים -נוסו בחיות.

 

הניסויים בחיות תרמו לריפוי מחלות בחיות עצמן!

 

ד. אני אישית לא מסוגל לערוך ניסויים בקופים - אני מסתכל עליהם ורואה בני אדם (העיניים שלהם, האצבעות שלהם...). אבל, בפיתוח תרופות וטכנולוגיות רפואיות מסוימות - פשוט אין ברירה. אחרת לא יאושרו לניסויים באדם.

 

בתחום פיתוח כימותרפיה, מודל העכברים מספק, ומסתבר שבתגובה לכימותרפיה העכבר דומה יותר לאדם מכלבים וקופים. לפיכך יצרתי מודל עכברים מהונדסים ולא קופים. תודה לאל.

 

אני מנחש שיש כבר אחדים מהקוראים שקופצים בזעם על ניסוי בעכברים. אתעלם מכך שמרבית אותם קוראים יכנסו להיסטריה אם מושבת עכברים תתנחל בביתם. אתעלם גם מכך שאז אין להם כל בעיה ללכוד אותם במלכודות, או להרעיל אותם.

 

ה. בסין פתרו את בעיית הניסויים בחיות. שם עושים ניסויים בבני אדם - על אסירים ופושעים. האם כל אלה שמתנגדים לניסויים בחיות מוכנים לתרום את עצמם לטובת ניסויים? או אולי עדיף לדעתם שיערכו כאן ניסויים על אנסים ורוצחים, כמו בסין?

 

ו. אני נגד גידול בעלי חיים בישראל כדי לספק למעבדות בחו"ל חיות ניסוי.

   אני נגד ציד של חיות מהטבע למטרות ניסויים.

 

 

אשמח אם תפיצו כתבה זו בכל אמצעי שתרצו, כדי להביא לידיעת הציבור את האמת.

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 8/8/2012 15:04   בקטגוריות ניסויים בבעלי חיים, חיות מהונדסות, חופש המחקר הביו-רפואי, אתיקה, בריאות, חברה, חומר למחשבה, חוק ומשפט, חיסונים, מדע, מוסר, מחקר רפואי, מעבדה, סרטן, פילוסופיה, פסיכו-ביולוגיה, רפואה, תרבות, אקטואליה, התעללות בבעלי חיים  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-10/8/2012 14:37
 




דפים:  
122,072
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)