לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מגיפה - חוסר אחריות של הורים


 

בפוסט הזה אני עומד לתאר את אחת התופעות החמורות ביותר של החלטות הורים לגבי חיסון ילדים, או בעצם אי-חיסון ילדיהם. מדוע התופעה חמורה? כי היא עשויה לפגוע לא רק בילדיהם, אלא באוכלוסיה כולה.

 

 



מקור: ויקיפדיה

 

 

ראשית אני רוצה להפריך מיתוס והוא שכל מי שמתחסן הוא באמת מחוסן. באחוז מסויים של המתחסנים, מערכת החיסון לא מייצרת מספיק נוגדנים מסיבות שונות. אבל אם כל האוכלוסיה התחסנה, גם אלה שמערכת החיסון שלהם לא יצרה נוגדנים מתאימים, בעצם מחוסנים מפני המחלה. זאת לא משום שגופם עצמו מחוסן, אלא משום שמרבית האוכלוסיה בסביבה מחוסנת. במקרה שרוב האוכלוסיה מחוסנת, הנגיף או החיידק הגורמים למחלות, אינם יכולים להתרבות ולהתפשט - כי אין להם מספיק "חממות אנושיות" (אנשים שבהם הם יכולים להתרבות ולהדביק לאחר מכן אנשים אחרים).

 

לפיכך, מניעת התפרצות מגיפות מבוססת על כך שרוב האוכלוסיה מחוסנת. אבל, מדאיגה מאוד התפשטות התופעה, שיותר ויותר הורים מחליטים לא לחסן את ילדיהם - משיקולים אידיאולוגים, פילוסופיים או מטימטום. אני נוקט בלשון זו, כי חלק מאלה שאינם מחסנים את ילדיהם נוהגים ככּת. אז אני אומר לכל אלה - אתם חסרי אחריות לא רק  כלפי ילדיכם, אלא כלפי הציבור כולו.

 

הסיבה לכתיבת פוסט זה היא תחילה של התפרצות מקרים של חזרת וחצבת בימים האחרונים. החיסון למחלות אלה ניתן  בגיל שנה ובכיתה א', בתרכיב משולש נגד חזרת חצבת אדמת (המכונה – MMR).

 



מקור: summitpediatrics.blogspot.com

 

 

 לפני שהחלו לחסן במאה הקודמת בתרכיב הזה, החצבת הייתה מחלה שכיחה המועברת על ידי נגיף (וירוס). אלא שלעתים מחלת החצבת מסתבכת לכדי דלקת בקרום המוח, הגורמת לנזק בלתי הפיך במערכת העצבים. נגרמים פרכוסים ואפילו פגיעה שכלית. במקרים קשים גורמת המחלה לדלקות גם במערכת העיכול והנשימה. המחלה עשויה לגרום אפילו למוות - אחד עד שלושה ילדים מכל 1000 חולים מת מהמחלה. לפני מספר שנים, כאשר הייתי סטודנט ועבדתי כאח באחד מבתי החולים, הייתי עד למותה של ילדה בכתה ז' מסיבה זו.

 

הוראת משרד הבריאות היא לתת שתי מנות חיסון בילדות. מי שמקבל את שתי המנות מחוסן ב-99%. ומי שלא קיבל את שתי המנות - עלול להידבק.

 

בחודשיים האחרונים דווחו מקרים רבים של התפרצות מחלת החצבת בילדי גן ובית ספר. הסתבר שכל החולים האלה לא חוסנו בעבר ולמעשה אנחנו נמצאים בפיתחה של מגיפה. עכשיו לפתע הורים מודאגים פונים לחסן את ילדיהם. חיסון כזה בעת מגיפה עשוי להיות לא יעיל, מדוע? כי לוקח למערכת החיסון שבועיים -שלושה עד שנוצרת רמת נוגדנים מספיקה. בזמן זה הגוף אינו מוגן עדיין בפני הנגיף.

 

 

אחזור לעניין חוסר האחריות של ההורים שאינם מחסנים את ילדיהם. המבוגרים שבכם זוכרים את מגיפת שיתוק הילדים שהפילה את אימתה במחצית הראשונה של שנות החמישים במאה הקודמת -עד שפותח התרכיב לחיסון בפני המחלה.

 

מאז שמחלת שיתוק הילדים (שדרך אגב גם תוקפת ומשתקת מבוגרים) מוּגרה בעיקבות חיסון האוכלוסיה, דווחו מדי מספר שנים על התפרצויות חדשות של המחלה אצל ילדים ומבוגרים אחדים. מסתבר שאלו לא היו מחוסנים, ובעצם נמנעה מגיפה כללית באוכלוסיה, משום שרוב הציבור מחוסן. וודאי אחדים מכם זוכרים שקיבלתם גם זריקות דחף, או טיפות על הלשון, כאשר דווח על התפרצויות מקרים אחדים של המחלה. חיסון הדחף, הוא בעצם חשיפה חוזרת לזן הנגיף המומת או המוחלש, כדי להעלות את רמת הנוגדנים בדם.

 

 

מקור: polio.org.il

 

 

הורים יקרים. חלקכם מונעים חיסונים מילדיכם, בשל הסיכוי הנדיר ביותר (אחד למיליון) של תופעות לוואי כתוצאה מהחיסון. האם הסיכוי שילדיכם יהיה אחד מ-300 שיחלה במחלה וימות, אינו גדול יותר וצריך להפחיד אתכם?

 

מחלות רבות כמעט עברו מהעולם בגלל החיסונים. המנעות מחיסונים עשויה להחזיר מחלות נשכחות בצורה של מגיפות שלא מהעולם הזה.

 

  

נכתב על ידי קנקן התה , 9/7/2012 15:40   בקטגוריות חיסונים, חצבת, שיתוק ילדים, מגיפות, אזהרה, בריאות, חברה, חומר למחשבה, מדע, מוסר, מיתוסים, סגנון חיים, פילוסופיה, רפואה, תרבות, אקטואליה, ביקורת, הורים, ילדים  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-17/7/2012 00:23
 



אזהרה לבלוגרים: הדבקת בוירוס דרך לוח העריכה


 

אני מניח שלפחות חלק מהבלוגרים משתמשים בתפריט סטטיסטיקות שבלוח העריכה. האינפורמציה שמופיעה על המסך היא סטטיסטיקה של מספר הכניסות לבלוג שלכם בחצי השנה האחרונה וכן מספר הכניסות בכל יום בשבוע האחרון. בחלק התחתון של המסך מופיעים מקורות הכניסה האחרונים לבלוג שלכם.

 

ובכן תחת הכותרת מקורות הכניסה האחרונים הופיעה אצלי פעמיים השורה כדלקמן:

 

16/05/2012 16:34   http://www.google.as/imgres?q=%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1%D7%94 %D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99%D7AA&start=171&um=1&hl=iw&rlz=1T4SUNC_enIL360IL360&addh=36&tbm=

isch&tbnid=6AJbtQGMrI0ftM:&imgrefurl=http://israblog.co.il/blogread.asp%3Fblog%3D771819%26blogcode%

  

בשום פנים ואופן, נא לא לפתוח את הקישורית הזאת!!!!

  

כשאני רואה במקורות הכניסה שורה המתחילה ב-

 http://www.google.as/imgres

 

אני פותח את הקישורית, כדי לראות איזו מהתמונות שפרסמתי בבלוג עוררו ענין בחיפוש בגוגל תמונות.

 

 

הפעם, כשניסיתי לפתוח את הקישורית הנ"ל, הופיעה על המסך ההודעה הבאה (בנוסף להודעה של MICROSOFT , לכאורה, המצביעה על סכנת אבטחה):

 



 

ההודעה הזו על קיום סכנה למחשב שלכם היא זיוף. אם תבחרו להשתמש באופציה CLEAN COMPUTER, אתם תפעילו תוכנה זדונית במחשב שלכם, שתדביק אותו בוירוס.

 

למזלי, מערכת המחשבים בעבודה שלי מאובטחת מפני וירוסי מחשב וברגע שלחצתי על "נקה מחשב", מערכת האבטחה ניתקה את המשך הפעולה והודיעה על נסיון הדבקה בוירוס.

 

לידיעתכם.

 

 

תוספת עריכה:

 

ראו כמה כניסות בלתי מורשות (של האקרים, אלא מי?) ללוח העריכה שלי בבלוג, למרות החלפת סיסמאות:



 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 16/5/2012 22:50   בקטגוריות הודעה, התקפת וירוס מחשב שנשלח לבלוגרים בישרא, אזהרה, בלוגרים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של gonivudh ב-17/2/2013 10:31
 



122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)