לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

המלצה - חייבים לנסות!


 

כבר כתבתי בעבר על הסיכונים שבהורדת אפליקציות לסמרטפונים שלנו כאן. זוהי באמת בעייה קשה. מצד אחד אין מתנות חינם, ומצד שני הסמרטפון שלנו מתחיל לזלול סוללה וזיכרון, ומועמס בג'אנק שלא ברא השטן.

 

הסמרטפון שלנו הוא מחשב לכל דבר ולכן חייבים לתחזק אותו כמו מחשב. אחרת יתחיל לזוז כמו דינוזאור וזה ממש מטרד לפרמט אותו ולהתחיל הכל מהתחלה.

 

מזה שנים שאני מתחזק את המחשבים שלי בהצלחה בעזרת תוכנת הפרו של חברת IObit - תוכנת Advanced System Care , ואני מברך כל רגע שהיא עורכת תחזוקה אוטומטית או ידנית במחשב שלי. יש גם גרסה חינמית.

 

אז גיליתי שלאותה חברה יש אפליקציה מעולה להורדה חינם לסמרטפונים אנדרואיד. האפליקציה נקראת Mobile System Care 



 

 ומה היא יודעת לעשות? הרבה דברים. למשל:

 



 

 

בלוח הימני ניתן לראות את כל היישומים הנחמדים הכלולים באפליקציה הזו.

 

היישום הראשון והחשוב ביותר, מוצג בלוח השמאלי בתמונה. היישום הזה יסרוק במהירות הבזק את כל הסמרטפון וכרטיס הזיכרון. בסריקה תקבלו את הנוזקות והוירוסים שהוטמעו בסמרטפון שלכם. בסריקה הראשונה גיליתי וירוס ורוגלות שהוסרו מהסמרטפון. כבר היה כדאי. ובכל פעם שאני עורך סריקה מהסרגל בראש המסך הראשי של הסמרטפון - היישום מנקה זיכרון מטמון מיותר ומסמכי זבל, וכן הוא הורג תהליכים מיותרים של מערכת האנדרואיד.

 

ובנוסף בכפתור שמופיע בתחתית משמאל. יש יישום מעולה והכי טוב בעיר של חיסכון בסוללה. מכיוון שאני גולש באינטרנט, הסמרטפון החדש יחסית שלי זולל אנרגיה וגם ללא גלישה הייתי צריך לטעון כל 12 שעות בערך. פעמיים ביום לפחות. כעת האפליקציה מאפשרת לי שימוש ממוצע של 18 שעות. ניתן בעזרתו לשלוט על הרבה תהליכים זוללי אנרגיה - אבל הדבר השימושי במיוחד הוא סגירת האינטרנט בשעה שאני לא זקוק לו (כשאני יושב ליד מחשב, בישיבות, או כאשר אני ישן). ניסיתי הרבה אפליקציות חיסכון באנרגיה - ולא מצאתי טובה מהיישום הזה. 

 

בלוח האמצעי בתמונה יש גם יישום נחמד המוצא את הטלפון האבוד שלכם. למפוזרים שבינינו זה בהחלט שימושי.

 

תראו, למרות שאין לי מה להסתיר - אני לא אוהב שמישהו או משהו חודר לפרטיות שלי. יום אחד כשהערתי את הסמרטפון שלי מהשינה, גיליתי שרצים על המסך כל קטעי הוידאו שלי, אחד אחר השני. כמובן שהסוללה כמעט התרוקנה. אז לאפליקציה הזו יש יישום שמטפל בכך. אף אחד לא יוכל לגשת יותר לתמונות, לקטעי וידאו או קבצים שלכם - אשר ינעלו עם סיסמא. גם לא לאשה אם היא מרגלת אחריכם קריצה. ראו בלוח שבתמונה הבאה:

 



 

יום אחד גם גיליתי שמישהו או משהו טיפל ברשימת הכתובות והטלפונים שלי. חלקם נמחקו וחלקם שינו את מקומם ברשימת המועדפים שלי. אז האפליקציה הזו יודעת גם לטפל בזה. אתם יכולים לגבות את כל רשימות הכתובות שלכם ב iCloud. ולשחזר את כל הרשימות שלכם. היישום מזכיר לכם באופן אוטומטי כשיש צורך לעשות גיבוי חדש. מעולה. ראו בתמונה הבאה:

 



 

 

ובנוסף האפליקציה הזו יודעת לעשות עוד מספר דברים מועילים. למשל, להסיר אפליקציות מיותרות או אפליקציות שנתתם להן הרשאות לחדור לחשבונות המייל והפייסבוק שלכם.

 

כדאי מאוד לנסות את האפליקציה הזו ולהוריד מחנות גוגל בחינם. תתפלאו איך יכולתם להסתדר בלעדיה לפני כן. מילה שלי. יש לה גם דרוג הקרוב ל- 5.0!

אין לכם מה להפסיד. אתם תמיד יכולים להסיר.

 

כדאי להוריד את האפליקציה בחינם - לפני שתהפוך כנראה במהרה לאפליקציית פרו בתשלום.

 

***

 

 

תודה למלייקים. אני זקוק לעוד 7 לייקים כדי שאוכל לנהל באופן מלא את דף הפייסבוק החדש שלי, וכדי שתוכלו להנות ממנו. אז כנסו ותעשו לייק לדף הבית, ואם תסמנו כעוקבים - תוכלו לעקוב גם אחר פרסומי סטטוס מעוררי ענין או תועלת.

 

קנקן התה בפייסבוק - דף הבלוג הרשמי בפייסבוק

 

  

 

נכתב על ידי קנקן התה , 25/5/2013 02:11   בקטגוריות המלצות, אפליקציות, סמרטפון, אנדרואיד, המלצות, אפליקציות, דעה אישית, טלפון נייד, טלפון סלולרי, מחשבים, סגנון חיים, סמרטפון, פגיעה בפרטיות, פעולות זדוניות, רשימת הרשאות, תוכנות זדוניות, תקשורת, אינטרנט  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-27/5/2013 16:44
 



כשמתנות החינם פוגעות בפרטיות שלך


 

כל אלה שיש להם סמרטפון - מי אינו מתפתה ומוריד כל הזמן אפליקציות "נהדרות חינם"?

 

חשבתם פעם מדוע האפליקציות האלה ניתנות לכם בחינם?

 

אז ובכן גם אני התלהבתי בתחילה והורדתי אפליקציות חינמיות כאלה. לאחר שניזוקתי ולמדתי לקח, כמעט הורדתי עוד אפליקציות חינמיות שכאלה. אך לפני שאישרתי את ההורדה, כבר קראתי את תנאי ההורדה שהם בעצם מתן הרשאות.



 

והרי אוסף של הרשאות השונות שאתם נותנים ללא כל מחשבה עם הורדת האפליקציות - כדאי מאוד לקרוא את זה ואת מה שלאחריו:

 

המידע האישי שלך

 

קרא נתוני אנשי קשר

> מתן אפשרות ליישום לקרוא את כל נתוני הקשר (כתובות) המאוחסנים בטלפון. יישומים זדוניים יכולים להשתמש בזאת לשליחת הנתונים שלך לאנשים אחרים.

 

כתוב נתוני אנשי קשר

> מאפשר ליישום לשנות נתוני אנשי קשר(כתובת) המאוחסנים על גבי ההתקן שלך. יישומים זדוניים עלולים להשתמש באפשרות כדי למחוק או לשנות את נתוני אנשי הקשר שלך.

 

כתיבה בזרם החברתי שלך

> מאפשר ליישום להציג עדכונים חברתיים מהחברים שלך. יישומים זדוניים יוכלו להשתמש בכך כדי להתחזות לאחד מחבריך ולדלות ממך במרמה סיסמאות או מידע סודי אחר.

 

קריאת הזרם החברתי שלך

> מאפשר ליישום לגשת לעדכונים חברתיים מהחברים שלך ולסנכרן אותם. יישומים זדוניים יוכלו להשתמש בכך כדי לגשת למסרים שהועברו באופן פרטי בינך לבין חבריך ברשתות החברתיות.

 

כתוב בנתוני הפרופיל שלך

> מאפשר ליישום לשנות או להוסיף לנתוני הפרופיל האישי המאוחסנים במכשיר. כגון שמך ופרטי הקשר שלך. משמעות הדבר היא שיישומים אחרים יכולים לזהות אותך ולשלוח את נתוני הפרופיל שלך לאחרים. 

 

כלי מערכת

 

מנע מהטלפון לעבור למצב שינה

> מתן אפשרות ליישום שלך למנוע מהטלפון לעבור למצב שינה.

כלומר, לבזבז לכם את הסוללה.

 

התקן קיצורי דרך

> מתן אפשרות ליישום להוסיף קיצורי דרך ללא התערבות המשתמש.

חשבתם פעם לשם מה להוסיף קיצורי דרך ללא ידיעתכם ואישורכם?

 

שנה הגדרות מערכת כלליות

> מאפשר ליישום לשנות את הגדרות המערכת. אם מופעל, יישומים זדוניים עלולים להרוס את הגדרת המערכת שלך.

 

המיקום שלך

 

מיקום (GPS) מדוקדק

> גישה למקורות מיקום מדוקדק של הטלפון. יישומים זדוניים יכולים להשתמש בזאת לקביעת המיקום שלך ולצריכת מתח נוסף מהסוללה. 

 

תקשורת רשת

 

גישה מלאה לאינטרנט

> מאפשר ליישום שלך ליצור שקעי רשת חדשים.

כלומר, התחברות לאינטרנט ללא ידיעתכם ורשותכם.

 

שיחות טלפון

 

קרא מצב טלפון ומזהה.

> מאפשר ליישום לגשת לתכונות הטלפון של ההתקן. יישום עם הרשאה זו יכול לגלות את מספר הטלפון והמספר הסידורי של הטלפון, אם שיחה היא פעילה, את המספר שאליו השיחה מחוברת ופרטים דומים.

בלשון פשוטה, האפליקציה מרגלת אחרי השיחות היוצאות והנכנסות שלך.

 

החשבונות שלך

 

נהל את רשימת החשבונות

> מאפשר ליישום להוסיף ולהסיר חשבונות ולמחוק את הסיסמה שלך.

 

גלה חשבונות ידועים

> מתן אפשרות ליישום לקבל רשימת חשבונות הידועים לטלפון.

כלומר לקבל את כל נתוני החשבונות שלכם וכל כתובות המכותבים אליכם במייל.

  

אמצעי אחסון

 

שנה/מחק תוכן מהתקן אחסון מסוג USB.

>מאפשר ליישום לכתוב ולמחוק בהתקן אחסון מסוג USB.

כלומר היישום יכול למחוק לכם ולהתקין נתונים, תמונות וכל דבר בכרטיס הזכרון של הטלפון.

 

פקדי חומרה

 

צלם תמונות וסרטי וידאו

> מאפשר ליישום לצלם תמונה או להקליט וידאו באמצעות המצלמה בכל עת.

גבירותיי ורבותי - אתם עשויים להיות מצולמים ללא ידיעתכם ומישהו יצפה בזה.

 

הקלט שמע

> מתן אפשרות ליישום לגשת לנתיב הקלטת השמע.

כלומר להקליט את שיחתכם.

 

 ***



  

  

 

מדובר כאן בפעולות בלתי חוקיות בעליל, אך הן הופכות לחוקיות כי אתם נותנים להן הרשאות כאשר אתם מורידים את האפליקציות, מבלי משים.

 

אם קראתם את כל סוגי ההרשאות האלה שאתם נותנים, אתם למעשה נותנים את האפשרות לקבל את כל הנתונים עליכם ושל האנשים המקושרים אליכם, זהותכם ומיקומכם המדוייק - כלומר, את האפשרות לרגל אחריכם ואחר חבריכם.

 

בנוסף אתם נותנים אפשרות לבזבז לכם את הסוללה, על ידי כל האפליקציות שפועלות ברקע. אביא לכם דוגמא: לא הבנתי מדוע הסוללה נגמרת לי אחרי מספר שעות מועט, כאשר לא עשיתי כל שימוש בטלפון. בוקר אחד הבנתי מדוע הסוללה כמעט התרוקנה לגמרי. כששיחררתי את מסך הנעילה, גיליתי לתדהמתי שקטעי וידאו שצילמתי בעבר רצים ללא הפסקה, ללא שהפעלתי אותם. למעשה לפני שנעלתי את המסך כמה שעות קודם, דאגתי למחוק את כל זיכרון ה-RAM ו"להרוג" את כל היישומים הפועלים ברקע.  אבל זה לא עוזר, לאחר מספר דקות אני שוב מגלה שרצים איזה 23 יישומים שלא הפעלתי בכלל.

 

אבל זה עדיין לא הכל, יום אחד שונו ההגדרות שלי בטלפון. הפונט שונה, מיקום האייקונים שבמסכים שונה גם הוא, חלק בכלל נעלמו, אבל גם שונה הצלצול בטלפון שלי. אם הייתי רוצה לעשות זאת ביוזמתי, הייתי צריך להכנס לכמה תפריטים ולבצע את כל השינויים האלו שחלו בבת אחת.

 

אז כל זה נורא עצבן אותי והסרתי מיד 80% מהאפליקציות שלי, בעיקר את אלה שבאמת לא ממש נחוצות ושבשימוש בהן אני נותן בעצם ימבה של הרשאות.

 

ויודעים מה קרה? הסוללה שלי נגמרת לאט יותר באופן משמעותי. אבל מאז יש לי צרה חדשה, אני מקבל כל הזמן במייל שלי, באינטרנט ובטלפון, ניג'וסים על עידכונים חדשים של התוכנות שהוסרו, ושאלות מדוע הסרתי אותן. זה כמובן בשל ההרשאות שנתתי בעבר והמאפשרות לבעלי האפליקציות לרגל אחרי ולדעת נתוני הטלפון שלי וחשבונות המייל. צרה צרורה.

 

ועדיין יש יישומים שפועלים ברקע ומבזבזים את הסוללה ועדיין יש יישומים שנפתחים מבלי שאני מבקש ומתחילים לדבר פתאום בקול בישיבות למרות שהפעלתי מצב שקט. ועדיין פורצים למסך משחקים שאף פעם לא הורדתי או רציתי אי פעם לשחק בהם.

 

ויש אפליקציה אחת שממש עיצבנה אותי. זו האינסטגרם הידועה. ראשית איכות התמונה הלכה וירדה עם העדכונים ושנית קבלתי יום אחד הודעה (וכנראה גם אתם). ואם אתם עדיין ממשיכים להשתמש בה - אתם בעצם נתתם הרשאה שהתמונות שלכם יכולות להתפרסם בכל מדיה, ללא רשותכם ומבלי שזה יהיה כרוך בהפרת זכויות יוצרים. כמובן שהסרתי את האפליקציה הזו ושלחתי אותה לעזאזל. אבל נשלח אלי בעקבות כך מייל מטריד מהם - מדוע ולמה וכו'.

 

ועתה אמליץ לכם על מספר כללי זהב:

 

1. אל תורידו שום אפליקציה שממש לא נחוצה לכם וכל הסיכויים הם שלא תשתמשו בה באמת.

 

2. אם בכל זאת האפליקציה מפתה אתכם, בידקו:

   

א. את מספר האנשים שהורידו את האפליקציה - אם הורידו אותה מיליונים יש    סיכוי שהיא מזיקה פחות.

 

ב. אם מספר הכוכבים של האפליקציה בדרוג המשתמשים שלושה כוכבים ופחות - ממש לא כדאי להוריד.

 

ג. לפני שתאשרו את ההורדה, קראו את ההמלצות בכתב של המשתמשים. אולי תגלו את כל הפאקים של היישום ובמקרים רבים תגלו שלא כדאי לעדכן את היישום כי הוא גרוע יותר מהגירסה הישנה. כך למשל אני מצטער שעידכנתי את גירסת הפייסבוק. כעת אינני יכול למחוק תגובות או לערוך תגובות ששלחתי, כפי שיכולתי בעבר. 

 

3. בידקו את סוג ההרשאות שאתם נותנים יחד עם ההורדה של האפליקציות. בהתאם לרשימה שצירפתי למעלה. ואז תעשו חשבון טוב טוב האם אתם מסכימים לכל אובדן הפרטיות ולשימושים הזדוניים האפשריים תמורת נזיד העדשים של האפליקציה.

 

4. אל תשלחו מסמכים ל- cloud, כי ראשית אינכם יודעים כמה בטוחים הם שם ושנית, אתם עשויים לגלות יום אחד שהוא כבר אינו זמין יחד עם כל המסמכים שלכם.

 

זכרו את כל הנזקים שעשויים לקרות לכם והאם זה שווה.

אבל בראש ובראשונה זכרו שכל האפליקציות החינמיות האלו אינן בחינם. מישהו מרוויח מכך על גבול האפור ובעיקר ממכירת מידע פרטי שלכם ומשימושים זדוניים אחרים שנעשים בחשבונות שלכם ובטלפון שלכם - כולל גלישה באינטרנט ושיחות על חשבונכם ללא ידיעתכם.

 

 

ואסיים בדוגמה. לפני מספר שבועות קיבלתי במייל בטלפון מכתב מתחזה מדוקטורנטית שלי לשעבר, שהיא ומשפחתה נמצאים בטיול בסינגפור ומישהו התנפל עליה ברחוב ואיים לשחוט אותה בסכין. כדי להציל את נפשה מסרה לו את ארנקה עם כל הכסף שהיה ברשותה וכרטיסי האשראי. במכתב היא מתחננת לעזרה וכדי לשוב עם משפחתה לארץ היא זקוקה להלוואה של - 3,200 יורו. היא מבקשת שאשיב לה במייל (שאכן הוא מכתובתה הידועה לי) ובתשובה היא תשלח לי את פרטי חשבון הבנק שפתחה בסינגפור. כמובן שחשדתי שכל זה הוא עוקץ.

 

כשהתקשרתי אליה היא הייתה בכלל בארץ. לא בסינגפור ולא נעליים. המקור לכל הסיפור היו ההרשאות התמימות לגישה אל כל המידע בטלפון שלי או שלה. 

 

אז שלא יעבדו עליכם.

 

 

תוספת עריכה

 

הי, הבלוג הזה נכנס לראשונה לרשימת הבלוגים הפעילים. הכל בזכותכם קוראי הנאמנים. תודה וכיף להפגש אתכם כאן.

   

נכתב על ידי קנקן התה , 9/3/2013 08:36   בקטגוריות סמרטפון, אפליקציות, פגיעה בפרטיות, תוכנות זדוניות, רשימת הרשאות, נזקים, כללי זהב, אינטרנט, חוק ומשפט, חברה, חומר למחשבה, עוקץ  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-10/3/2013 10:29
 



122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)