לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פג תוקף? לא בטוח!


 

בלוגרים יקרים. מחקתם בלוג? או אולי הפכתם אותו לפרטי? אולי מחקתם פוסט או העברתם אותו חזרה לטיוטות? אולי רק מחקתם תמונה או שתיים בפוסט?

אז תדעו, לא באמת מחקתם. האח הגדול יכול להגיע אליהם.


באחד הפוסטים האחרונים פרסמתי תמונה שלי ומפני שבשל אילוצים אני חייב לשמור על אנונימיות - ציינתי בפוסט שהתמונה תשאר לתקופה מוגבלת מאוד ואכן היא הוחלפה לאחר כשלושה ימים בזו: 



 

 

בנוסף נקטתי באמצעי זהירות נוסף בניגוד לרגיל, שבו אני מקטלג כל פוסט ברשימת קטגוריות מפורטת כדי שניתן למעונינים למצוא פוסטים במנועי החיפוש כמו גוגל. והפעם כדי שהפוסט הספציפי הזה לא ימצא בחיפושי גוגל וכדי שהתמונה לא תופיע בגוגל תמונות בין עשרות התמונות שפרסמתי בבלוג - לא סימנתי בלוח העריכה  ב-V את האופציה המסומנת בעיגול האדום:



 

ואכן התמונה שלי לא מופיעה בגוגל תמונות. נכון לעכשיו ומקווה שלא בעתיד. אבל...

לאחר שהחלפתי את התמונה בתמונת "פג תוקף", ראיתי בסטטיסטיקה שבלוח העריכה כניסה דרך אתר מסויים שלא אציין את כתובתו ובו מופיעים כל הפוסטים שלי אחד אחד ,מסודרים יפה על פי סדר כך:

 


 

כפי שאתם רואים לכל פוסט אפילו נבחרה אחת מהתמונות שצירפתי לטקסט, אם הייתה כזו. אבל אבוי, בכתבה הרגישה - מצורפת שם התמונה שלי שכבר נמחקה מהבלוג, שחור על גבי לבן. בקושי 72 שעות ברשת - והתמונה "המחוקה" בבלוג  תשאר שם לדראון עולם. לוח הסטטיסטיקה הראה לי שמישהו כבר התעניין. במאמר מוסגר - תגידו, האח הגדול אוגר עלינו מידע כמו הק.ג.ב. הסובייטי בזמנו?

 

כבר כתבתי על כך פעם פוסט: שלא תחשבו שאם מחקתם את הבלוג שלכם הוא באמת מחוק. הפוסטים שלכם נמצאים באתר הזה. הבנתם? מחמת צנעת הפרט שלכם לא אספר לכם כמה קל ומה צריך לעשות כדי להחזיר לתחיה את הפוסטים שכביכול מחקתם. אבל אם איזשהו גורם רשמי או סתם צהוב רוצה להגיע לפוסטים שמחקתם - זו בכלל לא בעיה.

 

יש גם אתר נוסף אחר שמצאתי ושבו גיליתי את כל הפוסטים והתגובות שכתבתי בדמי עמל בבלוגים מחוקים כאן בישרא. האם כל מוחקי הבלוגים שלהם יודעים את זה? האם הם יודעים שגם אם הופכים את הבלוג לפרטי, מה שפורסם קודם זמין באינטרנט? לא צריך מאמץ גדול למי שמעונין לגלות.

 

אז בלוגרים יקרים. קחו את זה בחשבון והזהרו במה שאתם כותבים. גם אם תמחקו - הכל נשאר ברשת.

 

 

וזה מזכיר לי פג תוקף אחר לגמרי. תאריך תפוגה שמופיע על תרופות מרשם כמו אנטיביוטיקות שאתם מקבלים. אבל אם לא ידעתם, בצבא לא זורקים את כל התרופות האנטיביוטיות שפג תוקפן. הן נמסרות לבתי החולים, שם התרופות ניתנות עד חצי שנה לאחר תאריך התפוגה. מה שאומר שתאריך התפוגה אינו בהכרח תאריך התפוגה האמיתי. אבל אל תשתמשו אתם בתרופות פג תוקף. כי אתם לא יודעים כמה זמן עוד אפשר להשתמש בכל תרופה ותרופה.  

 

ובהזדמנות זו אני רוצה לציין שיש עמותה העושה עבודת קודש ואוספת שאריות תרופות שאתם כבר לא צריכים ומוסרת אותן לנזקקים. כך למשל יכולים לקבל חולי סרטן תרופות מצילות חיים יקרות רצח, שאינן בסל הבריאות - ממשפחות שרכשו ונשארו עם התרופות לאחר שיקיריהן הסתלקו מהעולם. אז במקום לזרוק , אפשר לעשות מצווה. תחשבו כמה זקנה נזקקת תשמח לקבל את האנטיביוטיקה שקיבלתם ואת רובה לא צרכתם כי החליפו לכם לאנטיביוטיקה אחרת. ולאנטיביוטיקה הזו יש במילא תאריך תפוגה, אז בשביל מה לשמור אותה סתם עד פג תוקף?

 

ונשאלת תמיד השאלה מדוע התרופות האלו כל כך יקרות, בעוד שתהליך הייצור שלהן עולה לעיתים מספר שקלים בלבד. התשובה לכך היא שהצרכן בעצם משלם את המיליארדים שעלו תהליך הפיתוח של התרופה והניסויים הקליניים.

 

ואז לאחר שפג תוקף ההגנה של הפטנט, כל אחד יכול לייצר את התרופות האלה. ואכן  הן מיוצרות כתרופות גנריות על ידי יצרנים שונים. כך למשל מרבית התרופות שמייצרת חברת טבע הן תרופות גננריות - שתהליך ייצורן זול יחסית. והשאלה שאני תמיד שואל היא: נניח שתרופה מסויימת מחוץ לסל הבריאות עלתה לחבר קופת חולים 800 שקל לחודש כאשר היתה מיוצרת על ידי חברה שוויצרית שרשמה פטנט על התרופה. מדוע לאחר תפוגת הפטנט וייצור התרופה הגנרית בישראל - מחירה הגבוה לצרכן לא בהכרח יורד? אני עדין - בדרך כלל לא יורד. אז לאיזה כיס הולך ההפרש - לחברת התרופות או לקופות החולים? זה כאילו שתשלמו על יהלומים מזוייפים מחיר של יהלומים מקוריים.

 

אז תגידו מדוע מחאת קוטג' על גביע שעולה 6 שקלים ולא מחאה על תרופה שעולה מאות ואלפי שקלים? התשובה היא שקוטג' לא חייבים לאכול ואפשר להחרים אותו. לא כך לגבי תרופות. ולמרות שחברות תרופות שונות מתחרות לעיתים על אותה תרופה גנרית - לא הצרכן הוא זה שמרוויח מכך. אז היכן המפקח על ההגבלים העסקיים?

 

סיבה נוספת לאחידות מחירי התרופות היא חוסר תחרות של רוקחים. חשבתם פעם מדוע לא מוכרים אופטלגין ואקמול במבצע? מדוע רוקח א' לא יכול להוריד מהרווח שלו על תרופת מרשם וחייב למכור בדיוק באותו מחיר כמו רוקח ב'? מדוע בארה"ב אפשר לקנות כל כך הרבה תרופות ללא מרשם בחנויות מכולת וכאן לא? מדוע כאן תרופות כאלו יקרות יותר אם אתה לא קונה אותם ישירות מהרוקח באותה חנות? ומדוע אנחנו צריכים לעמוד בתור אצל הרוקח כדי לקבל את האקמול במחיר זול יותר מאשר במדפי הסופר פארם?

 

זה בדיוק כמו עד שהיה לאחרונה עם משקפיים. מחירי המשקפיים בארץ היו גבוהים מאוד ופתאום נפתחות חנויות שבהן יכולים לשכפל עדשות של המשקפיים שלכם במיכשור חדשני ממוחשב ולתת לכם משקפיים בכמה עשרות שקלים במקום במאות ואלפים. פתאום מוכרים לכם שניים ושלוש זוגות במחיר של אחד. פתאום מאפשרים לכם להחליף זוג משקפיים כמו בגד, ככל שתחפצו, במשך שנתיים. ומדוע? כי לתחום נכנסו שחקנים חדשים שאירגון האופטימטריסטים לא יכול להטיל עליהם מרות. והאירגון כל כך כועס שפנה בעתירה לבית המשפט, כביכול בטענת הסכנה לציבור.

 

הרוקחים כמו האופטרימטריסטים מאוגדים באגודות שמזכירות את הגילדות של ימי הביניים. אני בעל נטיות סוציאליסטיות אבל אפילו בשבילי, ההתאגדויות האלו שמונעות תחרות אשר תגיע לכיס של הצרכן הן ממש סוציאליזם חזירי. סוציאליזם שעובד הפוך על הפוך. מישהו השליך (מלשון השלכה) פעם מונח זה שהודבק לקפיטליזם אל הסוציאליזם?

 

זוכרים כמה עלו פעם השיחות בבזק? כמה עלתה שיחה לחו"ל? והנה הגיעה תחרות ופתאום בזק יכולה לתת לנו דקת שיחה לחו"ל בפחות מחצי שקל, כשאני עוד זוכר שבזמן ששהינו בארה"ב תמיד אנחנו התקשרנו בטלפון להורים בישראל ולא הם אלינו. יודעים למה? פשוט מאוד: דקת שיחה מארה"ב לישראל עלתה אז שקל ואילו דקת שיחה מבזק לארה"ב עלתה אז 32 שקל!  

 

אז אולי הגיע הזמן לעשות שינוי בחוק הרוקחים ובכלל בשליטה הרודנית של ההתאגדויות הגילדאיות למיניהן של הסוציאליזם החזירי? התאגדויות כאלו שקובעות מחיר אחיד סותרות את חוק ההגבלים העסקיים, לא?

 

הגיע הזמן שיפוג תוקף כוחם הבלתי מוגבל של הגילדות האלו. הגיע הזמן לרפורמה בשוק התרופות.

 

המשך על שערוריית העולם הרוקחי ושיתוף הפעולה של קופות החולים - יבוא בפוסט נפרד.

 

תוספת עריכה

 

גם כל האינפורמציה שאתם מוחקים במחשב ואפילו בסמרטפון שלכם אינה נמחקת באמת ולא צריך מומחים כדי לשחזר את התכנים המחוקים שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי מספר תוכנות בשוק. הסיבה לכך שהדברים אינם נמחקים נובעת מכך שבשפת המחשב הכל מקודד בשתי ספרות - אפס ואחד. וכשאתם מוחקים האֶחדים אינם הופכים לגמרי לאפס אלא לערך מקורב לאפס. לכן תוכנת שחזור יודעת להפוך את האחדים המחוקים האלה חזרה לאחד.

 

כדי להקשות בשחזור, יש אפשרויות מחיקה מתוחכמות יותר. למשל יש תוכנות תחזוקת מחשב שטוענות כי יכולות למחוק באמת אזורים מחוקים בדיסק הקשיח.

ומצד שני הן מספקות אמצעים לשחזור מחיקות. אז מה הועילו חכמים בתקנתם?

 

נכתב על ידי קנקן התה , 9/5/2014 12:21   בקטגוריות ביטחון מידע, אנונמיות, צינעת הפרט, מחיקת בלוגים, מחיקת אינפורמציה באינטרנט, נצחיות מידע באינטרנט, אגודת הרוקחים, חוק הרוקחות, אגודת האופטימטריסטים, תחרות, מחירי משקפיים, בזק, מחיר תרופות, בלוגים, סוציאליזם חזירי, המפקח על ההגבלים העסקיים, סתירה בחוק ההגבלים העסקיים, בתי מרקחת, תרופות ללא מרשם, קופות חולים  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-26/5/2014 16:49
 



מחקתם בלוג? - לא באמת מחקתם


 

אחד מהתופעות שצצו עם האינטרנט הם הבלוגים שאנחנו כותבים, נקראים ומגיבים. כבר כתבתי כאן מה דעתי על אלה שכך פתאום מפסיקים לכתוב ומוחקים את הבלוג.

 

אז אם לא מדובר בסיבה פלילית או על גבול הפלילית, אינני מבין את התופעה של מחיקת הבלוג לאחר שהבלוגר החליט להפסיק לכתוב. ומה על הקוראים הרבים שטרחו להגיב והשקיעו בתגובותיהם. מדוע התגובות המחכימות שלהם נמחקו?

 



 

גם אני התאכזבתי ממחיקת בלוג או שניים, שהגבתי הרבה בהם במשך תקופה ארוכה יחסית. ובעקבות הנושא החם נזכרתי בהם. את הבלוגים שלהם כבר אי אפשר למצוא בחיפוש בישרא. אבל... בנייד יש אפשרות של חיפוש קולי. ניסיתי את זה היום, מספר מילות מפתח ו ... הפוסטים עם התגובות שהבלוגר חושב שנמחקו - נמצאים בשלמותם באתר אחר. כך מצאתי גם את תגובותיי הנעלמות.

 

סתם שהמחקנים שבכם ידעו. ולא אגלה לכם איך מגיעים לפוסטים של הבלוג המחוק. תצטרכו למצוא זאת בעצמכם. אני מקווה שכל אלו שמחקו את הבלוג שלהם אינם עכשיו לחוצים. ככה זה בעידן האינטרנט. 

 

 

לפני האינטרנט לא היו בלוגים. עכשיו בעידן האינטרנט - מה ששפכתם החוצה הוא נצחי.

     

נכתב על ידי קנקן התה , 25/6/2013 15:02   בקטגוריות בלוגיה, אינטרנט, מחיקת בלוגים, מחיקת מידע  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-12/7/2013 18:53
 



124,008
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)