לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לא נכנסים עם בוץ על הרגליים


 

הקוראים הקבועים כבר שמעו שהתייתמנו לפני מספר חודשים מכלבתנו האהובה שהלכה ללא עת ועל חברה הטרייר שהתאבל ונכנס לדיכאון. התבודד המסכן כל היום בחדר של הבן המשרת בצבא. כמעט לא אכל ולא שתה. אז לאחר מספר שבועות הבאנו לו חברה חדשה - כלבה אסקית סיבירית, היישר מהמכלאה של צער בעלי חיים.

 

הכלבה התנהגה פחות או יותר טוב ביומיים הראשונים שהיו חג וכולנו היינו בבית. ואז כשעזבנו כולנו את הבית והשארנו את הכלבים לבד, התגלה השד שבקרבה. היא פתחה את דלתות הארונות כולל דלתות הזזה ופיזרה בגדים לכל עבר. חזרנו הבייתה בערב ומצאנו אשפה מפוזרת בכל הבית. היא פתחה את ארון האשפה ועשתה בה שמות. את הטריירמצאנו מכורבל ומפוחד בחדר של הבן. הוא לא הסכים לצאת משם לאחר שהטרוריסטית גירשה אותו לשם. 

 

למחרת היא פתחה את דלת המקרר הפילה קרטון שוקו, פתחה איכשהו את הפקק, שפכה שוקו על הרצפה ולגמה ממנו לרוויה. בעלי הכלבים שבכם וודאי יודעים ששוקולד מסוכן לכלבים ועשוי לגרום למותם. אז הטרוריסטית החלה להרגיש מאוד רע והיא שילשלה והקיאה בכל הבית עד שהגענו ולקחנו אותה לוטרינר. מזל שהטרייר הקטן פחד ממנה ולא הצטרף לחגיגת שתיית השוקו.

 

לאחר שהחלימה החזרנו אותה לעמותה. לאלף כעת כלבה מופרעת בת שלוש (שאינני יודע כיצד גדלה קודם בבית אחר), שמפחידה ומשתקת את הטרייר, לא בא בחשבון.

 

ואז לאחר שבועיים אימצנו כלבה אחרת, שבכללי היתה מקסימה , אך גם אצלה גילינו הפרעות התנהגות קלות.

 



 

 

הבאנו את מאלפת הכלבים החמודה של העמותה אלינו אל הבית, לשתי פגישות שהסדירו את העניינים. וכדי שתראו כמה מחונכת היא עכשיו, הבאתי את התמונות הבאות:

 

 



לאחר טיול בגשם, אצלנו הכלבים מתנגבים. את זה הטרייר יודע מזה ימים ימימה. אצלנו לא נכנסים עם בוץ על הרגליים.

 


גם היא אינה יוצאת מהכלל 

 





ולאחר הטיול באה מנוחה ליגע(ה)

 

 

לא תאמינו, אבל הכלבה החדשה הביאה איתה אלינו גינונים של זאבים ובכל לילה בין שבת לראשון, הטרייר מצטרף אליה לקונצרט זאבי קצר באישון לילה, שנשמע בערך כך:

 

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 14/11/2012 20:13   בקטגוריות אימוץ חיות, בעלי חיים, התנהגות בעלי חיים, חברה, חומר למחשבה, כלבים, סגנון חיים, פילוסופיה, שוקולד, תמונות שלי, תרבות  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-14/1/2013 13:39
 



על דוקטור דוליטל וכלבה מדברת


 

בוודאי הינכם מכירים את סיזר מילאן, מסדרת הטלוויזיה הלוחש לכלבים. סיזר מילאן הוא התגלמות דוקטור דוליטל של ספר הילדים הקלאסי. אמנם הוא לא מרפא כלבים, בשביל זה יש וטרינרים, אך הוא בהחלט מבין את שפת הכלבים. ובהחלט יש גם אנשים שיודעים להבחין בסוגי נביחות וניואנסים שלהם וכמובן בשפת הגוף העשירה שלהם. זה אנחנו ברובנו שאינם מצליחים להבין את שפתם. 



 

 

בתור בעל לשני כלבים וכלבה שהלכה לעולמה לא מזמן, אני יכול להעיד שכלב היא חיה מדהימה. אומרים שכלבים שונים מאיתנו כי הם לא יודעים לדבר. אומרים גם שכלב מקבל דברים כמובן מאליו ואינו שואל שאלות, אך בפוסט זה אני רוצה להפריך מיתוסים אלה.

 

על חוכמת החיות המופלאה כבר כתבתי בפוסט קודם ושם גם הזכרתי כלב שהיה במצוקה כי רצה להציל את חברתו, שדיבר אלינו בשפתו - באופן שאנחנו מבינים.

 

כלבתנו ז"ל, כשהייתה חייבת לעשות (לעיתים רחוקות) את צרכיה בלילה , הייתה נוהגת לפתוח את דלת חדר השינה שלנו, להכנס בשקט ולהעיר אחד מאיתנו בנשיקת ליקוק, וכשראתה שהתעוררנו הלכה ונעמדה ליד דלת החדר, מסתכלת לעברנו ותחינה בעיניה - אף לא נביחה, שקט - הרי זה לילה. וכשנגמרו המים בקערית שלה, היא באה למי שהיה קרוב אליה, נתנה לו ליקוק ורצה אל הקערית הריקה, ובלשונה השמיעה רעשי חיכוך עם תחתית הקערית.

 

והכלבה החדשה שאימצנו, כשרצתה בפעם הראשונה לצאת לטיול צרכים, נעמדה עם פניה אלינו והעבירה מבטה לסרוגין מרצועת הטיול שלה אל נעלי הבן שהיו מונחות בצד השני לפני דלת היציאה - מספר פעמים עד שהבנו. שוב, ללא קול.

 

אולי תאמרו שזו לא חוכמה, הכלבים רק מסמנים לנו כאשר הם זקוקים למשהו. אבל כלבים למשל לא שואלים ולא יודעים לשאול שאלות כבני האדם. אז אומר לכם שהם בהחלט שואלים שאלות וגם יודעים לשאול - ואביא שוב דוגמה:

 

כאשר אנחנו מסיימים ארוחה משפחתית בשבת, אני נוהג בדרך כלל לצאת אל המרפסת הצופה אל נופי מדבר יהודה והרי מואב המדהימים, וללגום כוס קפה או תה.

 

יום אחד, כאשר לא יצאתי כהרגלי למרפסת והתיישבתי בספה בסלון ללגום מכוס הקפה, הכלבה נעמדה ביני לבין המרפסת, נועצת בי מבט ולאחר יצירת קשר עין, מסיטה מבטה ממני לסרוגין אל כיוון המרפסת, מספר פעמים - כשואלת: "היי, מה קרה שאינך יוצא כהרגלך למרפסת?"

 

אז האם כלבים באמת אינם שואלים שאלות או אינם יודעים לשאול?

 

 

והנה קטע שלא קשור ישירות לנושא הפוסט, אבל קרע אותי מצחוק:

 

אתם חייבים לראות את זה!

 

***
 
ועוד בענייני כלבים: כלבים מבחינים בשניה במי שאוהב אותם, במי ששונא אותם, או במי שלא אוהב אותם, או מפחד מהם. האם גם אתם יכולים להבחין בוודאות ברגשותיהם של בני אדם אליכם בהכרות ראשונה? יש אמנם אחדים שיכולים, אבל הרוב אינו כל כך מוצלח בזה - כי הוא אינו מבחין בהצגות. אז האם מותר האדם בכל מהכלב?
 
אותי לא תקף או רדף אחרי כלב זר בחיים. נהפוך הוא, כולם מתקרבים אלי בכשכושי זנב ומחכים לליטוף. מדוע? לא משום שאני דוקטור דוליטל, אך הם מבחינים בביטחון שלי מפניהם ובאהבה שלי אליהם. הם לא באים אלי כדי שאאכיל אותם, הם מבקשים ליטוף ותשומת לב.
 
גם חתולים זרים מתקרבים אלי, מתחככים בגופם עם רגלי ואפילו יש אחדים שלאחר דקה כבר קופצים, מתכרבלים על כתפי ומצמידים אל פני את פרוותם הנעימה.  האם אין זו דרכם הנפלאה להביע חיבה למי שאינו מפחד מהם ומחבב אותם?
 
היום גרים איתנו בכיף שני כלבים מקסימים בבית. כשהכרתי את רעייתי, היא הייתה נוהגת לחצות את הכביש ולעבור למדרכה הנגדית, כאשר ראתה כלב מתקרב מולה.
אז למי שמפחד או סולד (כי בעצם הוא מפחד) מכלבים, או חתולים - אולי כדאי לאמץ אחד אליכם? ואז גם תפטרו מהפוביה וגם תדעו אהבה שלא הכרתם.
 
 
נכתב על ידי קנקן התה , 27/9/2012 13:40   בקטגוריות כלבים, שפת כלבים, שאלות, דוקטור דוליטל, סיזר מילן, אינטיליגנציה, התנהגות בעלי חיים, חברה, חוכמה, חומר למחשבה, מיתוסים, פילוסופיה, תקשורת, תרבות, אימוץ חיות  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-9/1/2013 18:49
 



122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)